Nextdeal newsroom, 1/9/2010 - 16:00 facebook twitter linkedin Περί δικαιώματος στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων Nextdeal newsroom, 1/9/2010 facebook twitter linkedin Εν όψει των συζητήσεων και των διαβουλεύσεων πάνω στο σχέδιο απόφασης της ΕΠΕΙΑ για τον τρόπο πρόσκτησης εργασιών και είσπραξης των ασφαλίστρων αλλά και της προσπάθειας των εταιρειών να «συμμαζέψουν» τις προμήθειες (μείωση προμήθειας ή μείωσης του χρόνου καταβολής των ασφαλίστρων από τους διαμεσολαβούντες) επανατίθεται και το θέμα της προμηθειακής πολιτικής των ασφαλιστικών εταιρειών.Στον "διάλογο" μεταξύ διαμεσολαβούντων (μεσιτών και πρακτόρων) και εταιρειών μετ’ επιτάσεως τίθεται κυρίως από την πλευρά των πρώτων το θέμα των δικαιωμάτων συμβολαίων.Συνήθως το δικαίωμα συμβολαίου δεν συμπεριλαμβάνεται στον υπολογισμό της προμήθειας του διαμεσολαβούντα. Με άλλα λόγια μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να συμφωνήσει με τον διαμεσολαβούντα ένα ποσοστό προμήθειας επί της παραγωγής (επί του ασφαλίστρου στο οποίο όμως δεν συμπεριλαμβάνεται το δικαίωμα συμβολαίου. Π.χ. το ασφάλιστρο είναι 10 ευρώ, το δικαίωμα 3 ευρώ, ο ασφαλισμένος καταβάλλει συνολικά 13 ευρώ ενώ ο διαμεσολαβών πληρώνεται προμήθεια π.χ. 10% επί του ασφαλίστρου που είναι 10 ευρώ.Έτσι οι ασφαλιστικές εταιρείες «παίζοντας» με τα δικαιώματα συμβολαίου καθορίζουν επί της ουσίας και το πραγματικό ύψος της προμήθειας που καταβάλλουν στου διαμεσολαβούντες.Από την ανάλυση των στοιχείων της ΕΠΕΙΑ που αφορούν στο κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων προκύπτει ότι τα δικαιώματα συμβολαίου είναι υψηλό ποσοστό των εσόδων των εταιρειών. Οι ασφαλιστικές εταιρείες από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι το δικαίωμα συμβολαίου αφορά στα έξοδα διαχείρισης των συμβολαίων, οι πράκτορες αντιτείνουν ότι μέσω του δικαιώματος μειώνουν το πραγματικό κόστος πρόσκτησης των εργασιών και τονίζουν ότι συνυπολογίζοντας το δικαίωμα αποδεικνύεται μύθος η άποψη περί υψηλών προμηθειών.Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το κόστος πρόσκτησης ασφαλιστικών εργασιών στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων θα πρέπει πάντοτε να εξετάζεται κάτω από το πρίσμα ότι η ασφάλιση αστικής ευθύνης είναι υποχρεωτική. Στη βάση αυτή δεν χωρά αμφιβολία ότι το κόστος είναι αναγκαίο να προσαρμοστεί αναλόγως, όπως επίσης να γίνει περισσότερο διαφανές (π.χ. ενσωμάτωση δικαιώματος στο συνολικό ασφάλιστρο), ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία για τον ασφαλισμένο και βέβαια ενόψει της περαιτέρω αύξησης των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης.Το nextdeal.gr παρουσιάζει και στο συνημμένο αρχείο τον πίνακα με την παραγωγή ασφαλίστρων από πρωτασφάλιση του κλάδου αστικής ευθύνης καθώς και τα δικαιώματα που εισπράττει η κάθε εταιρεία αλλά και το ποσοστό αυτού επί της παραγωγής ασφαλίστρων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Η Howden με την νέα προσθήκη του Σάββα Μυρίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ηγηθεί στο Marine
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Οδηγώντας με σιγουριά - Ποια η χρησιμότητα της νέας κάλυψης υλικών ζημιών από όχημα εκτός Φιλικού Διακανονισμού!
Μεγάλες προοπτικές από την είσοδο της AXERIA στην Κυπριακή Ασφαλιστική Αγορά! Με μία εκδήλωση που κέρδισε τις εντυπώσεις, η SoEasy Insurance, μαζί με την New Box Insurance, καλωσόρισαν την AXERIA IARD... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:41 18/4/2024
Νέα γενιά του συστήματος Υγείας bewell της Interamerican! Κεντρική φωτογραφία: Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Παρουσιάστηκαν οι νέες δυνατότητες που... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:16 18/4/2024