close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

«Οδηγώντας με Ασφάλεια»: το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
22/10/2021 - 08:50
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

«Οδηγώντας με Ασφάλεια»: το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Nextdeal newsroom, 22/10/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το νέο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου και της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, της Βουλής.

«Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι να διασφαλίσουμε την αξιοκρατία και την αξιοπιστία των εξετάσεων» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και υπογράμμισε ότι «οδική ασφάλεια σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, αλλά πρώτα απ’ όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί». Πρόσθεσε δε ότι κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, να διασφαλιστεί η αξιοκρατία αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης.

«Πρέπει να μπει οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο» σημείωσε.

«Το πως θα παίρνουμε το δίπλωμα οδήγησης σε αυτή την χώρα δεν έχει ιδεολογικό πρόσημο» είπε χαρακτηριστικά και κάλεσε τους φορείς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις προωθούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις. Ωστόσο τόνισε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, είχε κάνει ένα  νομοσχέδιο που ποτέ δεν εφαρμόστηκε και  δημιούργησε νέα προβλήματα όπως για παράδειγμα ήταν η διάταξη για τις κάμερες που την απέρριψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ή ήταν οι 150.000 υποψήφιοι οδηγοί που περίμεναν σε μια ιδιότυπη ομηρία για να δώσουν εξετάσεις, το 2019.

Το αδιάβλητο των εξετάσεων

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προάγει το αδιάβλητο των εξετάσεων οι οποίοι είναι: κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.

Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι:

Βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Διευρύνουμε το σώμα των εξεταστών.

Πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάνε τα κυκλώματα, διότι διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και  έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων.

Δημιουργούμε ένα νέο θεσμό, τους επόπτες.

Αυτοί θα είναι μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας, Λιμενικές Αρχές, Αρχές της διαφάνειας όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι επίσης θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά, είτε επειδή υπάρχουν υπόνοιες για προβλήματα. 

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Η θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία.

Βάζουμε τον εκπαιδευτή  στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου.

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως για την συγκεκριμένη διάταξη που αφορά την θέση του εκπαιδευτή θα ακούσει με ενδιαφέρον τις προτάσεις των φορέων και των κομμάτων πριν τις τελικές αποφάσεις. «Άλλωστε εμείς δεν είμαστε δογματικοί, κι αν τελικά δούμε ότι κάτι δεν είναι σωστό το αλλάζουμε» συμπλήρωσε.

Με όλους αυτούς τους τρόπους πιστεύω ότι διασφαλίζουμε πως οι εξετάσεις πλέον θα είναι αδιάβλητες. Και άρα, πως θα έχουμε πολύ καλύτερους νέους οδηγούς στο δρόμο. Και για αυτόν το λόγο, πλέον έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και ένα βήμα παραπάνω προς τους νέους μας.

Προσωρινή άδεια οδήγησης στους 17χρονούς

«Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών και θεσπίζουμε τη δυνατότητα απόκτησης προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους» τόνισε ο κ. Καραμανλής και υπογράμμισε πως αυτός είναι άλλος ένας τρόπος να δείξουμε ότι εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας, τους νέους μας.

Το νέο νομοσχέδιο εισάγει ειδικές διατάξεις για άτομα με αναπηρίες, για όσους υποψήφιους οδηγούς δεν μιλούν καλά ελληνικά αλλά και για τα ιστορικά οχήματα. «Έχουμε οικοδομήσει ένα ευρύτερο σύστημα - όχι μόνο καινοτόμων - αλλά κυρίως αυτονόητων προβλέψεων, που - θα έπρεπε να ισχύουν εδώ και χρόνια στη χώρα μας» κατέληξε .

Σημεία ομιλίας Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιου για τις μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου

«Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών "Οδηγώντας με Ασφάλεια" φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών, αλλά κυρίως, θα προάγει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας της χώρας.

Αυτή η προσέγγιση είναι και ο λόγος που η παρέμβαση δεν περιορίζεται μόνο στο σκέλος της εξέτασης, αλλά δίνεται έμφαση στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών.

Αξιοποιούμε την τεχνολογία και αναμορφώνουμε την ύλη με τρόπο που να καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες περισσότερων ομάδων του πληθυσμού, ενώ γίνεται περισσότερο ρεαλιστική η πρακτική δοκιμασία.   

Η οδική συμπεριφορά είναι θέμα παιδείας και γι’ αυτό είμαστε, επίσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ώστε να ενισχυθεί περισσότερο η κυκλοφοριακή αγωγή.

Το Σχέδιο Νόμου ξεκαθαρίζει επίσης το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα ιστορικά οχήματα, ενώ περιλαμβάνει και ένα σύνολο λοιπών διατάξεων με τις οποίες αντιμετωπίζονται προβλήματα που έχει ο κλάδος των αυτοκινητιστών, αλλά και ορισμένες κατηγορίες πολιτών.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο έρχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν έχουν χρώματα και γι’ αυτό είμαστε ανοιχτοί και με τα κόμματα, αλλά και με τους φορείς, να συζητήσουμε τις προτάσεις τους.

Θεωρώ, όμως, ότι είναι ένα αρκετά προσεγμένο νομοσχέδιο, ένα νομοσχέδιο που χρειαζόταν η χώρα μας».  

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • νομοσχέδιο
  • οδική ασφάλεια
  • Κώστας Καραμανλής
  • εξετάσεις οδήγησης
  • δίπλωμα οδήγησης
  • άδεια οδήγησης
  • προσωρινή άδεια οδήγησης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Από ποια ηλικία εκδίδεται δίπλωμα οδήγησης για ανήλικους οδηγούς; Τι προβλέπουν ο νόμος και τα ασφαλιστήρια για την κάλυψή τους;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 31/5/2021

    Από ποια ηλικία εκδίδεται δίπλωμα οδήγησης για ανήλικους οδηγούς; Τι προβλέπουν ο νόμος και τα ασφαλιστήρια για την κάλυψή τους;

  • Ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις οδήγησης - Νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα
    Nextdeal newsroom, 19/5/2021

    Ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις οδήγησης - Νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα

  • Τι επιβάρυνση πληρώνει ένας οδηγός ηλικίας άνω των 70 ετών για την ασφάλεια του οχήματός του;

    Τι επιβάρυνση πληρώνει ένας οδηγός ηλικίας άνω των 70 ετών για την ασφάλεια του οχήματός του;

    Η ασφάλιση οχήματος ενός οδηγού ηλικίας άνω των 70 ετών, συνήθως επιβαρύνεται με μια ελάχιστη προσαύξηση. Κάθε εταιρεία εφαρμόζει τη δική...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 06/04/2021 - 13:00 6/4/2021
  • Επιτρέπεται ένας οδηγός με ληγμένη άδεια οδήγησης οχήματος λόγω ηλικίας να ασφαλιστεί;

    Επιτρέπεται ένας οδηγός με ληγμένη άδεια οδήγησης οχήματος λόγω ηλικίας να ασφαλιστεί;

    Οι κάτοχοι ερασιτεχνικών αδειών οδήγησης, που έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους, πρέπει να ανανεώνουν το δίπλωμα τους...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 01/03/2021 - 15:12 1/3/2021
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σε Άρχοντα του Οικουμενικού Πατριαρχείου αναγορεύτηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι
16:00 Σε Άρχοντα του Οικουμενικού Πατριαρχείου αναγορεύτηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι
  • 15:40 Π. Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): Τα ενεργειακά έργα έχουν τις μεγαλύτερες απορροφήσεις από όλους τους κλαδους
  • 15:05 Δήλωση του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για το περιστατικό δολιοφθοράς στο ΓΝΑ «Ευαγγελισμός»
  • 14:51 Ειρήνη Αγαπηδάκη: Το ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ αλλάζει την εποχή στην Υγεία
  • 14:34 Δίκη για το Μάτι: Πολυετείς ποινές που φθάνουν τα 340 έτη επέβαλε το δικαστήριο
  • 14:30 ΑΑΔΕ: Νέο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια καυσίμων από 12 Ιουνίου - Ενισχύεται η μάχη κατά του λαθρεμπορίου
  • 14:15 Η Howden ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου στην Ευρώπη με την εξαγορά της Granular Investments
  • 14:00 ΙΑΣΩ: Διεθνής Εκπαιδευτική Συνάντηση για τη Σύγχρονη Διάγνωση και Θεραπεία του Καρκίνου του Μαστού
  • 13:46 Επιστημονική Ημερίδα στην Τήνο για την Γονιμότητα και την Υπογεννητικότητα με χορηγό το Health Next Generation
  • 13:20 Συνεργασία Visa Europe και Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Ηνωμένο Βασίλειο) - Οι δράσεις σε Πολωνία και Ελλάδα
  • 13:00 Να Αλλάξω Πρόγραμμα και Εταιρεία ή να Αυξήσω την Απαλλαγή; Τι Συμφέρει Πραγματικά στην Ασφάλιση Υγείας;
  • 12:50 ΕΛΛΟΚ: Καινοτόμες θεραπευτικές προσεγγίσεις για τον καρκίνο των ωοθηκών
  • 11:34 Πάνω από 30.000 παιδιά στις «Διατροφοπεριπέτειες» του Ινστιτούτου Prolepsis!
  • 11:25 Cypriot Insurance Market: A strong flirt with the Banks
  • 11:20 Ισχυρό τραπεζικό «φλερτ» στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά
  • 11:00 Συνεργασία Πειραιώς με Qualco για την ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας για στεγαστικά δάνεια
  • 10:50 EUROINS Ελλάδος: Χρυσός Χορηγός στο 3ο Alexandroupoli Insurance Conference
  • 10:32 Εγκαίνια νέου Roof Garden της Ατλαντικής Ένωσης
  • 10:20 «Σταθερά Μαζί»: Πάνω από 850 συμμετοχές στα συνέδρια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη
  • 09:58 ΦΣΑ: Τα φαρμακεία δεν μπορούν να υποβάλλουν τις συνταγές τους προς πληρωμή σε Ασφαλιστικά Ταμεία
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 2/6 Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα
  3. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  4. 2/6 «Ψήνεται» deal Εθνικής με ασφαλιστική, η πτώση ρεκόρ της ανεργίας και το «κενό» θέσεων εργασίας, το επτάμηνο ράλι στο Χ.Α και το πρόβλημα της ασφάλισης των επιχειρήσεων
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο
  7. 3/6 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube