Λάουρα Σταυρίδου, 7/9/2023 - 10:54 facebook twitter linkedin Λάουρα Σταυρίδου: Κατάσχεση Ασφαλιστικής Αποζημίωσης. Ένα θέμα που πρέπει επιτέλους να διευθετηθεί. Λάουρα Σταυρίδου, 7/9/2023 facebook twitter linkedin Πυρκαγιές και πλημμύρες, έχουν ζημιώσει πολλούς συμπολίτες μας, ορισμένοι εκ των οποίων είναι ασφαλισμένοι, γι’ αυτούς τους κινδύνους. Τι γίνεται όμως όταν κάποιοι δικαιούχοι χρωστούν στο Δημόσιο ή τον ΕΦΚΑ; Καθώς δεν θεωρούνται ακατάσχετες αυτές αποζημιώσεις, οι φορολογικές αρχές έχουν το δικαίωμα να εκλάβουν ως «απαιτήσεις εις χείρας τρίτων» τα ποσά που εισπράττουν οι ασφαλισμένοι και να προχωρήσουν σε κατάσχεση. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αποζημιώσεις από τα συμβόλαια υγείας. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο η ασφαλιστική αγορά το έχει θίξει επανειλημμένα, ζητώντας να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση. Με τον όρο «αποζημίωση», εννοούμε την αποκατάσταση της ζημίας που προκλήθηκε σε κάποιον, ενώ το Αστικό Δίκαιο αναγνωρίζει ως ζημία τη δυσμενή μεταβολή στην περιουσιακή κατάσταση ενός προσώπου. Η αποζημίωση δεν ανέχεται, πολλώ δε μάλλον δεν επιδιώκει τον πλουτισμό του ζημιωθέντος, αλλά έχει ως σκοπό την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη ο ζημιωθείς. Να θυμίσουμε πως στο παρελθόν υπήρχαν ανάλογα νομοθετήματα για ειδικές αποζημιώσεις, όπως αυτές που αφορούσαν στις συνέπειες της πανδημίας Covid-19, όσο και για εκείνες που δόθηκαν ως κρατική αρωγή για όσους επλήγησαν απο καταστροφές εξαιτίας ακραίων καιρικών συνθηκών ή σεισμών. Αν και θεωρείται λογικό και δίκαιο για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, να τακτοποιούνται οι οφειλές των υπόχρεων προς το δημόσιο, εντούτοις, με μια ανθρώπινη ματιά και στο όνομα του πολιτισμού, θα πρέπει να μπορούμε να δούμε, τι συμβαίνει σε μια οικογένεια που έχει έναν καρκινοπαθή, ένα παιδί με αλλεπάλληλες νοσηλείες, έναν γονέα που ακρωτηριάστηκε, ένα σπίτι που κάηκε ολοσχερώς ή ένα περιεχόμενο κατοικίας που επιπλέει στα νερά ενός ρέματος. Το να τακτοποιηθεί νομοθετικά ένα τέτοιο ζήτημα δεν είναι μόνο θέμα δικαίου. Είναι θέμα πολιτισμού και όπως είπε ο φιλόσοφος Γουίλ Ντυράν «Πολιτισμός είναι η επικράτηση του δικαίου πάνω στη δύναμη, της πειθούς στη βία, του διαλόγου στο μονόλογο, του πνεύματος στην ύλη». Να υπενθυμίσουμε για ακόμα μια φορά, πως σε κάθε θέμα αποζημίωσης, η συμβουλή ενός Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή είναι πολύτιμη, καθώς η εμπειρία του μπορεί να καθοδηγήσει τον πελάτη σε πολύ δύσκολες καταστάσεις. Καμία ψηφιακή πλατφόρμα, φυλλάδιο και κάθε είδους υπηρεσία, στην οποία δεν μετέχει ο άνθρωπος, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον επαγγελματία που έχει τεχνογνωσία, εμπειρία και κυρίως πρόθεση να υποστηρίξει και να διευκολύνει τον πελάτη του. Οι περισσότεροι Διαμεσολαβητές έχουν μακρόχρονες σχέσεις με τους πελάτες τους, που είναι σχέσεις εμπιστοσύνης και φιλίας. Αυτές οι σχέσεις είναι αναντικατάστατες! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45 Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α;
Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52 Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα;
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34
Ασφάλιση Ευθύνης Ανελκυστήρων: Ποια η διαφορά με την Αστική Ευθύνη Διαχείρισης; Η ηλεκτρονική απογραφή όλων των ανελκυστήρων (ιδιωτικών και δημόσιων) στο Εθνικό Μητρώο Ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική, με καταληκτική προθεσμία 30 Νοεμβρίου... Λάουρα Σταυρίδου, 30/10/2025 - 08:52
Οι αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο θα αλλάξουν τα συμβόλαια ζωής; Με τις αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο, ίσως γεννηθεί σε κάποιους το ερώτημα αν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο που μεταβιβάζονται... Λάουρα Σταυρίδου, 27/10/2025 - 08:50
Οικονομικό άγχος αλλά και περιουσία - Πως το χειριζόμαστε ασφαλιστικώς; Υψηλό οικονομικό άγχος φαίνεται να έχουν οι νεαρότεροι εργαζόμενοι, οι οποίοι νιώθουν πως τα χρήματα που βγάζουν δεν επαρκούν για... Λάουρα Σταυρίδου, 22/10/2025 - 09:18