Nextdeal newsroom, 12/7/2011 - 13:34 facebook twitter linkedin Κέντρο Πληροφοριών: Εργαλείο αντιμετώπισης των ανασφάλιστων οχημάτων Nextdeal newsroom, 12/7/2011 facebook twitter linkedin Ξεκίνησε τη λειτουργία του από την 1η Ιουλίου 2011 το Κέντρο Πληροφοριών ως επιχειρησιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων». Το Κέντρο Πληροφοριών συνεστήθη στο πλαίσιο της Οδηγίας της Ε.Ε. 2000/26/ΕΚ, η οποία είναι γνωστή ως 4η Οδηγία Αυτοκινήτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) στα πλαίσια της προστασίας των θυμάτων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα που συμβαίνουν σε κράτη μέλη διαφορετικά από το κράτος μέλος της κατοικίας του θύματος, εξέδωσε την οδηγία 2000/26/ΕΚ, σύμφωνα με την οποία το πρόσωπο που ζημιώθηκε σε ατύχημα στο εξωτερικό μπορεί να αξιώσει αποζημίωση για υλικές ζημίες ή σωματικές βλάβες με βάση τη νομοθεσία της χώρας του ατυχήματος, όταν επιστρέψει στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του, στη γλώσσα του και με διαδικασίες στις οποίες είναι εξοικειωμένο. Σύμφωνα με την οδηγία τα κράτη μέλη της Ε.Ε. από 20/01/2003 έχουν δημιουργήσει ένα Οργανισμό Αποζημίωσης και ένα Κέντρο Πληροφοριών. Από 1/1/2008 το Κέντρο Πληροφοριών συνεστήθη στην Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) Ν.Π.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 27β του κ.ν. 489/76 όπως ισχύει μετά την κωδικοποίησή του από το Π.Δ. 237/1986, ο οποίος ρυθμίζει θέματα ασφάλισης αυτοκινήτων. Στη συνέχεια και με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α’ 128/3-8-2010) το Κέντρο Πληροφοριών αποτελεί από την 1η Δεκεμβρίου 2010, ημέρα κατάργησης της ΕΠ.Ε.Ι.Α., υπηρεσιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων». Με την ευκαιρία της επαναλειτουργίας του Κέντρου Πληροφοριών ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής του Επικουρικού Κεφαλαίου κ. Δημήτρης Ζορμπάς δήλωσε: «Η λειτουργία του Κέντρου Πληροφοριών ως επιχειρησιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου, είναι ένα ακόμη βήμα εξορθολογισμού της λειτουργίας της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους. Παράλληλα το Κέντρο Πληροφοριών μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο της ασφαλιστικής αγοράς και της πολιτείας στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων. Η συνεργασία του Κέντρου με τις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας και ειδικότερα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, θα εξασφαλίσει με το ελάχιστο δυνατό κόστος τον εντοπισμό των οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς να φέρουν το σήμα ασφάλιση αστικής ευθύνης και θα θέσει τέλος στο αρνητικό για την πολιτεία και την κοινωνία φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων». Σκοπός του Κέντρου ΠληροφοριώνΣκοπός του κέντρου πληροφοριών είναι να παρέχει πληροφόρηση: στους ζημιωθέντες που διαμένουν στην Ελλάδα ώστε να διευκολύνονται στην απαίτηση αποζημίωσης για υλικές ζηµιές ή σωµατικές βλάβες από τροχαίο ατύχημα που συνέβη εκτός Ελλάδος, στα πλαίσια της 4ης οδηγίας αυτοκινήτων. στους ζημιωθέντες που διαμένουν σε κράτος µέλος της Ε.Ε. και του Ε.Ο.Χ., εάν το ατύχημα συνέβη στην Ελλάδα ή προκλήθηκε σ’ αυτούς από όχημα µε Ελληνικές πινακίδες. Επίσης το Κέντρο Πληροφοριών μπορεί να δίνει πληροφορίες για οχήματα, που έχουν τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα και έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, προκειμένου οι έχοντες έννομο συμφέρον ζημιωθέντες να διευκολύνονται για την απαίτηση της αποζημίωσης τους. Τα Κέντρα Πληροφοριών των κρατών – µελών της Ε.Ε. συνεργάζονται μεταξύ τους για ανταλλαγή στοιχείων, συμφωνά µε τις αρχές της συμφωνίας συνεργασίας που έχουν συνάψει. Τι πληροφορίες παρέχει το Κέντρο Πληροφοριών Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ζημιώθηκε από τροχαίο ατύχημα και οποιοδήποτε πρόσωπο έχει έννομο συμφέρον, δικαιούται να ζητά και να λαμβάνει από το κέντρο πληροφοριών του κράτους µέλους διαμονής του ή του κράτους µέλους του οποίου φέρει πινακίδα το όχημα ή του κράτους µέλους όπου συνέβη το ατύχημα τα εξής: την επωνυμία και τη διεύθυνση της ασφαλιστικής επιχείρησης. τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Το όνομα και την διεύθυνση του αντιπροσώπου στην Ελλάδα υπευθύνου για τον διακανονισμό των ζημιών, της ασφαλιστικής επιχείρησης. Το Κέντρο Πληροφοριών γνωστοποιεί στον ζημιωθέντα το όνομα και την διεύθυνση του ιδιοκτήτη του οχήματος ή του συνήθους οδηγού ή του κατόχου, εφόσον ο ζημιωθείς αποδείξει ότι έχει έννομο συμφέρον να λάβει αυτές τις πληροφορίες. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Βασίλης Σπανάκης: «Καμία έκπτωση στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας»!
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Πλάνο Υγείας Hospital: Ένας κόσμος πλεονεκτημάτων για την ασφάλιση της υγείας σας από την Υδρόγειο Ασφαλιστική!
Generali: Nέα οργανωτική δομή Ενοποιημένου Ομίλου Ασφάλισης και Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων! Βελτιωμένη γεωγραφική δομή για τον Ασφαλιστικό Τομέα Ο Woody Bradford θα οριστεί CEO της Generali Investments Holding και ο Philippe Donnet,... Nextdeal newsroom, 19/04/2024 - 12:21 19/4/2024
Το ΠΑΡΟΝ ταξίδεψε στην μαγική Βαρκελώνη, εκεί που η Δύση συναντά την Ανατολή! Οι συνεργάτες του ΠΑΡΟΝ ταξίδεψαν στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη, μία πόλη που παντρεύει αρμονικά τα δυτικά στοιχεία με τις αραβικές επιρροές.... Nextdeal newsroom, 19/04/2024 - 11:47 19/4/2024