Nextdeal newsroom, 30/9/2011 - 10:15 facebook twitter linkedin ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ασφαλιστές Καβάλας-Επικίνδυνη η διαμεσολάβηση των τραπεζοϋπαλλήλων Nextdeal newsroom, 30/9/2011 facebook twitter linkedin Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου, Η έλλειψη παραγωγικών μονάδων, η γήρανση του πληθυσμού, η ανεργία, τα λάθη και η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων από τα στελέχη των τραπεζοασφαλειών, οι αναταράξεις στο agency, οι ακριβές συμβάσεις συμβολαίων ζωής είναι ανάμεσα στα άλλα τα προβλήματα της αγοράς ιδιωτικής ασφάλισης στο Νομό Καβάλας. Πέρα από όλα αυτά, παραμένει να πλανάται πάνω από το Νομό το φάντασμα της Ασπίς. Μειονέκτημα για τον κλάδο και η έλλειψη σωστής ενημέρωσης. ΕΑΕΕ, Συλλογικά Σωματεία των Διαμεσολαβούντων Προσώπων αλλά και άλλων συναφών φορέων δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες διοργάνωσης ημερίδων ενημέρωσης. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι από το ρεπορτάζ που έκανε το www.nextdeal.gr στο Νομό Καβάλας προκύπτει ότι έχει ξεκινήσει ήδη η δημιουργία ενός συλλογικού οργάνου που να μπορεί εκτός των γενικότερων θεμάτων που απασχολεί τον κλάδο να δίνει την δυνατότητα ενημέρωσης τόσο στα μέλη του όσο και στο καταναλωτικό κοινό. Αυτά δήλωσαν στο ρεπορτάζ που έκανε για το Νόμο Καβάλας το περιοδικό Ασφαλιστικό ΝΑΙ και η εφημερίδα www.nextdeal.gr οι κ.κ. Ιωάννης Β. Χάϊδος Εμπορικός Δ/ντης (στη φωτογραφία) της QIS INSURANCE BROKERS ο οποίος παρακάτω εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις αλλά και τις απόψεις και θέσεις συναδέλφων στο Νομό και Χρήστος Ζουμπουλίδης από το ομώνυμο Ασφαλιστικό Γραφείο. Χαρακτηριστικά ο Ιωάννης Β. Χάϊδος δίνοντας με δύο λόγια την εικόνα του κλάδου στο Νομό τονίζει ότι σε γενικό επίπεδο ο Κλάδος της Ιδιωτικής Ασφάλισης κινείται με εποχικές αυξομειώσεις που οφείλονται κατά βάση στις δυσκολίες της άσχημης σημερινής οικονομικής κατάστασης αλλά και αρνητικής ψυχολογίας που αντίστοιχα επηρεάζουν τις διάφορες οικονομικές και παραγωγικές τάξεις. Ωστόσο, ασφαλιστική συνείδηση στο Νομό υπάρχει ακόμα και αν στο παρελθόν έγιναν λάθη στην ενημέρωση ή υπήρξε άσχημη εμπειρία από κάποιο «λάθος συμβόλαιο ή διαμεσολαβών πρόσωπο». Η ασφαλιστική συνείδηση δε έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο λόγω της ανυπαρξίας του κοινωνικού κράτους πρόνοιας, αλλά και της ανάγκης εξασφάλισης των εναπομεινάντων «ακόμα» δικαιωμάτων & αγαθών του ανθρώπου όπως την υγεία, σύνταξη και περιουσιακών του στοιχείων, εφόσον βέβαια μπορεί να διαθέσει το ανάλογο τίμημα των ασφαλίστρων. Τα προβλήματα του κλάδου Τα προβλήματα του κλάδου και οι ιδιαιτερότητες του Νομού κατά την άποψή του και την άποψη συναδέλφων του από το Νομό είναι το μεγάλο ποσοστό συνταξιούχων και υψηλού ηλικιακά πληθυσμού, αναλογικά στο σύνολο των κατοίκων του Νομού, που αποτελεί μειονέκτημα κυρίως στην ανάπτυξη του Κλάδου Συντάξεων & Αποταμίευσης. Παράλληλα, το υψηλό ποσοστό ανεργίας που τα τελευταία έτη έχει αυξηθεί ραγδαία κυρίως στις νέες ηλικίες, δημιουργεί πρόβλημα στην διεύρυνση της παραγωγικής δυναμικής αλλά και της ανάπτυξης του κλάδου γενικότερα. Πρόβλημα είναι και η πολύ μικρή έως μηδενική ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων στον Νομό αλλά και γενικότερα στην Ανατ. Μακεδονία & Θράκη, γεγονός που περιορίζει αισθητά την ανάπτυξη, κυρίως στους Λοιπούς Κλάδους των Γενικών Ασφαλίσεων. Πλήγμα από την άλλη πλευρά είναι η ύπαρξη υποκαταστημάτων σχεδόν όλων των Τραπεζών που εδρεύουν στην Ελλάδα και μάλιστα αρκετών εξ αυτών με 2 και 3 υποκαταστήματα μέσα στον Νομό, να αποτελούν ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, λόγω της αθέμιτης και προκλητικής συμπεριφοράς των στελεχών τους όσον αφορά στον τρόπο διεκδίκησης μεριδίου στην τοπική ασφαλιστική αγορά. Πολλές φορές όπως ο ίδιος ο κος Χάϊδος υπογραμμίζει ότι ‘αποτελεί επικίνδυνη η διαμεσολάβησή τους λόγω έλλειψης τεχνικών γνώσεων και σωστού underwriting αλλά και μη σωστής επικοινωνίας και ενημέρωσης του πελάτη’. Υπερτονίζει συγκεκριμένα ‘ότι δεν είναι λίγες οι φορές που καλεστήκαμε να παρέμβουμε ιδίως σε ορισμένους επαγγελματικούς & βιομηχανικούς κινδύνους για να διορθώσουμε το εντελώς λανθασμένο τρόπο εκτίμησης και ασφάλισης σε συμβόλαια που είχαν συνάψει οι υπάλληλοι των τραπεζών διότι ο επαγγελματίας έτυχε να πάρει δάνειο και τον υποχρέωσαν να κάνει «κάποιο» συμβόλαιο, χωρίς να μπουν σε καμία βάσανο μελέτης, προσφοράς αναγκαίων καλύψεων και ενημέρωσης του ασφαλισμένου μέχρι ακόμα και σε αυτήν την ίδια υποχρέωση να στείλουν το πρωτότυπο συμβόλαιο στον πελάτη τους’. Πλήγμα για την αγορά ήταν και οι αλλαγές που έγιναν στο Agency στο Νομό Καβάλας που αποτελεί εδώ και έτη, έδρα των Περιφερειακών Διευθύνσεων στην Ανατ. Μακεδονία & Θράκη αρκετών Ασφαλιστικών Εταιριών, κυρίως του Agency System. Οι σημαντικές αλλαγές και διαφοροποιήσεις, καθώς και αναταράξεις στο Agency System που επήλθαν τα τελευταία χρόνια όπως χαρακτηριστικά ‘οι συχνές μετακινήσεις στελεχών, μεταφορά συμβολαίων, ορφανά συμβόλαια με «direct» υποστήριξη, καταγγελίες συμβάσεων, λάθος επιλογές στελεχών σε καίριες θέσεις αλλά και λάθος πολιτική των εταιριών, επηρέασαν σημαντικά κυρίως τη φήμη αλλά και αξιοπιστία του Κλάδου’. Ποιοι κλάδοι κινούνται περισσότερο –ποιοι λιγότερο Οι κλάδοι τώρα που κινούνται το τελευταίο διάστημα ενός-δύο ετών είναι σύμφωνα με τον κ Χάϊδο των Νοσοκομειακών Προγραμμάτων με έμφαση στην Εξωνοσοκομειακή Περίθαλψη, όπως επίσης και των Ατομικών αλλά και οικογενειακών πακέτων Προσωπικών Ατυχημάτων, το οποίο κόστος είναι ακόμα προσβάσιμο σε ηλικίες όπου αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα των καλύψεων αυτών. Ο Κλάδος Αστικής Ευθύνης έχει αναπτυχθεί κυρίως για τα επαγγέλματα πρακτικού χαρακτήρα όπως ξυλουργών, υδραυλικών, ψυκτικών, χώρων εστιάσεων, τουριστικών μονάδων αλλά και διαχειριστών πολυκατοικιών. Αντίθετη πορεία έχει ο Κλάδος Μεταφορών όπου μειώνεται κάθε χρόνο διότι αν και ο Νομός της Καβάλας ήταν από τους πρώτους σε εξαγωγές Νομούς, ιδιαίτερα στα αγροτικά προϊόντα παραγωγής σπαραγγιών, σταφυλιού, λαδιού (Νήσος Θάσου), λόγω μειωμένης ζήτησης και συρρίκνωσης αυτών των παραγωγικών μονάδων, επήλθε το αποτέλεσμα και της μείωσης στον συγκεκριμένο κλάδο. Ακόμα και η ασφάλιση των Εθνικών Μεταφορών, στην οποία σύμφωνα με τον προσφάτως ψηφισθέντα Νόμο με τον οποίο είναι υποχρεωμένοι οι μεταφορείς να έχουν δεν βελτίωσε την εικόνα, διότι δεν υπάρχει και κανένας έλεγχος από τα επίσημα όργανα (Αστυνομία, Τμήμα Συγκοινωνιών Νομαρχίας κ.λ.π.) για την πιστοποίηση ύπαρξης Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου Μεταφορών. Στο δε Κλάδο Ζωής κυρίως των Συνταξιοδοτικών Προγραμμάτων, η κίνηση μπορούμε να πούμε ότι είναι επιεικώς απογοητευτική και αυτό όχι γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον ενημέρωσης που ειδικά σήμερα δημιουργείται μετά την περικοπή σημαντικού μέρους των συντάξεων ειδικά του Δημοσίου Τομέα, αλλά γιατί τελικά αφενός υπάρχει υστέρηση εισοδημάτων, αφετέρου δε είναι εμφανής η αμφιβολία από μέρους του πελάτη εάν θα είναι σε θέση, μέσα σε αυτήν την συνεχιζόμενη λαίλαπα μείωσης των μισθών, να μπορεί να πληρώνει για 20, 25, ή 30 έτη τα ασφάλιστρά του, ώστε να έχει μια ικανοποιητική συμπληρωματική σύνταξη στα γεράματά του. Ανασφάλιστα αυτοκίνητα –δεν υπάρχει μοντέλο μέτρησής τους Σχετικά τώρα με τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, αν και δεν υπάρχει κάποιο μοντέλο μέτρησης των ανασφάλιστων οχημάτων ώστε να διαπιστώνεται η αύξηση ή μείωση του αριθμού αυτών όπως δηλώνει ο Εμπορικός Δ/ντης της QIS, "από τον καθημερινό έλεγχο των ζημιών στην Εταιρία μας, παρατηρείται αύξηση εκείνων των εμπλεκομένων οχημάτων όπου είναι ανασφάλιστα, της τάξεως περίπου του 7% , τουλάχιστον της δικής μας παραγωγής στον Νομό". Ανεξόφλητα Συμβόλαια –έντονο το πρόβλημα στις Ασφάλειες Ζωής Έντονο αρκετά είναι το πρόβλημα των ανεξόφλητων συμβολαίων στις Ασφαλίσεις Ζωής, όπου με την ανέχεια των εταιριών δίνεται μεγαλύτερος χρόνος πίστωσης προς τους πελάτες για την αποπληρωμή των δόσεών τους. Ωστόσο επειδή το ποσοστό σε ανεξόφλητα συμβόλαια κυρίως των Γενικών Ασφαλίσεων έχει να κάνει πάντα σε αναλογία με την εισπραχθέντα νεοεισερχόμενη παραγωγή, "μπορούμε να πούμε", αναφέρει ο κος Χάϊδος "ότι δεν έχουμε σοβαρές απώλειες". "Ειδικά εμείς σαν Εταιρία όπου, από την 1/1/2010 έχουμε θεσπίσει ως υποχρεωτική μέθοδο την είσπραξη μέσω Ταχυπληρωμής και κατάθεσης των ασφαλίστρων όλων των συμβολαίων (πρωτοασφαλιστηρίων & ανανεώσεων) σε απευθείας λογαριασμούς των Ασφαλιστικών Εταιριών, παρατηρούμε ότι στο 1ο εξάμηνο του 2011 είχαμε ποσοστό εισπραξιμότητας στο 81% από το 84% της αντίστοιχης περσινής περιόδου". Ενημέρωση στον κλάδο –ετοιμάζεται στην Καβάλα δημιουργία Συλλογικού Οργάνου NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Σε ό,τι αφορά τώρα την ενημέρωση, πέρα από τις απευθείας επαφές με τα στελέχη της αγοράς αλλά και τους διάφορους φορείς η ενημέρωση για τον Κλάδο γίνεται κυρίως από τα επίσημα site αλλά και κλαδικά περιοδικά και εφημερίδες του χώρου μας. Τα τελευταία 2-3 χρόνια ακόμα και οι Ασφαλιστικές Εταιρίες έχουν μειώσει τον αριθμό σεμιναρίων και ημερίδων όχι μόνο στην πόλη μας αλλά και γενικότερα. Η δε Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών αλλά και τα διάφορα Συλλογικά Σωματεία των Διαμεσολαβούντων Προσώπων αλλά και άλλων συναφών φορέων (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων), δυστυχώς δεν υιοθετούν την άποψη να δημιουργούν Ημερίδες Ενημέρωσης και σε Νομούς πλην Αθηνών και Θεσ/νίκης, όπως είναι και η Καβάλα που πέραν από την πλούσια σε ομορφιά και φυσικό κάλλος πόλη, διαθέτει και επαρκή ξενοδοχειακή και συνεδριακή υποστήριξη για τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Οι νέοι ασφαλιστές –ευκαιρίες στην Αστική Ευθύνη, Νομική Προστασία, Πυρός, Υγείας Τέλος, σχετικά με την ένταξη νέων στο χώρο, η QIS τονίζει ότι πάντοτε υπήρχαν και θα υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη, ακόμα και σε αυτήν την χρονική συγκυρία που διέπει τον χώρο μας αλλά και την γενικότερη οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας. Ειδικά σε Κλάδους όπως Αστική Ευθύνη, Νομική Προστασία, Πυρός αλλά και Υγείας, υπάρχει μεγάλο έδαφος που μπορεί να διανύσει ένας νέος ασφαλιστής, πάντα βέβαια με την σωστή καθοδήγηση. Θα πρέπει όμως προτείνει να συνειδητοποιήσει ο κάθε νέος ενδιαφερόμενος που θέλει να ασχοληθεί με αυτό το επάγγελμα, ότι θα πρέπει να «μοχθήσει» πολύ ώστε να καταξιωθεί και φυσικά για να βγάλει χρήματα. Μπορεί πριν 23 χρόνια, "όταν η δική μας γενιά ξεκίνησε στον χώρο, να είχε να αντιμετωπίσει την δυσπιστία και την έλλειψη γνώσης για τον Θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης, σήμερα όμως ένα νεοεισερχόμενος έχει να αντιμετωπίσει ένα ενημερωμένο αλλά και «πολυπαθημένο» υποψήφιο πελάτη από τις εμπειρίες που έχει αποκτήσει με διάφορους ασφαλιστές αλλά και ασφαλιστικές εταιρίες". Η νέα γενιά θα πρέπει να φροντίσει να έχει ιδιαίτερη τεχνική γνώση. Και βέβαια μεγάλη προσοχή στην επιλογή εκείνου του ανθρώπου όπου θα επιλέξει για «μέντορά» του, ας μην είναι «και αυτός» που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η επίτευξη των δικών του στόχων, για να πάρει το bonus του μήνα !!! Από την πλευρά του τώρα ο κος Χρήστος Ζουμπουλίδης του Ασφαλιστικού Γραφείου Χρήστος Ζουμπουλίδης διαμηνύει στο www.nextdeal.gr πως ο κλάδος ιδιωτικής ασφάλισης στην Καβάλα κινείται με αργούς πτωτικούς ρυθμού, όπως άλλωστε και ολόκληρη η αγορά της πόλης. Αναφέρει χαρακτηριστικά "λίγο τα κρατικά «μπιλιετάκια» που μας έρχονται κάθε λίγο και λιγάκι, λίγο η ψυχολογία του καταναλωτή που έχει φτάσει τα όρια της απαισιοδοξίας", είναι κάποιοι σημαντικοί παράγοντες που συνθέτουν όλο το σκηνικό. Κλάδος αυτοκινήτου –ο κλάδος που κινείται περισσότερο στο Νομό Η Καβάλα τονίζει ότι είναι λίγο δύσκολη περιοχή, γιατί με τις διάφορες «περίεργες» πολιτικές των τελευταίων 30 χρόνων οι βιομηχανικές μονάδες που άλλοτε απασχολούσαν ένα μεγάλο μέρος του τοπικού πληθυσμού σταδιακά έχουν μεταναστεύσει προς τις περιοχές με μικρότερο συντελεστή Φ.Π.Α. και σήμερα δυστυχώς πολλές μπορεί να βρίσκονται στην γειτονική Βουλγαρία. Συνεπώς, "εκείνο που δουλεύει πολύ είναι το συνεχώς ανακυκλούμενο αυτοκίνητο, η ασφάλιση των σπιτιών δειλά – δειλά", ενώ αντίθετα το ζωικό κομμάτι, μετά και τους απίστευτους χειρισμούς στο θέμα της Aspis, δέχεται τα τελειωτικά του χτυπήματα. Πανάκριβες οι συμβάσεις των προϊόντων ζωής Ο κος Ζουμπουλίδης εκτιμά ωστόσο ότι κάπου τα ζωικά προϊόντα έχουν γίνει απλησίαστα. Οι εταιρίες όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ‘έχουν συνάψει συνεργασίες με όλες αυτές τις «μπουτίκ υγείας», ειδικά στην πρωτεύουσα, με πανάκριβες συμβάσεις και έτσι κάθε νέο προϊόν που κυκλοφορεί στην ασφαλιστική αγορά είναι πολύ πιο ακριβό ή με λιγότερες καλύψεις ή με πιο αυξημένη την συμμετοχή του ασφαλισμένου στα κόστη’. Αμέτρητα προβλήματα στον κλάδο οι τράπεζες Αναφερόμενος στους κλάδους και τα προβλήματα τονίζει ανάμεσα στα άλλα ότι όπως και στα περισσότερα ενυπόθηκα σπίτια, οι τράπεζες δημιουργούν προβλήματα καταδεικνύοντας ένα από τα καταστήματα της τράπεζας Πειραιώς στην περιοχή που απαίτησε από πελάτη του να ασφαλίσει ‘με το ζόρι’ ένα Ε.Ι.Χ., στην πρόθεση του πελάτη να ζητήσει ένα απλό μπλοκ επιταγών. Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε στην πρόθεση του ιδίου πελάτη να εκδώσει και δεύτερο μπλοκ επιταγών από την ίδια τράπεζα! Υπερτονίζει ότι ο πράκτορας είναι φορτωμένος με άπειρες υποχρεώσεις, πχ με μίνιμουμ υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης 600 ευρώ το χρόνο, υποχρεωτικές σπουδές 2 ετών για να πρακτορεύσει, κ.ά., ενώ σε αντιδιαστολή ο υπάλληλος της τράπεζας με μηδενική ασφαλιστική εμπειρία και κανένα ασφαλιστικό προσόν, με καμία ευθύνη έναντι των πελατών του, δραστηριοποιείται σήμερα στην αγορά ιδιωτικής ασφάλισης. Το Επικουρικό χάνει από το εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με την ΥΣΑΕ Προβλήματα στον κλάδο ανάμεσα στα άλλα δημιουργούν και οι διαμεσολαβητές οι οποίοι δουλεύουν με εταιρείες που είναι εκτός φιλικού διακανονισμού, συνεργάζονται επίσης με εταιρείες οι οποίες αρνούνται να συμμορφωθούν με την αρχή της ΥΣΑΕ. Αποκρύπτουν με άλλα λόγια στοιχεία από το κράτος, δεν συμβάλλουν αναλογικά στην εισφορά τους προς το επικουρικό, στο ΤΕΟ, (Ταμείο Εθνικής Οδοποίας, και σε άλλους πιθανά κρατικούς φορείς.). Τέλος, διαμηνύει ότι οι αλλαγές προς το καλύτερο θα επέλθουν με την συμβολή όλων μας. Προτείνει δε, την μεγαλύτερη συνοχή μεταξύ πρακτόρων ασφαλειών στο πετυχαίνεται ένα καλύτερο αποτέλεσμα προς το συμφέρον το πρακτόρων και του πελάτη. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Αυστηρό μήνυμα Insurance Europe προς την EIOPA για τα ασφαλιστικά προϊόντα συντάξεων!
Η Howden με την νέα προσθήκη του Σάββα Μυρίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ηγηθεί στο Marine Η Howden, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλειών στην Ελλάδα και στην Κύπρο, μέλος του Παγκόσμιου Ομίλου Howden, ο οποίος ξεπερνά τα... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 21:52 18/4/2024
Υδρόγειος Ασφαλιστική: Οδηγώντας με σιγουριά - Ποια η χρησιμότητα της νέας κάλυψης υλικών ζημιών από όχημα εκτός Φιλικού Διακανονισμού! Πολύ περισσότερα από μια απλή ασφάλιση αυτοκινήτου! Αυτό είναι που θέλει να προσφέρει στους ασφαλισμένους της Υδρόγειος Ασφαλιστική, μία από τις... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 14:55 18/4/2024