Nextdeal newsroom, 8/2/2012 - 08:30 facebook twitter linkedin Ποιοι στην ΕΑΕΕ δεν ήθελαν εσωτερικό έλεγχο στις αμοιβές στελεχών και τις εισπράξεις; Nextdeal newsroom, 8/2/2012 facebook twitter linkedin Μια συνέντευξη του Μανώλη Βαμβακάρη* (στη φωτογραφία) στον Ευάγγελο Σπύρου και το www.nextdeal.gr. Επειδή βιώνουμε μια μεγάλη οικονομική κρίση η οποία αγγίζει και την ασφαλιστική αγορά και επειδή πολλά έχουν δει τελευταία το φως της δημοσιότητας με ασφαλιστικές απάτες γενικά…. θα θέλαμε να μας υπενθυμίσετε ποιος είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του Εσωτερικού Ελέγχου σήμερα και εάν μπορεί να βοηθήσει να προληφθούν αυτές οι καταστάσεις από όπου και αν προέρχονται. Ο ρόλος του εσωτερικού ελέγχου είναι συμβουλευτικός και πρέπει να λειτουργεί πρωτίστως προσανατολισμένος στην ΠΡΟΛΗΨΗ και όχι στην ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ. Συγκεκριμένα με βάση τα διεθνή πρότυπα, τις πρακτικές, την υπάρχουσα μέχρι σήμερα εμπειρία μας και όσα αναφέρονται στο δεύτερο πυλώνα του Solvency II που θα εφαρμοσθεί από το 2014 η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου έχει ως κύριες αρμοδιότητες : Τη διενέργεια ελέγχων με σκοπό να τεκμηριώσει αφενός την ύπαρξη και αφετέρου την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (ΣΕΕ) στην ασφαλιστική επιχείρηση. Τη διενέργεια ελέγχων με σκοπό να επισημάνει αφενός την ύπαρξη εγκεκριμένων διαδικασιών βάσει των οποίων λειτουργούν όλες οι υπηρεσίες μιας ασφαλιστικής εταιρίας και αφετέρου τα κενά των υπαρχόντων διαδικασιών, όσον αφορά κυρίως στην ύπαρξη ελεγκτικών δικλείδων (internal controls) και την βελτίωσή των. Τη διενέργεια ελέγχων στις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις που μπορεί να προκαλέσουν οικονομικές και λειτουργικές ζημίες στην ασφαλιστική επιχείρηση, στους μετόχους, στους ασφαλισμένους και γενικότερα σε όσους έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με αυτή. Τη διενέργεια ελέγχων για να διαπιστώσει κατά πόσο οι υπάρχουσες εγκεκριμένες διαδικασίες της διοίκησης και οι νομοθεσίες/ αποφάσεις των εποπτικών φορέων τηρούνται από όλους τους εμπλεκόμενους εντός και εκτός της επιχείρησης. Τη διενέργεια ελέγχων μέσω των οποίων αξιολογείται ο βαθμός ενσωμάτωσης του συστήματος της διαχείρισης κινδύνων (Risk Management) σε όλους τους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων. Τη διενέργεια αξιολόγησης της οργανωτικής δομής της επιχείρησης, της ορθής κατανομής αρμοδιοτήτων και της ορθής και αντικειμενικής διαχείρισης και αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού (στο πλαίσιο της αξιολόγησης της επάρκειας του ΣΕΕ). Τη διενέργεια ελέγχων όσον αφορά την εφαρμογή των αρχών της Εταιρικής Διακυβέρνησης. Τη διενέργεια ελέγχων που πιστοποιούν την ακρίβεια, την πληρότητα και την ποιότητα όλων των χρηματοοικονομικών και διοικητικών πληροφοριών και την έγκαιρη υποβολή τους προς όλους τους ενδιαφερόμενους εντός και εκτός της επιχείρησης . Την αξιολόγηση των υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων της επιχείρησης. Την υποβολή προτάσεων με σκοπό την βελτίωση όλων των προβλημάτων/ δυσλειτουργιών που εντοπίζονται από τους ελέγχους με σκοπό την βελτίωση των μέσω της υλοποίησής των . Την παρακολούθηση της υλοποίησης των συμφωνηθέντων λύσεων/ βελτιώσεων των προβλημάτων/ δυσλειτουργιών που εντοπίζονται στις ελεγχόμενες περιοχές (follow- up). Τέλος την έγγραφη ενημέρωση της διοίκησης (Δ.Σ., μελών Επιτροπής Ελέγχου, Διοίκησης) όσον αφορά τα σημαντικότερα ευρήματα/ διαπιστώσεις των ελέγχων, τις προτεινόμενες λύσεις τους και την υλοποίησή των στα συμφωνηθέντα χρονοδιαγράμματα. Υπάρχουν και πολλές άλλες αρμοδιότητες που πιθανόν να μην έχουν αναφερθεί και αφορούν κυρίως στην οργάνωση και στελέχωση της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου, οι οποίες λίγο πολύ είναι γνωστές στους ενδιαφερόμενους, όπως π.χ. η δημιουργία ενός Ετήσιου Πλάνου Ελέγχων που βασίζεται στην αξιολόγηση του είδους των κινδύνων που αφορούν στην λειτουργία της επιχείρησης (Χαμηλού, Μεσαίου και Υψηλού κινδύνου), η μέριμνα της καλής οργανωτικής δομής της υπηρεσίας, η στελέχωση με έμπειρους και ικανούς εσωτερικούς ελεγκτές, η εφαρμογή αποτελεσματικών πολιτικών και πρακτικών που βασίζονται στα διεθνή πρότυπα του εσωτερικού ελέγχου, η αντικειμενική απεικόνιση των αποτελεσμάτων των ελέγχων, κλπ. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, εφόσον αποδεχθούμε ότι ο Εσωτερικός Έλεγχος αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της Εταιρικής Διακυβέρνησης, εκτιμώ ότι η υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου με το έργο της συμμετέχει ενεργά στην εξασφάλιση των μετόχων, των διοικήσεων, των φορέων, αλλά και κάθε ενδιαφερομένου που έχει έννομο συμφέρον (πελατών, δικτύου, κλπ) σε κάθε εταιρία. Αυτό γίνεται είτε μέσα από τα αποτελέσματα των ελέγχων, είτε με την ύπαρξη/τοποθέτηση ελεγκτικών δικλείδων ασφαλείας (controls), είτε με τον εντοπισμό και την βελτίωση των κενών του υπάρχοντος Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου της Εταιρίας. Η υπάρχουσα μέχρι σήμερα νομοθεσία όσον αφορά τις αρμοδιότητες και την ευθύνη των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και των εσωτερικών ελεγκτών σας ικανοποιεί; Πώς κρίνετε την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση του έργου σας από τους εκάστοτε εποπτικούς φορείς; Τόσο από την προσωπική μου εμπειρία, αλλά και των εκτιμήσεων πολλών συναδέλφων μου, δεν με ικανοποιεί και εξηγώ τους λόγους.Μέχρι και σήμερα δυστυχώς δεν υπήρχε κάποιο έστω και υποτυπώδες Νομοθετικό Πλαίσιο στο οποίο να αναφέρονται με σαφήνεια τόσο οι αρμοδιότητες των εσωτερικών ελεγκτών όσο και ο ρόλος που καλούνται να έχουν οι υπηρεσίες ελέγχου και οι εσωτερικοί ελεγκτές των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.Εννοώ ένα αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, συγκεκριμένα από το 1997 για τις Τράπεζες, το οποίο εφαρμόζεται και τηρείται από τις αντίστοιχες υπηρεσίες ελέγχου των τραπεζών και βάσει του οποίου εποπτεύονται σε τακτά χρονικά διαστήματα (ετησίως) από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες της ΤτΕ.Το μόνο που υπάρχει είναι η τελευταία διαβούλευση της ΔΕΙΑ, που έχει αποσταλεί προς όλες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις από το καλοκαίρι του 2011 προς ενημέρωσή τους, με σκοπό να υποβάλλουν/ απαντήσουν για όλες τις πιθανές ενστάσεις /θέσεις τους μέχρι και το τέλος Αυγούστου του 2011. Έκτοτε όμως και μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει καμία ένδειξη όσον αφορά την ολοκλήρωση του, την έγκρισή του από την ΤτΕ και την ΔΕΙΑ και την κοινοποίησή του, με σκοπό την εφαρμογή /τήρησή του από όλους τους εμπλεκόμενους.Η συγκεκριμένη διαβούλευση της ΔΕΙΑ εκτιμώ ότι όταν εφαρμοσθεί, θα δώσει σε μεγάλο βαθμό όλες εκείνες τις λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν μέχρι σήμερα και αφορούν τόσο στις αρμοδιότητες και στο ρόλο των εσωτερικών ελεγκτών όσο και στο έργο που καλούνται να επιτελέσουν οι υπηρεσίες ελέγχου στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ.Όσον αφορά στο έργο των εποπτικών φορέων σχετικά με τον εσωτερικό έλεγχο, θα αφήσω όλους εσάς α βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα διαβάζοντας τα παρακάτω.Ασχολούμαι ενεργά με τον εσωτερικό έλεγχο από το 1982 μέχρι και σήμερα, σε Διευθυντικές θέσεις Ελληνικών και Πολυεθνικών εταιριών, ποτέ δεν έχω δεχθεί «επισκέψεις» των εποπτικών φορέων (Υπουργείο Εμπορίου, Υπουργείο Ανάπτυξης, ΕΠΕΙΑ, ΔΕΙΑ) με σκοπό να συνεργασθούν μαζί μου, να ακούσουν τα προβλήματα, να αξιολογήσουν την ποιότητα, την πληρότητα και την αξιοπιστία του έργου των εσωτερικών ελεγκτών, καθώς και την επάρκεια (γνώσεων, εμπειρίας και τρόπου λειτουργίας μας) και κυρίως να ενημερωθούν με σκοπό να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα των ελέγχων , όπως αυτά καταγράφονται στις σχετικές εκθέσεις των ελεγκτών. Τα τελευταία ένα-δύο χρόνια, η νέα εποπτική αρχή της ΤτΕ - ΔΕΙΑ, έχει δείξει ενδιαφέρον και έχει ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο του εσωτερικού ελέγχου, ενέργειες όμως οι οποίες κατά την εκτίμησή μου θα πρέπει να εντατικοποιηθούν περισσότερο. Θα πρέπει με πρωτοβουλία της ΔΕΙΑ, να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον τακτικές συναντήσεις των στελεχών της με τους επικεφαλής και τα διοικητικά στελέχη των υπηρεσιών ελέγχου με σκοπό να αξιολογηθεί, να αναβαθμισθεί και να υποστηριχθεί το δύσκολο έργο του εσωτερικού ελέγχου. Υπάρχουν προβλήματα από τη συνεργασία σας με τις διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και εάν ναι ποια είναι τα σοβαρότερα όσον αφορά την αποτελεσματική και αντικειμενική διεκπεραίωση του έργου σας; Αν κάποιος έλεγε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στην καθημερινή συνεργασία μας με τις διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιριών σίγουρα θα έλεγε ψέματα. Τα περισσότερα βέβαια προβλήματα εκτιμώ ότι παρουσιάζονται στις ελληνικές ιδιωτικές και κρατικές/ τραπεζικές εταιρίες και αυτό γιατί οι πολυεθνικές είχαν εδώ και πολλά χρόνια οργανωμένες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου και εφάρμοζαν με εντολή των μητρικών εταιριών αξιόπιστα Συστήματα Εσωτερικού Ελέγχου (internal control systems) , σε αντίθεση με τις ελληνικές που όλα αυτά άρχισαν να τα εφαρμόζουν και μάλιστα όχι ολοκληρωμένα τα τελευταία 4- 5 χρόνια. Αυτό οφείλεται, όπως σας είπα και προηγουμένως και στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μέχρι σήμερα σαφές νομοθετικό πλαίσιο που να προσδιορίζει ευκρινώς τις αρμοδιότητες και το ρόλο των υπηρεσιών ελέγχου και των εσωτερικών ελεγκτών και την υποχρέωση ύπαρξης και εφαρμογής ολοκληρωμένων Συστημάτων Εσωτερικού Ελέγχου σε όλες τις ασφαλιστικές εταιρίες.Θα αναφερθώ στα σημαντικότερα από αυτά τα προβλήματα, τα οποία έχουν επισημανθεί και αντιμετωπισθεί από την συνεργασία των εσωτερικών ελεγκτών με τις διοικήσεις όλα αυτά τα χρόνια. Συγκεκριμένα αυτά είναι: Η προσπάθεια της στελέχωσης των υπηρεσιών ελέγχου με εσωτερικούς ελεγκτές χωρίς ελεγκτική εμπειρία και κουλτούρα και κυρίως χωρίς ασφαλιστική εμπειρία. Αυτό έχει ως κατάληξη να μην υπάρχει το απαιτούμενο, με βάση τις σημερινές ανάγκες και συνθήκες της αγοράς μας, αποτέλεσμα στο έργο τους. Οι «παρεμβάσεις» στο έργο των εσωτερικών ελεγκτών στις περιπτώσεις που επισημαίνονται στις υποβαλλόμενες εκθέσεις τους κυρίως οικονομικές υπερβάσεις και ασφαλιστικές απάτες. Οι «παρεμβάσεις» στο έργο των εσωτερικών ελεγκτών, με σκοπό να μην διενεργηθούν συγκεκριμένοι έλεγχοι, όπως π.χ. έλεγχοι αμοιβών στελεχών διοίκησης και μελών Δ.Σ. ή έλεγχοι διαχείρισης , ή έλεγχοι διαχείρισης και απόδοσης εισπράξεων από το δίκτυο πωλήσεων, ή έλεγχοι τήρησης του Ν. 2190. Αυτό γίνεται όχι κατ ανάγκη μέσω της άμεσης άρνησης διεξαγωγής των ελέγχων, αλλά και με έμμεσους τρόπους, όπως π.χ. με την μη χορήγηση στοιχείων, εγγράφων και πληροφοριών από τους ελεγχόμενους ,που είναι απαραίτητα για την ομαλή και αποτελεσματική διεξαγωγή των ελέγχων μας, με αποτέλεσμα ποτέ να μην ολοκληρώνονται οι συγκεκριμένοι έλεγχοι. Η «μη κατανόηση», σε ορισμένες περιπτώσεις του έργου μας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται οι εσωτερικοί ελεγκτές με σκοπό να προετοιμάσουν το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου, αλλά όχι για να ελέγξουν την αξιοπιστία του και τις πιθανές βελτιώσεις του , όπως θα έπρεπε. Η έλλειψη εξοικείωσης, με τις έννοιες των Αρχών της Εταιρικής Διακυβέρνησης , με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβάνονται το ρόλο των Υπηρεσιών Ελέγχου, όπως περιγράφεται σε αυτές. Οι απομακρύνσεις μέσω απολύσεων , ή μέσω εξαναγκασμού παραιτήσεων , σε ορισμένες περιπτώσεις, των εσωτερικών ελεγκτών που δεν «πείθονται» να ανακαλέσουν ολόκληρο ή μέρος των εκθέσεων ελέγχων τους , στις οποίες καταγράφονται σοβαρές λειτουργικές η οικονομικές υπερβάσεις / προβλήματα. Οι συνεργασίες , με απόφαση των διοικήσεων, σε αρκετές περιπτώσεις για θέματα εσωτερικού ελέγχου με εταιρίες συμβούλων, με τέτοιο τρόπο που το έργο των υπηρεσιών ελέγχου και ο ρόλος των εμμίσθων εσωτερικών ελεγκτών να υποβαθμίζονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε κάποιες περιπτώσεις να διενεργούν το έργο των υπηρεσιών ελέγχου τα στελέχη των εταιριών συμβούλων , άλλα τις εκθέσεις ελέγχου προς τις διοικήσεις να τις υπογράφουν οι έμμισθοι εσωτερικοί ελεγκτές που έχουν ορισθεί από την εταιρίας ως υπεύθυνοι στην εποπτική αρχή (ΔΕΙΑ). Η άρνηση των διοικήσεων, σε ορισμένες περιπτώσεις, να χρηματοδοτήσουν την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εσωτερικών ελεγκτών, βασικό συστατικό για την βελτίωση των γνώσεων και του έργου τους, ακόμη και σε επιδοτούμενα σεμινάρια, προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες όπως π.χ. την έλλειψη χρόνου, κλπ. Η μη χορήγηση /έγκριση του απαιτούμενου budget για την αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας Ελέγχου, σύμφωνα με το πλαίσιο των ευθυνών και υποχρεώσεών της. Αναφερθήκατε στα προβλήματα που αντιμετωπίζεται από τις διοικήσεις και από τα κενά του νομοθετικού πλαισίου στην διεκπεραίωση του έργου σας. Εσείς ως εσωτερικοί ελεγκτές εκτιμάται ότι δεν φταίτε κάπου ή δεν έχετε και εσείς τις δικές σας ευθύνες και αν ναι ποιες είναι αυτές Αλίμονο αν ισχυριζόμουν ότι οι μόνοι που δεν ευθύνονται για όλα τα στραβά περί τον εσωτερικό έλεγχο, είμαστε εμείς οι εσωτερικοί ελεγκτές. Έχουμε και εμείς σίγουρα το δικό μας μερίδιο ευθύνης για την σημερινή κατάσταση που προανέφερα. Θα σας αναφέρω τα σημαντικότερα, με βάση την πληροφόρηση και την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει μέσα από την εκτέλεση του έργου των εσωτερικών ελεγκτών. Η ανάληψη καθηκόντων ως υπευθύνων υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου, χωρίς να έχουν την ανάλογη και απαιτούμενη ελεγκτική και ασφαλιστική εμπειρία, με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν του έργου τους να μην είναι το καλύτερο δυνατόν και να μη προσφέρει σημαντική βοήθεια στις διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιριών. Η σιωπηρή συμφωνία μας, όσον αφορά την στελέχωση των υπηρεσιών ελέγχου μας είτε με εσωτερικούς ελεγκτές που δεν πληρούν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται / επιβάλλεται, είτε με λιγότερους όσον αφορά τον αριθμό , είτε με την μη πρόσληψη των απαιτούμενων εξειδικευμένων εσωτερικών ελεγκτών, για λόγους κόστους ή για λόγους που οι διοικήσεις κρίνουν ότι δεν θέλουν να επενδύσουν στον συγκεκριμένο τομέα (π.χ. να απαιτείται για την υλοποίηση του ετησίου προγράμματος ελέγχων η ύπαρξη 5 εσωτερικών ελεγκτών και εμείς να έχουμε 1 ή 2, να απαιτείται να διενεργούμε ελέγχους Πληροφοριακών Συστημάτων χωρίς να έχουμε στην υπηρεσία ελέγχου μας έστω και ένα εσωτερικό ελεγκτή που να έχει γνώση των συγκεκριμένων ελέγχων. Τότε το αποτέλεσμα του έργου μας είναι σίγουρο ότι δεν θα είναι το αναμενόμενο ποιοτικά και ποσοτικά). Η σιωπηρή συμφωνία μας, μετά από πιέσεις/ αιτήματα των ελεγχόμενων ή των διοικήσεων, στη βελτίωση, τροποποίηση ή και εξάλειψη μέρους ή του συνόλου των ευρημάτων/προβλημάτων που έχουν επισημανθεί και πρέπει να αναφερθούν στις υποβαλλόμενες εκθέσεις ελέγχων μας, με σκοπό να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες/ απαιτήσεις τους. Η σιωπηρή συμφωνία μας για την μη διεξαγωγή ή για την μη ένταξη στο ετήσιο πρόγραμμα/πλάνο εσωτερικών ελέγχων «ειδικών ελέγχων» (όπως π.χ. ελέγχων διαχείρισης, ελέγχων αμοιβών στελεχών διοίκησης και μελών Δ.Σ., κλπ ελέγχων περιοχών υψηλού κινδύνου). Πείτε μας την άποψη/εκτίμησή σας όσον αφορά αφενός την υποστήριξη του έργου σας και αφετέρου την ανάδειξη και την αναβάθμιση όπου χρειάζεται του ρόλου των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου από την ΕΑΕΕ. Το 2000 το Δ.Σ. της ΕΑΕΕ, μετά από προσωπική μου εισήγηση, το Δ.Σ. της ΕΑΕΕ, επί προεδρίας του κ. Κοντομηνά, ενέκρινε τη δημιουργία της Επιτροπής Εσωτερικού Ελέγχου, στην οποία συμμετείχαν ως μέλη 7-8 διευθυντές υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου των μεγαλύτερων Ελληνικών και Πολυεθνικών Εταιριών, και της οποίας είχα την τιμή να είμαι πρόεδρος. Το 2007 η επιτροπή υποβαθμίσθηκε σε υποεπιτροπή και στις αρχές του 2010 καταργήθηκε οριστικά μαζί και με κάποιες άλλες , με την αιτιολογία της μείωσης του κόστους της ΕΑΕΕ. Για την αξιολόγηση του παραχθέντος έργου της επιτροπής εσωτερικού ελέγχου δεν θα ήθελα να αναφερθώ. Ωστόσο εκτιμώ ότι το έργο της επιτροπής εσωτερικού ελέγχου είναι γνωστό και έχει αξιολογηθεί τόσο από τη διοίκηση και τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΑΕΕ, όσο και από τα στελέχη όλων των κλάδων των ασφαλιστικών εταιριών που συμμετείχαν σε ημερίδες και εκδηλώσεις της. Επίσης αξιολογείται μέσα από τις προτάσεις μας, τις πολλές ημερίδες για σημαντικά θέματα που διοργανώσαμε, την μεγάλη συμμετοχή που έτυχαν όλες αυτές οι ημερίδες, από τις αξιολογήσεις όλων των εμπλεκόμενων στην ΕΑΕΕ και τέλος από τα υπάρχοντα πρακτικά των συνεδριάσεών μας και τους ετήσιους απολογισμούς της. Με κριτήριο τα στοιχεία και τις πληροφορίες που εμείς μέχρι σήμερα έχουμε, δεν μπορώ ακόμη να αντιληφθώ ποιες ήταν οι πραγματικές αιτίες της κατάργησής της. Για ένα μόνο πράγμα είμαι βέβαιος, ότι η κατάργησή της δεν έγινε λόγω του λειτουργικού κόστους της . Και αυτή η βεβαιότητά μου πηγάζει από το γεγονός ότι το συνολικό κόστος λειτουργίας της επιτροπής μας, δεν ήταν μεγαλύτερο των 3.000 ευρώ για το σύνολο της 10ετούς λειτουργίας της.Επιπλέον με προβληματίζει το γεγονός, ότι η επιτροπή μας καταργήθηκε τη χρονική στιγμή που λόγω των αυξημένων απαιτήσεων του Solvency II, της εγκατάστασης της νέας εποπτικής αρχής ΤτΕ, και των συχνών περιστατικών απάτης που είδαν τα φώτα της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, επιβάλλονταν να υπάρχει και να λειτουργεί συμβουλευτικά προς τη διοίκηση της ΕΑΕΕ. Επίσης με λυπεί το γεγονός, ότι έρχονται σήμερα καταξιωμένα και ικανότατα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς και μέλη του Δ.Σ. της ΕΑΕΕ τα οποία εκτιμώ ιδιαίτερα, και τοποθετούνται επικαλούμενα τις ανάγκες των εποχών και των γεγονότων, προτείνοντας την άμεση δημιουργία Επιτροπής Ελέγχου για θέματα Ασφαλιστικής Απάτης από την ΕΑΕΕ, με την συμμετοχή εμπείρων στελεχών με γνώση εσωτερικού ελέγχου, νομικών θεμάτων, θεμάτων κανονιστικής συμμόρφωσης, κλπ στελεχών, όταν τα συγκεκριμένα στελέχη είχαν συμφωνήσει στην κατάργηση της επιτροπής/ υποεπιτροπής μας από την ΕΑΕΕ.Όλα τα παραπάνω με κάνουν να αισθάνομαι και να λέω, με σκοπό αποκλειστικά να βοηθήσω και να συνεισφέρω και όχι να ασκήσω κρητική , ότι κακώς καταργήθηκε η Επιτροπή Εσωτερικού Ελέγχου και ότι με αυτή την ενέργειά της η ΕΑΕΕ δεν βοηθάει στον εκσυγχρονισμό της ασφαλιστικής αγοράς και στη βελτίωση της εταιρικής διακυβέρνησης των ασφαλιστικών εταιριών μέσω της υποστήριξης του θεσμού του εσωτερικού ελέγχου , και μάλιστα στη συγκεκριμένη δύσκολη χρονική στιγμή που η οικονομία μας πλήττεται και η ασφαλιστική αγορά όπως όλοι γνωρίζουμε έχει τα δικά της προβλήματα αξιοπιστίας. Κλείνοντας , θέλω να αναφέρω ένα απλό πραγματικό γεγονός, όσον αφορά την αξία της ύπαρξης και του επιτελούμενου έργου της επιτροπής μας. Στο τέλος του 2005 αρχές του 2006, η επιτροπή μας πρότεινε στο Δ.Σ. της ΕΑΕΕ τη δημιουργία ενός Ασφαλιστικού ΤΕΙΡΕΣΙΑ ,αντίστοιχου αυτού των Τραπεζών. Η πρότασή μας αυτή απορρίφθηκε, με την αιτιολογία το δύσκολο του εγχειρήματος ( τρόπος υλοποίησης, κριτήρια, προσωπικά δεδομένα,κλπ).Πριν από λίγους μήνες, συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2011, σε συνάντηση των εκπροσώπων των ασφαλιστικών εταιριών με την διοίκηση της ΔΕΙΑ στην οποία συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την διαβούλευση για το ΣΕΕ, στην οποία ήμουν παρών, ανακοινώθηκε από την ΔΕΙΑ, ότι θα δημιουργηθεί σύντομα Ασφαλιστικός Τειρεσίας, αντίστοιχος με αυτόν των Τραπεζών και η ανακοίνωση αυτή χειροκροτήθηκε και έγινε αποδεκτή με ικανοποίηση από όλους τα παρευρισκόμενα μέλη και τους εκπροσώπους της ΕΑΕΕ. Τα σχόλια , για το εάν σήμερα η ΕΑΕΕ βοηθά και υποστηρίζει το δύσκολο έργο των εσωτερικών ελεγκτών, τα αφήνω στην κρίση σας.Τελειώνοντας θα ήθελα απλά να υπενθυμίσω, σε όσους το έχουν πιθανώς ξεχάσει και να γνωρίσω σε όσους πιθανώς δεν το ξέρουν, ότι ο υπεύθυνος του εσωτερικού ελέγχου κάθε ασφαλιστικής εταιρίας, πέρα από τις ιδιαίτερες , πολύπλοκες, εξειδικευμένες γνώσεις /εμπειρία και προσωπικότητα που πρέπει να έχει, αντιμετωπίζει και τις καθημερινές απαιτήσεις των διοικήσεων και των εποπτικών φορέων για ένα αξιόπιστο και αντικειμενικό έργο και επιπλέον θα αντιμετωπίζει στο άμεσο μέλλον και μια σειρά σοβαρών κυρώσεων στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι το προϊόν του έργου του δεν είναι το αναμενόμενο. Κυρώσεις , που μέχρι σήμερα μόνο τα μέλη του Δ.Σ. και ορισμένα εκτελεστικά μέλη των διοικήσεων είχαν. *Ο κ. Μανώλης Βαμβακάρης είναι σύμβουλος ασφαλιστικών εταιρειών και επιχειρήσεων για θέματα εσωτερικού ελέγχου και εταιρικής διακυβέρνησης Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Η Howden με την νέα προσθήκη του Σάββα Μυρίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ηγηθεί στο Marine
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Οδηγώντας με σιγουριά - Ποια η χρησιμότητα της νέας κάλυψης υλικών ζημιών από όχημα εκτός Φιλικού Διακανονισμού!
Μεγάλες προοπτικές από την είσοδο της AXERIA στην Κυπριακή Ασφαλιστική Αγορά! Με μία εκδήλωση που κέρδισε τις εντυπώσεις, η SoEasy Insurance, μαζί με την New Box Insurance, καλωσόρισαν την AXERIA IARD... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:41 18/4/2024
Νέα γενιά του συστήματος Υγείας bewell της Interamerican! Κεντρική φωτογραφία: Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Παρουσιάστηκαν οι νέες δυνατότητες που... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:16 18/4/2024