close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο ασφαλές είναι το περπάτημα και το ποδήλατο στην Ευρώπη;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
3/2/2020 - 09:21
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πόσο ασφαλές είναι το περπάτημα και το ποδήλατο στην Ευρώπη;

Nextdeal newsroom, 3/2/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το ποσοστό των θανάτων στην Ε.Ε. από το 2010 όσον αφορά στους ποδηλάτες, μειώθηκε οκτώ φορές πιο αργά σε σχέση με το ποσοστό των επιβατών οχημάτων που χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο. 

Το σημαντικό αυτό στοιχείο παρουσιάζεται στη νέα έκθεση που έχει συντάξει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Γι’ αυτό χρειάζεται επειγόντως να πραγματοποιηθούν συντονισμένες ενέργειες για την αντιμετώπιση των θανάτων πεζών και ποδηλατών και να διασφαλιστεί ότι οι εναλλακτικοί  τρόποι μετακίνησης, όπως το περπάτημα και η ποδηλασία, θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στους χρήστες του δρόμου.

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι τουλάχιστον 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. μεταξύ 2010 και 2018. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ οι θάνατοι όσων επέβαιναν σε μηχανοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 3,1% ετησίως κατά την περίοδο αυτή, το αντίστοιχο ποσοστό όσον αφορά στους ποδηλάτες μειώθηκε κατά μέσο όρο μόνο κατά 0,4% - δηλ. συγκριτικά οκτώ φορές πιο αργά.

Η αργή μείωση του ποσοστού αυτού αντικατοπτρίζει τόσο την αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων σε πολλές χώρες της Ε.Ε., όσο και την αποτυχία της Ε.Ε., καθώς και πολλών εθνικών κυβερνήσεων, τοπικών αρχών και κατασκευαστών οχημάτων να επενδύσουν περισσότερο σε μέτρα προστασίας για τους ευάλωτους χρήστες της οδού. 

Το ποσοστό των θανάτων ανάμεσα στους πεζούς και τους ποδηλάτες αντιστοιχούσε στο 29% του συνόλου των καταγεγραμμένων θανάτων που σημειώθηκαν στην Ε.Ε. το 2018. Το 99% των θανάτων όσον αφορά στους πεζούς και το 83% των θανάτων όσον αφορά στους ποδηλάτες οφείλονται σε σύγκρουση με μηχανοκίνητο όχημα. Οι ομάδες αυτές, από την άλλη πλευρά, είναι οι λιγότερο πιθανές να βλάψουν άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι μισοί από όλους τους ποδηλάτες και τους πεζούς που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. είναι άνω των 65 ετών. Οι ηλικιωμένοι είναι πιο ευάλωτοι και λιγότερο ικανοί να ανακάμψουν από σοβαρούς τραυματισμούς. Ωστόσο, ο γηράσκων πληθυσμός της Ευρώπης πρέπει να παραμείνει ενεργός και δραστήριος για λόγους υγείας και ευημερίας. Το ETSC αναφέρει ότι η πρόκληση είναι να βρεθούν οι τρόποι να βελτιωθεί η ασφάλεια κατά το περπάτημα ή την ποδηλασία, ιδιαίτερα για ομάδες υψηλού κινδύνου όπως οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά.

Σύμφωνα με την έκθεση προτείνεται να εφαρμοστεί μια ιεράρχηση στον πολεοδομικό σχεδιασμό που να δίνει προτεραιότητα στο περπάτημα, το ποδήλατο και τις δημόσιες συγκοινωνίες σε σχέση με τη χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και στα όρια ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα που να υποστηρίζονται από επεμβάσεις στην υποδομή και αστυνόμευση σε περιοχές με μεγάλη πυκνότητα πεζών και ποδηλατών. 

Οι συντάκτες της έκθεσης καλούν επίσης την Ε.Ε. να διοχετεύσει κονδύλια σε βελτιώσεις της οδικής ασφάλειας, όπως είναι οι τροποποιήσεις υποδομής που απαιτούνται για την υποστήριξη ασφαλέστερων δρόμων στις πόλεις και να παρουσιάσουν μια στρατηγική για ενεργή κινητικότητα με ασφάλεια. Το ETSC  επίσης θεωρεί απαραίτητη τη βελτίωση της συλλογής δεδομένων, καθώς πολλοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί ποδηλατών και πεζών εξακολουθούν να μην καταγράφονται, καθώς και τη θέσπιση Σημαντικών Δεικτών Απόδοσης (Key Performance Indexes) για την παρακολούθηση της προόδου σε ολόκληρη την ΕΕ όσον αφορά στη βελτίωση της ασφάλειας για αυτές τις ομάδες.

Η Graziella Jost, Διευθύντρια Έργων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δήλωσε: «Η Ε.Ε. αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις: την κλιματική αλλαγή, τα τροχαία δυστυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς, την ατμοσφαιρική ρύπανση και την παχυσαρκία. Οι πολιτικές που βελτιώνουν την ασφάλεια της χρήσης ποδηλάτου και του τρόπου μετακίνησης πεζή, μπορούν επίσης να συμβάλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση όλων αυτών των προκλήσεων. Ορισμένες χώρες της Ε.Ε., ειδικότερα οι Κάτω Χώρες και η Δανία, δείχνουν την πορεία προς το μέλλον.  Εάν μπορούν να το κάνουν αυτές οι χώρες, τότε μπορούν και οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.»

Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», δήλωσε σχετικά: «Το περπάτημα και το ποδήλατο ως εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης μπορούν να έχουν πολύ σημαντικά οφέλη, εφόσον βέβαια οι χρήστες παραμένουν ασφαλείς ώστε να χαίρονται τις μετακινήσεις τους. Γι’ αυτόν το λόγο, δημιουργήσαμε ένα ενημερωτικό βίντεο με σαφείς οδηγίες για το πώς πρέπει να κινούμαστε πεζή στο δρόμο, που στόχο έχει την ενημέρωση των πολιτών, μικρών και μεγάλων, με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Ταυτόχρονα, χιλιάδες μαθητές Δημοτικών σε όλη τη χώρα εκπαιδεύονται στην ασφαλή χρήση του πρώτου τους οχήματος, του ποδηλάτου, με το πιστοποιημένο και εγκεκριμένο πρόγραμμα του Ινστιτούτου «Ασφαλώς Ποδηλατώ» που υλοποιούμε με την υποστήριξη εταιρειών με κοινωνική ευαισθησία. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με μεγάλο θετικό αντίκτυπο και ενθουσιώδη ανταπόκριση από τους μικρούς μας φίλους και την εκπαιδευτική κοινότητα, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα.»

Δείτε ακόμη:

  • Πόσο ασφαλές είναι το περπάτημα και το ποδήλατο στην Ευρώπη; (δείτε εδώ)
  • 21% των θανάτων στους δρόμους αφορούν στους πεζούς , 8% στους ποδηλάτες, κάτι που δείχνει τα πολύ υψηλά νούμερα θυμάτων πεζών.  
  • Όταν ένας πεζός πέφτει κάτω και χάνει τη ζωή του, δεν θεωρείται θύμα τροχαίου. Ένας ποδηλάτης που συγκρούεται με κάποιο εμπόδιο και χάνει τη ζωή του, επίσης κάποιες φορές δεν θεωρείται θύμα τροχαίου, ειδικά αν δεν κληθεί η Αστυνομία στο σημείο του συμβάντος.
Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΙΟΑΣ
  • ETSC
  • πεζοί
  • ποδηλάτες
  • τροχαία ατυχήματα
  • θάνατοι
  • Ευρώπη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • 34 πόλεις στην Ελλάδα έστειλαν το μήνυμα: Αλκοόλ & οδήγηση δεν πάνε μαζί!
    Nextdeal newsroom, 25/10/2019

    34 πόλεις στην Ελλάδα έστειλαν το μήνυμα: Αλκοόλ & οδήγηση δεν πάνε μαζί!

  • Νέα κοινοτική οδηγία για την Οδική Ασφάλεια των Υποδομών
    Nextdeal newsroom, 11/10/2019

    Νέα κοινοτική οδηγία για την Οδική Ασφάλεια των Υποδομών

  • Ποια χώρα αποτελεί «πρότυπο για την Ευρωπαϊκή Ένωση» στην Οδική Ασφάλεια;

    Ποια χώρα αποτελεί «πρότυπο για την Ευρωπαϊκή Ένωση» στην Οδική Ασφάλεια;

    Η Ιρλανδία είναι η νικήτρια του φετινού βραβείου Ετήσιου Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος...
    Nextdeal newsroom, 20/06/2019 - 16:27 20/6/2019
  • Αυτοκίνητο: Τα τεχνολογικά συστήματα που θα σώζουν ζωές!

    Αυτοκίνητο: Τα τεχνολογικά συστήματα που θα σώζουν ζωές!

    Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ενεργό μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», καλωσορίζει την...
    Nextdeal newsroom, 29/03/2019 - 13:55 29/3/2019
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Audi ενισχύει την αποδοτικότητα της παραγωγής με Τεχνητή Νοημοσύνη
13:35 Η Audi ενισχύει την αποδοτικότητα της παραγωγής με Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 13:15 Χρήστος Γεωργόπουλος: «Πολύμορφο γλοιοβλάστωμα - Δεν θεραπεύουμε μόνον τη νόσο. Στεκόμαστε δίπλα στον άνθρωπο»!
  • 12:58 NBG Pay tom: Η νέα λύση αποδοχής πληρωμών που μετατρέπει την android συσκευή σας σε φορητό POS
  • 12:25 Mε πρώτο θέμα τις ασφαλίσεις υγείας και την συνάντηση Βασίλη Αποστολόπουλου-Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κυκλοφορεί το Nextdeal
  • 12:15 Το KPMG Advisory, Tax & Legal Graduate Recruitment Program για το έτος 2025 μόλις άρχισε!
  • 12:08 Η Άννα Παπακοσμοπούλου νέα Head of Communications & Patient Advocacy στη Novartis Hellas!
  • 11:52 Στρατηγική συνεργασία Attica Bank - Faria Renewables για τη χρηματοδότηση έργου αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας
  • 10:37 ΕΝΔΙΣΥ σε Ευρωπαϊκή Ένωση: Κάτω τα χέρια από τα αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων - Οι συνταξιούχοι δεν θα χρηματοδοτήσουν την πολεμική βιομηχανία
  • 10:11 ΙΣΑ: Ζητά από τον ΕΟΠΥΥ τη δυνατότητα υποβολής αδειών από τους προσωπικούς γιατρούς και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες
  • 09:54 Φωτιά σε μεγάλη επιχείρηση ελαστικών στην Μιχαλακοπούλου: Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής
  • 09:52 Ανησυχία ΙΣΠ στον ΕΟΠΥΥ να μην προκαλέσει λουκέτα σε ιδιωτικές κλινικές
  • 09:22 Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;
  • 09:21 Η διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ έδειξε πάνω από 300. 000 ανασφαλιστα οχήματα
  • 09:13 16 Ιουλίου τιμάται η μνήμη του Ιερομάρτυρος Αθηνογένους και των συν αυτώ
  • 09:11 Η KPMG παρουσιάζει την πλατφόρμα KPMG Workbench: μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλών agents («πρακτόρων»), που μεταμορφώνει την εξυπηρέτηση των πελατών και τον τρόπο εργασίας στον παγκόσμιο οργανισμό
  • 09:05 Επιμνημόσυνη δέηση για τον ήρωα της Κύπρου Αιμίλιο Μανιά στον Άγιο Δημήτριο Παραβόλας
  • 08:54 Γαλλικό μνημόνιο αλά… Ελληνικά, σχέδιο για βάσεις των ΗΠΑ σε ελληνικά νησιά, πόσο εκτεθειμένη είναι η Ελλάδα στου δασμούς, σε υψηλά 24 ετών το επενδυτικό ρίσκο και το ισχυρό αποτύπωμα της Elvalhalcor
  • 16:06 Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων - Τι προβλέπει ο νόμος 5116/2024
  • 15:40 ΣυΝΑΙσθηματικά: Άγιος Νικόλαος Πειραιά - Η εκκλησία της ναυτιλίας και των ναυτικών
  • 15:15 Φωτορεπορτάζ από το συνέδριο της ΕΑΕΕ στην Ύδρα με την κάμερα του «ΝΑΙ»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  2. 10/7 Αποχαιρετώντας έναν Άνθρωπο που άφησε πίσω του φως και πέρασε στο φως του Θεού
  3. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  4. 11/7 Τα Δυνατά σημεία στην πρωτιά κλάδου αυτοκινήτου της Allianz (που ασφαλίζει κοντά στα 900.000 αυτοκίνητα)
  5. 11/7 Αποκαλυπτήρια για το «Μνημείο των 120» στο Αγρίνιο
  6. 11/7 Contract: Ένα εντυπωσιακό συνέδριο συνεργατών με το βλέμμα στο μέλλον και τον πολιτισμό (βίντεο)
  7. 10/7 CrediaBank: H νέα επωνυμία του σχήματος Attica Bank - Παγκρήτια Τράπεζα

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube