close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Τι αλλάζει στην προστασία των προσωπικών δεδομένων από τον προσεχή Μάιο; Τα προβλήματα για ασφαλιστές και εταιρίες!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
25/10/2017 - 08:08
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι αλλάζει στην προστασία των προσωπικών δεδομένων από τον προσεχή Μάιο; Τα προβλήματα για ασφαλιστές και εταιρίες!

Nextdeal newsroom, 25/10/2017
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο Γενικός Κανονισμός για την προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναμένεται να εφαρμοστεί σε λίγους μήνες, θα αλλάξει δραματικά τη σχέση μεταξύ των ασφαλιστικών και των πελατών τους, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Allianz.

Ο Διευθυντής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Ομίλου Allianz, Philipp Raether εξηγεί τι πρόκειται να αλλάξει με την εφαρμογή του κανονισμού και τι σημαίνουν οι αλλαγές για την εταιρία αλλά και για τους πελάτες.

Με τους περισσότερους από εμάς να είναι "παρόντες" στον κόσμο του διαδικτύου, η ιδιωτικότητα στις μέρες μας είναι μια πολυτέλεια. Ο ψηφιακός κόσμος είναι τόσο ριζωμένος στην καθημερινότητά μας, που είναι εύκολο να ξεχάσουμε πόσο πρόσφατο είναι το φαινόμενο.

Μόλις το 1969 εστάλη, μέσω του δικτύου ARPANET, το πρώτο ηλεκτρονικό μήνυμα. Χρειάστηκαν περισσότερα από 20 χρόνια, για να γίνει το βασικό στοιχείο του Διαδικτύου στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Με ψηφιακούς όρους, τα χρόνια αυτά αποτελούσαν τη Σκοτεινή Εποχή. Η Google δεν υπήρχε, ο Steve Jobs πήγαινε ακόμα σχολείο και το ποντίκι είχε εφευρεθεί μόλις λίγα χρόνια πριν - αν και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ήξεραν τι να το κάνουν. Ωστόσο, το 1970, το γερμανικό ομοσπονδιακό κράτος της Έσσης είχε προνοήσει να περάσει έναν νόμο περί προστασίας δεδομένων. Η πολυπλοκότητα του ψηφιακού κόσμου έχει επεκταθεί εκθετικά από τότε. Τα smartphones και το cloud μας έχουν "ξεκολλήσει" από τους υπολογιστές, καθώς μας επιτρέπουν να έχουμε πρόσβαση σε συνεχή ροή πληροφοριών εν κινήσει. Αυτό σημαίνει επίσης ότι συλλέγονται συνεχώς πληροφορίες για τις δραστηριότητές μας. Αυτή η συλλογή, επεξεργασία και ανταλλαγή δεδομένων έχουν γίνει πολύτιμες καθημερινές δραστηριότητες για τις περισσότερες επιχειρήσεις.

Όταν η Οδηγία GDPR τεθεί σε ισχύ, τον Μάιο του επόμενου έτους, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αναθεωρήσει την έννοια της ιδιωτικότητας των δεδομένων στον 21ο αιώνα. Οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει κανονισμούς για την προστασία της ιδιωτικότητας, αλλά η οδηγία GDPR θα την πάει στο επόμενο επίπεδο αλλάζοντας ριζικά όλο τον τρόπο ανάπτυξης των δεδομένων. Η οδηγία GDPR προσφέρει περισσότερη προστασία στα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται τα δεδομένα, περισσότερους περιορισμούς στους οργανισμούς όσο αφορά την ιδιωτικότητα, και αυστηρότερες κυρώσεις στους παραβάτες. Σημαντικές παραβιάσεις θα μπορούσαν ακόμη να οδηγήσουν σε πρόστιμα μέχρι 20 εκατ. ευρώ, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό της τάξης του 4% στο συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών μιας εταιρίας.

Για παράδειγμα, για μια εταιρία όπως η Allianz - με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 120 δισ. ευρώ για το 2016 - μια σοβαρή παραβίαση θα μπορούσε να σημαίνει μέγιστο πρόστιμο 5 δισ. ευρώ.

Απόρρητο από το σχεδιασμό, απόρρητο από προεπιλογή

Από την δεκαετία του 1990, τα προσωπικά δεδομένα (όπως όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, λογαριασμοί, διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και διευθύνσεις IP κ.λπ.) προστατεύονται βάσει του δικαιώματος προστασίας των δεδομένων, με την οδηγία GDPR όμως, ενισχύεται σημαντικά αυτό το δικαίωμα. Μας δίνει μια πληθώρα νέων δικαιωμάτων σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος να λησμονούμε αλλά και της πρόσβασης στα δεδομένα και της φορητότητας.

Για παράδειγμα, από τον Μάιο του επόμενου έτους, κάθε πρόσωπο που ζει στην Ευρωπαϊκή Ένωση - και όχι μόνο οι πολίτες της ΕΕ - θα μπορεί να ζητήσει εγκαίρως την κατάργηση των προσωπικών του στοιχείων από τις εταιρικές βάσεις δεδομένων ή, σε περίπτωση που δε γίνεται αυτό, να μαθαίνει το λόγο. Αυτό περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα, ακόμα και τα αντίγραφα ασφαλείας. Η GDPR επεκτείνει επίσης τον ορισμό των "προσωπικών δεδομένων" ώστε να περιλαμβάνει και "δεδομένα παρακολούθησης" όπως τα cookies, την αναγνώριση της κινητής συσκευής απαιτώντας συναίνεση ανάλογα το σκοπό.

Η συναίνεση αυτή πρέπει επίσης να ενημερώνεται, να είναι σαφής και να δίνεται ελεύθερα. Η GDPR απαιτεί επίσης οι εταιρίες να αποκτούν περισσότερο σαφή, ενημερωμένη και ξεκάθαρη συναίνεση από τους χρήστες, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα με νέο τρόπο. Και αυτή η συναίνεση θα μπορεί να ανακληθεί οποιαδήποτε στιγμή.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Στην ουσία, η GDPR επιδιώκει να ενσωματώσει μια προσέγγιση "απορρήτου από το σχεδιασμό και απορρήτου από προεπιλογή". Η προστασία των προσωπικών δεδομένων από το σχεδιασμό σημαίνει ότι κάθε υπηρεσία ή επιχειρηματική διαδικασία που χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην προστασία της ιδιωτικότητας. Αυτό σημαίνει ότι το απόρρητο των δεδομένων πρέπει να γίνει κανόνας σε επίπεδο εταιρίας, καθώς οι εταιρίες θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι διαθέτουν επαρκή ασφάλεια και ότι ελέγχουν τη συμμόρφωση με την οδηγία. Η προστασία απορρήτου από προεπιλογή σημαίνει ότι οι αυστηρότερες ρυθμίσεις απορρήτου ισχύουν αυτόματα μόλις ο πελάτης αποκτήσει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία. Υπάρχει επίσης χρονικός περιορισμός σε αυτό, δεδομένου ότι οι προσωπικές πληροφορίες πρέπει να διατηρούνται μόνο για το χρόνο που απαιτείται για την παροχή του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Οι νέοι κανόνες

Οι νέοι κανόνες 

Συλλογή δεδομένων με βάση την κοινή λογική

H GDPR εισάγει ιδέες για την ασφάλεια των δεδομένων που στηρίζονται στην κοινή λογική: ελαχιστοποιεί τη συλλογή προσωπικών δεδομένων, διαγράφει προσωπικά δεδομένα που δεν είναι πλέον έγκυρα, περιορίζει την πρόσβαση και εξασφαλίζει την ασφάλεια των δεδομένων. Η κεντρική ιδέα είναι το γεγονός ότι η πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες είναι ένα προνόμιο και έτσι οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν με μεγάλη ευθύνη.

Ενώ αυτό ακούγεται απλό, υπάρχουν συνήθως πολλά μέρη που εμπλέκονται στη διαχείριση δεδομένων και η GDPR επιβάλλει αυστηρές απαιτήσεις συμμόρφωσης, από τις οποίες δεν επηρεάζονται μόνο οι ευρωπαϊκές εταιρίες. Αφορά και την εξαγωγή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα εκτός ΕΕ, συνεπώς έχει και διεθνείς συνέπειες. Για παράδειγμα, οι απαιτήσεις της οδηγίας GDPR ισχύουν και στην περίπτωση που ένας ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός Ευρώπης συγκεντρώνει ή επεξεργάζεται δεδομένα για πελάτες που είναι κάτοικοι της ΕΕ.

Πράγματι, η μεγαλύτερη αλλαγή που επιφέρει η GDPR στις εταιρίες είναι η υπευθυνότητα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ασφαλιστικές, καθώς η έκρηξη δεδομένων τις τελευταίες δεκαετίες έχει δώσει περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν έχουν επιτρέψει πιο ακριβές underwriting ώστε να δημιουργηθούν και να εφαρμοστούν αποτελεσματικές ασφαλιστικές συμβάσεις. Υπάρχει επίσης, και η εξέλιξη της τεχνολογίας με νέους τομείς όπως η τηλεματική και η απομακρυσμένη παρακολούθηση της υγείας. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές ώστε να διασφαλίσουν ότι τα προσωπικά δεδομένα που συγκεντρώνονται από όλες αυτές τις πηγές χρησιμοποιούνται και αποθηκεύονται με διαφανή και υπεύθυνο τρόπο και με την πλήρη κατανόηση του πελάτη.

Πώς προετοιμάζεται η Allianz

Η Allianz, έχει αναλάβει ένα τριετές πρόγραμμα πολλών φάσεων για να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με την οδηγία GPDR σε ολόκληρο τον Όμιλο. Ως μέρος αυτού, η Allianz εφαρμόζει εκτεταμένους και δεσμευτικούς κανόνες σχετικά με τη διαβίβαση οποιωνδήποτε προσωπικών δεδομένων. Για την Allianz, οι απαιτήσεις του GDPR συμβαδίζουν με τις προσπάθειες του Ομίλου στον τομέα της ψηφιοποίησης. Αυτή η ευκαιρία επιτρέπει στην εταιρία να εναρμονίσει τα συστήματα σε όλο τον Όμιλο με στόχο να μειωθεί η πολυπλοκότητα και να βελτιωθεί η αποδοτικότητα.

Στο μέλλον, όπως έκανε και στο παρελθόν, η Allianz θα συνεχίσει να διασφαλίζει ότι η ιδιωτικότητα των πελατών της παραμένει η προτεραιότητά της.

 

Πηγή: allianz.com. Ελεύθερη μετάφραση

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
    Nextdeal newsroom, 20/10/2025

    Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη

  • Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
    Nextdeal newsroom, 20/10/2025

    Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference

  • Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz

    Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz

    Η Insurance Beat, ανακοινώνει την έναρξη της συνεργασίας της με την Allianz. Μέσω της συγκεκριμένης συνεργασίας η Insurance Beat, με πολυετή...
    Nextdeal newsroom, 20/10/2025 - 16:10 20/10/2025
  • Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη

    Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη

    Ένα νέο, πλήρως ανακαινισμένο Κέντρο Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας απέκτησαν τα Παιδικά Χωριά SOS στη Θεσσαλονίκη, χάρη στη στήριξη της Groupama...
    Nextdeal newsroom, 20/10/2025 - 15:34 20/10/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
  • 19:02 Πράσινη συμμαχία εμπιστοσύνης: Ο Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει τη συνεργασία του με τη NAK Insurance Brokers
  • 18:51 Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 18:39 Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
  • 16:10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  • 16:06 Οι στατιστικές του 2024 για την οδική ασφάλεια δείχνουν μεν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν
  • 16:00 Cyprus Forum Athens - Ελλάδα & Κύπρος: Η δύναμη είναι στην ενότητα & η Σύμπραξη μας οδηγεί στην Παγκόσμια σκηνή
  • 15:50 ΕΟΠΥΥ: Καταγγελίες για διαγνωστικά κέντρα που ζητούν πρόσθετες χρεώσεις από ασφαλισμένους
  • 15:34 Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
  • 15:30 Πιστεύετε ότι τα ασφαλιστικά σωματεία ΠΣΑΣ-ΕΣΑΠΕ (ΠΣΣΑΣ)-ΣΕΜΑ-ΠΟΑΔ, διεκδικούν με αποτελεσματικότητα καλές συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τους διαμεσολαβούντες;
  • 15:06 Baden-Baden 2025: Πειθαρχία και νέες ισορροπίες σε μια αγορά που “μαλακώνει” αλλά δεν χαλαρώνει
  • 13:18 Η Ελλάδα γερνά χωρίς σχέδιο: Τι μας δείχνει το Longevity Preparedness Index
  • 13:14 Νέα εποχή για το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Πεντέλης - Δωρεά €2,5 εκατ. από την ΤΕΡΝΑ
  • 12:53 Η Πειραιώς χρυσός χορηγός στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας(FCEM) 2025 που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Γυναικών Επιχειρηματιών Ελλάδος(ΣΕΓΕ)
  • 11:27 Χρηματιστήριο: Στις 2.010,96 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών, με άνοδο 1,18%
  • 11:13 Γιάννης Παναγιωτόπουλος στο Europa Next: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η φωνή των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή
  • 11:05 Η Allianz για 7η συνεχή χρονιά είναι το No1 ασφαλιστικό brand παγκοσμίως
  • 11:00 ProntoPegno: Πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ σε δάνεια έχουν εκταμιευθεί στα 3 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα
  • 10:54 Global Finance | Η Eurobank «Καλύτερη Ψηφιακή Τράπεζα για Ιδιώτες» στη Δυτική Ευρώπη και το 2025
  • 10:22 Ιουλία Τσέτη: «Η βιωσιμότητα & η ανθεκτικότητα το νέο κεφάλαιο εμπιστοσύνης»!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/10 Το Παζάρι της Σπερχειάδας αντέχει στον χρόνο
  2. 20/10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  3. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  4. 18/10 Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο
  7. 17/10 Το πλοίο της Ελευθερίας» σαλπάρει στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube