close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Νέο θεσμικό πλαίσιο για αυτόνομη οδήγηση
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
18/2/2021 - 16:47
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Νέο θεσμικό πλαίσιο για αυτόνομη οδήγηση

Nextdeal newsroom, 18/2/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς φτιάχνουμε έξυπνες πόλεις μέσω της έξυπνης ενέργειας ήταν το θέμα που ανέλυσαν οι κ.κ. Ιωάννης Κεφαλογιάννης, Αναπληρωτής Υπουργός, Υποδομών & Μεταφορών, Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος, Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας / Δήμαρχος Τρικκαίων και Γιάννης Σαρακάκης, Vice President, Hellenic Association of Motor Vehicle Importers Representatives στο 10ο Συνέδριο Energy Dialogues.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης προανήγγειλε νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση ή αλλιώς την οδήγηση οχημάτων χωρίς οδηγό που θα έρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστική κυκλοφορίας», καθώς όπως είπε «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα  να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό». Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό. «Στην ουσία με το νέο θεσμικό πλαίσιο βγάζουμε το αυτόνομο όχημα στην κίνηση στην πόλη», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως διευκρίνισε, ειδικά στην περίπτωση του δήμου Τρικάλων, δίνεται η δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας. Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον υφυπουργό.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δίκτυα πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε παρκινγκ σούπερ μάρκετ κλπ» στη λογική της μετάβασης σε smart cities. Επιπλέον, προανήγγειλε μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις και πρόσθεσε ότι «μπορούν να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων» και επεσήμανε το παράδειγμα της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.

«Ο κόσμος θέλει να κάνει την τεχνολογία κομμάτι της ζωής του. Τα μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία πρέπει να είναι το μέλλον των μεταφορών μας μέσα στις πόλεις», ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου καθώς όπως είπε, ωριμάζει η διάθεση του κόσμου να αφήσει το αυτοκίνητο, ακόμα και αν είναι ηλεκτρικό.

«Πεδίο δόξης λαμπρό να φτιάξουμε νέες σύγχρονες ηλεκτρικά κινούμενες βιώσιμες πόλεις», δήλωσε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, κάνοντας λόγο για συντονισμένη δουλειά που συντελείται από το ΥΠΕΝ και το Υπουργείο Μεταφορών προς αυτή την κατεύθυνση, γεγονός που δείχνει τη σοβαρότητα. Αναφέρθηκε στην εξασφάλιση  πρόσβασης σε χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για Σχέδια φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων από τους ΟΤΑ, λέγοντας ότι  «οι δήμοι πρέπει να δημοπρατήσουν το δικαίωμα που έχουν με μία ξεκάθαρη διαδικασία και με ανταποδοτικά οφέλη προς τις τοπικές κοινωνίες».

«Να ξαναδούμε τις πόλεις μας διαφορετικά μέσω της ηλεκτροκίνησης και των ΣΒΑΚ» ανέφερε ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόσθεσε ότι «πρέπει να δούμε πόλεις καθαρές και ενεργειακά ουδέτερες». Και τόνισε την ανάγκη «να μην χάσουμε αυτή την ευκαιρία καθώς ανοίγονται εργαλεία χρηματοδότησης όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και η νέα προγραμματική περίοδος».

Απ' την πλευρά του ο κ. Γ. Σαρακάκης ως βασική εξέλιξη που καθορίζει και τις τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες, αλλά και οι επαναστατικές δυνατότητες που δίνει το 5G. Η εν λόγο «συνδεσιμότητα θα φέρει αλλαγή στον τρόπο που οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «θα ενεργοποιηθεί ο έλεγχος φωνής ή χειρονομίας, μαζί με άλλες τεχνολογίες».

Επιπλέον, όπως είπε «η αυτόνομη οδήγηση είναι ψηλά στην ατζέντα όμως το χρονοδιάγραμμα πάει προς τα πίσω. Μακάρι η Ελλάδα να κάνει την έκπληξη και να πρωτοπορήσει και σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Σύμφωνα με τον κ. Σαρακάκη, «οι οδικές μεταφορές μπορούν να αξιοποιήσουν της ΑΠΕ», ενώ ανέφερε ότι «η κινητική ενέργεια των οχημάτων θα καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη στο μέλλον».

Όπως είπε, «με τον ρυθμό που αυξάνονται οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα φθάσουμε σε 14 τεραβατόρες σε αποθήκευση τις επόμενες δεκαετίες, γεγονός που θα καταστήσουν τα αυτοκίνητα αποθήκες ενέργειας μέσα στους αστικούς ιστούς, σε συνδυασμό με τη χρήση έξυπνων φορτιστών. 

Τέλος, επεσήμανε το πολύ σημαντικό πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου οχημάτων στη χώρα μας, καθώς όπως είπε «συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή παλαιών φορτηγών, που ξεπερνάνε κατά μέσο όρο τα 21 χρόνια και λεωφορείων που ξεπερνάνε τα 20 χρόνια» ενώ κάλεσε την πολιτεία να αναλάβει συγκεκριμένα μέτρα.

Πώς καθιστούμε την ενέργεια έξυπνη;

Στο πάνελ με συντονιστή τον Άγγελο Γκανουτά-Λεβέντη, President, Greek Energy Forum, τις απαντήσεις δίνουν οι κ.κ. Δημήτριος Δούκας, CIO & Country Manager, NET2GRID, Μενέλαος Ιωάννιδης, CTO, Lightsource BP Labs και Γιάννης Περράκης, Principal, Digital Innovation, BP.

Δ. Δούκας: «Έξυπνοι μετρητές και digitalization είναι το μέλλον»

Τα μέλλον στην Ελλάδα είναι η εισαγωγή σύγχρονών έξυπνων μετρητών που επιτρέπουν περισσότερα δεδομένα και καλύτερες υπηρεσίες, δήλωσε ο κ. Δημήτριος Δούκας, ενώ έκανε λόγο για την ψηφιοποίηση (digitalization), και την ανάγκη πρόσβαση στα δεδομένα, προκειμένου να παραχθεί υψηλή προστιθέμενη αξία και όχι απλά πληροφόρηση. Αναφέρθηκε στους έξυπνους μετρητές (smart meters), οι οποίοι «έδωσαν μεγάλη ώθηση στις χώρες που  εφαρμόστηκαν, καθώς έδωσαν πρόσβαση σε δεδομένα κατανάλωσης», όπως είπε και επεσήμανε ότι «προσπάθειες γίνονται στο να ξεκλειδώσουμε νέες δυνατότητες στις εταιρείες ενέργειας δίνοντας πληροφορίες για δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να ξέρει ο καταναλωτής την κατανάλωση, αλλά και από την πλευρά του διαχειριστή του δικτύου, καλύτερες προβλέψεις».

Μ. Ιωαννίδης: «Να δουλεύουμε πίσω και πέρα από τον μετρητή»

«Η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες του κόσμου που μπορεί να καταφέρει 100% ενέργεια από ΑΠΕ λόγω τις γεωμορφίας. Πρέπει να αναπτύξει την ευελιξία και να βάλει όσο το δυνατόν περισσότερες ΑΠΕ με έναν έξυπνο τρόπο στο δίκτυο», δήλωσε ο κ. Μενέλαος Ιωαννίδης. Όπως είπε, «ο εξηλεκτρισμός (electrification) δημιουργεί μεγάλες συγκεντρώσεις ενέργειας και ισχύος μέσα στα δίκτυα, και γι΄ αυτό πρέπει να βρούμε λύσεις σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να το μέρος του δικτύου της ζήτησης να μπορεί να ανταποκριθεί στη συμφόρηση». «Καλούμαστε να δουλεύουμε πίσω και πέρα από τον μετρητή», ανέφερε χαρακτηριστικά και έκανε λόγο για τις δυνατότητες για ένα σύγχρονο ευέλικτο δίκτυο που θα μπορεί να ισορροπεί τις πλευρές της προσφοράς και της ζήτησης. «Η ένωση των τεχνολογιών πληροφορικής και internet μας δίνεται η δυνατότητα να εξισορροπούμε ειδικά στην πλευρά της ζήτησης», ανέφερε.

Γ. Περράκης: «Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι προπομπός και εργαστήριο για όλη την Ευρώπη»

Στην Ελλάδα είναι τόσο διαφορετικό το περιβάλλον σε ένα νησί για παράδειγμα, και οι ανάγκες στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπου μπορεί να αναπτυχθεί πολλή, νέα και καινοτόμα τεχνολογία που θα μπορούσε να καταστήσει τη χώρα προπομπό και εργαστήριο για όλη την υπόλοιπη Ευρώπη ανέφερε ο κ. Περράκης. «Όταν μιλάμε για έξυπνη ενέργεια, μιλάμε για την ενέργεια που παράγουμε με χαμηλότερο κόστος, με περισσότερη ασφάλεια και με μεθόδους με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», εξήγησε. Όσον αφορά το κομμάτι των υδρογονανθράκων έκανε γνωστό ότι «η BP επένδυσε σε μία εταιρεία δορυφόρων προκειμένου να συνδυάζει με τεχνολογίες ευφυΐας, έτσι ώστε να εντοπίζονται εκπομπές ρύπων π.χ. μεθανίου». «Το πρώτο στάδιο είναι να αντιληφθούμε από πού προέρχονται οι ρύπου και για ποιο λόγο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τις ΑΠΕ, σύμφωνα με τον κ. Περράκη η αιολική ενέργεια είναι μία μορφή ενέργειας που η BP έχει επενδύσει.
 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ενεργειακό συνέδριο
  • συνέδριο
  • Athens Energy Dialogues
  • ενέργεια
  • έξυπνες πόλεις
  • έξυπνη ενέργεια
  • θεσμικό πλαίσιο
  • αυτόνομη οδήγηση
  • ηλεκτροκίνηση
  • Γιάννης Κεφαλογιάννης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Θ. Σκυλακάκης: Ελάχιστη γραφειοκρατία για τις νέες επενδύσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης
    Nextdeal newsroom, 18/2/2021

    Θ. Σκυλακάκης: Ελάχιστη γραφειοκρατία για τις νέες επενδύσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης

  • H χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην αυτόνομη οδήγηση ενέχει κινδύνους κυβερνοασφάλειας
    Nextdeal newsroom, 11/2/2021

    H χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην αυτόνομη οδήγηση ενέχει κινδύνους κυβερνοασφάλειας

  • Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μεταβάλλουν την ασφαλιστική κάλυψη και τι θα ισχύει με την ευθύνη του οδηγού;

    Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μεταβάλλουν την ασφαλιστική κάλυψη και τι θα ισχύει με την ευθύνη του οδηγού;

    Μπορεί η τεχνολογία να προχωράει και τα αυτόνομα αυτοκίνητα να είναι υπόθεση μερικών ετών πριν μπουν για τα καλά στην...
    Γιώργος Μούζος, 14/01/2021 - 15:31 14/1/2021
  • Η τεχνολογία προχωράει γοργά! Οι ασφαλιστικές θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια;

    Η τεχνολογία προχωράει γοργά! Οι ασφαλιστικές θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια;

    Κάθε μέρα που περνάει, πληθαίνουν με γεωμετρική πρόοδο τα δημοσιεύματα που αναφέρουν πως η τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και τα αυτόνομα...
    Γιώργος Μούζος, 13/01/2021 - 16:10 13/1/2021
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με αποκλειστικό θέμα ολόκληρη τη συζήτηση του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου στο Πανεπιστήμιο Columbia για την ασφαλιστική αγορά κυκλοφορεί το NextDeal
17:15 Με αποκλειστικό θέμα ολόκληρη τη συζήτηση του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου στο Πανεπιστήμιο Columbia για την ασφαλιστική αγορά κυκλοφορεί το NextDeal
  • 15:30 Δύο στους τρεις πέτυχαν στις εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος
  • 15:00 ΕΑΕΕ: Διαδικτυακή ημερίδα «Προκλήσεις στην εφαρμογή της Οδηγίας για την Περιβαλλοντική Ευθύνη (Environmental Liability Directive - ELD): Χρηματοοικονομική ασφάλεια, το πρόγραμμα LIFE PROFILE και το ψηφιακό εργαλείο SAFER»
  • 13:35 Η Euroins χορηγός στην εκδήλωση της ΣΕΣΑΕ - Μια εκδήλωση προσφοράς και αλληλεγγύης
  • 13:24 Νέο πρόγραμμα EXPERT NATURE PROTECT από την Groupama Ασφαλιστική για την προστασία επιχειρήσεων από φυσικούς κινδύνους
  • 13:00 Κυρ. Μητσοτάκης: Υπάρχουν προβλήματα στην ψυχική υγεία των παιδιών από την κατάχρηση των social media που θα απαιτήσει και κυβερνητική παρέμβαση
  • 12:46 Νέο Audi Q3: Πέντε “διαστάσεις” εμπειρίας
  • 12:13 Η επίσκεψη του Ζελένσκι στην Αθήνα και η διαμόρφωση του γεωπολιτικού χάρτη την επόμενη μέρα
  • 11:25 Ο Σύλλογος Ασφαλιστών Δωδεκανήσου "ΙΣΧΥΣ" με την πολύτιμη συνδρομή της Τροχαίας Ρόδου και την συμμετοχή του Ρόδιου Παραολυμπιονίκη Μιχάλη Σεΐτη, μιλάει στους νέους για την ευθύνη πίσω από το τιμόνι
  • 10:28 Η Euronext έλαβε όλες τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την ΕΧΑΕ
  • 10:24 Η UniCredit μπήκε στην AlphaLife
  • 09:54 Πρώτη εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για την ανακούφιση του πόνου και του άγχους σε παιδιατρικό νοσοκομείο στην Ελλάδα
  • 09:45 ΕΛΤΑ: Τι απαντούν για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο διοικητικού συμβουλίου
  • 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
  • 09:30 Το μήνυμα της Γκίλφοϊλ και στόχος τα λιμάνια, και νεκρούς «ανασταίνει» η ΑΑΔΕ, τα ρεκόρ των ΕΛΠΕ, στο «άρμα» του Euronext το ελληνικό χρηματιστήριο
  • 09:25 Καφούνης (ΕΣΕΕ): Σημαντική νίκη η επιβολή δασμών από το πρώτο ευρώ στα δέματα από τρίτες χώρες
  • 09:20 Η ERGO Ασφαλιστική στον 42ο Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθήνας: Δίπλα στον Άνθρωπο και την Κοινωνία
  • 09:15 Όταν η πόλη δοκιμάζεται από το νερό - Ο ρόλος της ασφάλισης σε μια μεγάλη πλημμύρα σήμερα
  • 09:08 Τα 2/3 των ακινήτων στην Ελλάδα είναι ανασφάλιστα για σεισμό! Περιοχές της Ελλάδας με αυξημένο σεισμικό κίνδυνο, που είναι υπασφαλισμένες!
  • 09:05 ΚΕΔ: Πλήγμα και στην ενημέρωση από το λουκέτο στα ΕΛΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 11/11 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  2. 13/11 Ηλεκτρικά Πατίνια: Εσύ ξέρεις τι ισχύει στην Ελλάδα και πώς αντιμετωπίζεται ένα ατύχημα;
  3. 10/11 Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Ναι μεν αλλά...
  4. 13/11 Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης: Κρίσιμες Αλήθειες & Πρακτικά Tips για Ασφαλιστές
  5. 12/11 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  6. 14/11 Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς
  7. 11/11 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube