close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
24/9/2019 - 14:58
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ!

Nextdeal newsroom, 24/9/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ, όχι γιατί το κόστος του ελέγχου θεωρείται υψηλό, αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές σ’ ένα συνεργείο. Αυτό σημαίνει έμπρακτα ότι το 40% περίπου του συνολικού στόλου των οχημάτων δεν συντηρείται. Και όλα αυτά όταν ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τα 15 έτη.

Το θέμα είναι τεράστιο, καθώς η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων αποτελεί το σημαντικότερο λόγο των τροχαίων ατυχημάτων (και της αύξησης των θανατηφόρων) που μαζί με την έλλειψη οδηγικής παιδείας δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα. Ένα μείγμα που βάζει σε κίνδυνο το σύστημα υγείας της χώρας, αφού κάθε χρόνο χάνονται εκατοντάδες ζωές και μένουν παράλυτοι, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί χιλιάδες άνθρωποι.

«Τα 4 στα 10 οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το κόστος που είναι μόλις 50 ευρώ κάθε δύο χρόνια», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της Auteco και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.

Και προσθέτει: «Αυτό που αποτρέπει τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου είναι οι απαραίτητες επισκευές που πρέπει να γίνουν στο συνεργείο για να περάσει ΚΤΕΟ. Άρα σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε συμπερασματικά ότι το 40% των οχημάτων δεν συντηρείται. Και από αυτά που ελέγχονται στο ΚΤΕΟ περίπου το 7% απορρίπτεται μέσα από τη διεργασία του ελέγχου. Υπάρχει επίσης ένα 60% όπου βγαίνουν δευτερεύουσας σημαντικότητας βλάβες, οι οποίες δεν είναι επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια. Άρα σήμερα λέμε ότι τα 5 στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν είναι συντηρημένα και από τα 5 που δεν είναι συντηρημένα το ένα επισκευάζεται και περνάει ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα να επανέρχεται στην ασφαλή κυκλοφορία. Το αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τον χρήστη, αλλά και για όλους όσοι κινούνται γύρω από αυτό».

Ο ίδιος ωστόσο επιβεβαιώνει ότι «αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του ΚΤΕΟ. Να διασφαλίζει τα μίνιμουμ ποιότητας της οδηγικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Αυτός ο ρόλος θα πρέπει να υποστηρίζεται τόσο από τους ίδιους τους πολίτες, όσο και από την ίδια την πολιτεία. Οι δρόμοι δεν συγχωρούν κάποιο λάθος, ο κόσμος δεν έχει παιδεία».

Όπως λέει, οι σημαντικότερες βλάβες εντοπίζονται στο σύστημα διεύθυνσης των αυτοκινήτων, στο σύστημα πέδησης και στους υπερβολικούς ρύπους, ενώ στους τοπικούς ελέγχους την πρώτη θέση κατέχουν τα φθαρμένα ελαστικά. Η μεγάλη αύξηση των οχημάτων τα τελευταία χρόνια κάνει τον έλεγχο των αυτοκινήτων απαραίτητο.

«Στην Ελλάδα πριν από το 1993 στο σύνολό του ο στόλος των αυτοκινήτων δεν ξεπερνούσε τα 3-3,5 εκατομμύρια οχήματα. Σύντομα υπήρξε ταχύτατη αύξηση του στόλου και έτσι το 2005 έχουμε πάνω από 8 εκατ. κυκλοφορούντα οχήματα. Η ανάπτυξη της αγοράς έγινε άναρχα και χωρίς την ανάλογη παιδεία με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις του πίνακα με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε όλη την Ευρώπη -με πάρα πολλούς νεκρούς, παραπληγικούς και ανάπηρους και με συνολικό κόστος οδικής ασφάλειας κοντά στο 10% του ΑΕΠ ετησίως».

Ο κ. Βήκας εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα της αυτοκίνησης στην έλλειψη οδηγικής παιδείας: «Δυστυχώς, το ΚΤΕΟ ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε σοβαρά από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Όλα είναι έλλειψη παιδείας. Ακόμη και οι υπουργοί δεν είχαν την κατάλληλη παιδεία ούτε και την πρόθεση να ασχοληθούν με το ζήτημα. Δεν είναι δυνατόν σήμερα να “απασχολείς” το 10% του ΑΕΠ και να μην λαμβάνονται ανάλογα μέτρα. Ένα από αυτά τα μέτρα θα πρέπει να είναι η νόμιμη κυκλοφορία των οχημάτων. Ό,τι ορίζει ο ΚΟΚ θα πρέπει να τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια. Από τη στιγμή που ο οδηγός πήρε την απόφαση να έχει αυτοκίνητο, θα πρέπει να το θέτει σε κυκλοφορία κάτω από τους κανόνες που ορίζονται από την Πολιτεία και όχι με τους κανόνες που εξυπηρετούν τον καθένα» αναφέρει.

Σχετικά με τη λύση του προβλήματος ο κ. Βήκας θεωρεί ότι «τα πρόστιμα στην Ελλάδα δεν φέρνουν αποτελέσματα. Ο Έλληνας πάντα θα βρίσκει το "παραθυράκι" να αποφεύγει τα πρόστιμα, καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός να εισπράξει τα πρόστιμα. Από το σύνολο των παραβάσεων που εντοπίζει η Τροχαία, το θέμα των ΚΤΕΟ αφορά μόλις το 4%. Το κράτος είναι πλήρως αδιάφορο όσον αφορά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Σήμερα όλοι πηγαίνουν στο ΚΤΕΟ για να πάρουν το “χαρτί”. Είναι λάθος αυτό που γίνεται, αλλά δυστυχώς, όπως είπαμε, όλα είναι θέμα παιδείας. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει ότι πρόκειται για την ασφάλειά του. Θα πρέπει να καταλάβει ότι το “χαρτί” είναι μόνο το μέσο επικοινωνίας».

Όσο για την συνέχεια; «Περιμένουμε εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή όλοι ασχολούνται με το θέμα των χιλιομέτρων και την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό. Για πρώτη φορά βάσει αυτής της νομοθεσίας θα δίνεται η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως προς τα στοιχεία που αφορούν τα χιλιόμετρα που είχαν καταγραφεί στα προηγούμενα ΚΤΕΟ. Έτσι θα υπάρχει όλη η γνώση στον πολίτη για το αν υπάρχει ανακολουθία των χιλιομέτρων όπως αυτή καταγράφηκε στον προηγούμενο έλεγχο εντός της ελληνικής επικράτειας».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΚΤΕΟ
  • αυτοκίνητα
  • Κωνσταντίνος Βήκας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης;
    Nextdeal newsroom, 29/8/2019

    Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης;

  • Εγκύκλιος: Πώς θα ανιχνεύουν τα ΚΤΕΟ τους «πειραγμένους» μετρητές των οχημάτων!
    Nextdeal newsroom, 3/6/2019

    Εγκύκλιος: Πώς θα ανιχνεύουν τα ΚΤΕΟ τους «πειραγμένους» μετρητές των οχημάτων!

  • Πώς γίνεται ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ; Δείτε το ΦΕΚ

    Πώς γίνεται ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ; Δείτε το ΦΕΚ

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία καθορίζεται ο τρόπος, η διαδικασία και η πιστοποίηση...
    Nextdeal newsroom, 28/03/2019 - 16:27 28/3/2019
  • Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ;

    Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ;

    Σε ακινητοποίηση οχημάτων θα προχωρούν στο εξής τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ σε περίπτωση που διαπιστώσουν επικίνδυνες ελλείψεις για την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα...
    Nextdeal newsroom, 06/02/2019 - 15:38 6/2/2019
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
  • 19:02 Πράσινη συμμαχία εμπιστοσύνης: Ο Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει τη συνεργασία του με τη NAK Insurance Brokers
  • 18:51 Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 18:39 Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
  • 16:10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  • 16:06 Οι στατιστικές του 2024 για την οδική ασφάλεια δείχνουν μεν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν
  • 16:00 Cyprus Forum Athens - Ελλάδα & Κύπρος: Η δύναμη είναι στην ενότητα & η Σύμπραξη μας οδηγεί στην Παγκόσμια σκηνή
  • 15:50 ΕΟΠΥΥ: Καταγγελίες για διαγνωστικά κέντρα που ζητούν πρόσθετες χρεώσεις από ασφαλισμένους
  • 15:34 Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
  • 15:30 Πιστεύετε ότι τα ασφαλιστικά σωματεία ΠΣΑΣ-ΕΣΑΠΕ (ΠΣΣΑΣ)-ΣΕΜΑ-ΠΟΑΔ, διεκδικούν με αποτελεσματικότητα καλές συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τους διαμεσολαβούντες;
  • 15:06 Baden-Baden 2025: Πειθαρχία και νέες ισορροπίες σε μια αγορά που “μαλακώνει” αλλά δεν χαλαρώνει
  • 13:18 Η Ελλάδα γερνά χωρίς σχέδιο: Τι μας δείχνει το Longevity Preparedness Index
  • 13:14 Νέα εποχή για το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Πεντέλης - Δωρεά €2,5 εκατ. από την ΤΕΡΝΑ
  • 12:53 Η Πειραιώς χρυσός χορηγός στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας(FCEM) 2025 που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Γυναικών Επιχειρηματιών Ελλάδος(ΣΕΓΕ)
  • 11:27 Χρηματιστήριο: Στις 2.010,96 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών, με άνοδο 1,18%
  • 11:13 Γιάννης Παναγιωτόπουλος στο Europa Next: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η φωνή των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή
  • 11:05 Η Allianz για 7η συνεχή χρονιά είναι το No1 ασφαλιστικό brand παγκοσμίως
  • 11:00 ProntoPegno: Πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ σε δάνεια έχουν εκταμιευθεί στα 3 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα
  • 10:54 Global Finance | Η Eurobank «Καλύτερη Ψηφιακή Τράπεζα για Ιδιώτες» στη Δυτική Ευρώπη και το 2025
  • 10:22 Ιουλία Τσέτη: «Η βιωσιμότητα & η ανθεκτικότητα το νέο κεφάλαιο εμπιστοσύνης»!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/10 Το Παζάρι της Σπερχειάδας αντέχει στον χρόνο
  2. 20/10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  3. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  4. 18/10 Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο
  7. 17/10 Το πλοίο της Ελευθερίας» σαλπάρει στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube