Κώστας Παπαϊωάννου, 25/2/2019 - 08:40 facebook twitter linkedin Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και η εκπαίδευση Κώστας Παπαϊωάννου, 25/2/2019 facebook twitter linkedin Στις μέρες μας γίνεται πολύ κουβέντα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και δικαίως! Έτσι μπορούμε να κερδίσουμε χρόνο, χρήμα και πάνω απ’ όλα να αυξήσουμε τα πελατολόγιά μας, με ευχαριστημένους από τις υπηρεσίες μας πελάτες! Τι σημαίνει λοιπόν ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων με απλά λόγια; Ποια μπορεί να είναι η συμβολή της γνώσης και της εκπαίδευσης προς αυτή την κατεύθυνση; Κατ’ αρχήν η συνεχώς επεκτεινόμενη επίδραση των εξελίξεων στην πληροφορική, χτυπάει δυνατά την πόρτα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, με τις δυνατότητες που δίνει σε μια επιχείρηση, αφενός να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες της και αφετέρου να ελέγξει τις διαδικασίες και το λειτουργικό της κόστος. Πρακτικά αυτό σημαίνει πιο γρήγορες και ταυτοχρόνως αξιόπιστες διαδικασίες τιμολόγησης και έκδοσης προϊόντων, αντίστοιχες διαδικασίες αποζημιώσεων και όχι μόνο. Οι διαδικασίες τυποποιούνται και συστηματοποιούνται με τρόπο που οι συναγόμενες πληροφορίες για το πελάτη, να μπορούν να τροφοδοτηθούν σε προγράμματα και λειτουργικά συστήματα, τα οποία θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να μας πληροφορήσουν για θέματα που ξεκινάνε από το κόστος και το εύρος κάλυψης ενός πελάτη, τις πιθανές εξαιρέσεις και επιβαρύνσεις και φτάνουν σε θέματα που αφορούν τον προϋπολογισμό του κόστους μιας ζημιάς, ακόμα και την έκδοση αποζημίωσης. Όλα αυτά βεβαίως απαιτούν την αντίστοιχη ψηφιακή υποδομή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αλλά και κάτι ακόμα, εξίσου σημαντικό. Απαιτούν ένα καλά εκπαιδευμένο στη χρήση αυτών των τεχνολογιών και δυνατοτήτων, ανθρώπινο δυναμικό, τόσο διοικητικό, όσο και πωλησιακό. Δεν αρκεί πλέον να γνωρίζουμε, επί παραδείγματι, underwriting εκδόσεων και αποζημιώσεων ή να έχουμε μόνο τις απαιτούμενες από το νόμο πιστοποιήσεις και επαναπιστοποιήσεις, για να κάνουμε αποτελεσματικά τη δουλειά μας. Θα πρέπει όλα αυτά να μπορούμε να τα κάνουμε, αξιοποιώντας το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Η ψηφιακή εποχή και η εποχή της πληροφορικής είναι παρούσα και η περαιτέρω ανάπτυξή της είναι μονόδρομος, αλλά και αγώνας δρόμου. Είμαστε έτοιμοι, προετοιμασμένοι και εκπαιδευμένοι για να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα; Η εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού μας (πωλησιακού και διοικητικού), προκειμένου να κατανοήσει πλήρως και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το ψηφιακό περιβάλλον (χωρίς απώλειες και με υψηλή αποτελεσματικότητα), έχει ληφθεί υπόψη και έχει σχεδιαστεί; Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει στα προγράμματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program, αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 18/08/2025 - 08:47 Ποιες ιδιότητες διαμεσολαβούντων στην ασφάλιση είναι ασυμβίβαστες μεταξύ τους;
Κώστας Παπαϊωάννου, 13/08/2025 - 08:43 Οι ασφαλιστικοί πράκτορες, οι brokers και οι διάφορες εταιρίες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης! Ποιος συνεργάζεται με ποιόν;
Κώστας Παπαϊωάννου, 08/08/2025 - 09:11 Το 84% της συνολικής παραγωγής πενταμήνου 2025 προήλθε από 7 κλάδους!
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/08/2025 - 09:28 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
Συνεχίστηκε η αποδυνάμωση της αγοράς και στις εξετάσεις της Θεσσαλονίκης! Απέτυχε το 52%! Στις εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος για την πιστοποίηση γνώσεων των ασφαλιστών του Ιουλίου 2025 στη Θεσσαλονίκη, απέτυχε το 52%... Κώστας Παπαϊωάννου, 31/07/2025 - 09:08
Τι θα γινόταν ΑΝ (what if); Εξυπηρετούσατε πλήρως τις σύγχρονες, σημερινές ανάγκες, των πελατών σας; Τι θα γινόταν αν ζούσατε σε έναν ιδανικό κόσμο άριστα εκπαιδευμένων επαγγελματιών... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/07/2025 - 09:13
Ποιες καλύψεις των κλάδων 8 και 9 αφορούν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές; Σύμφωνα με το ν.5116/2024, από την 1η Ιουνίου του 2025, όλες οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 500.000€ θα... Κώστας Παπαϊωάννου, 25/07/2025 - 09:00
Κλάδος Αυτοκινήτων: Όταν στα συνέδρια των ασφαλιστών οι μισοί βραβεύονται για την παραγωγή τους σε αυτόν! Συνήθως στα συνέδρια των ασφαλιστικών εταιριών και των εταιριών διαμεσολάβησης, οι βραβεύσεις αφορούν μόνο τρεις έως τέσσερις, από τους συνολικά... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/07/2025 - 09:20
Αστική ευθύνη πλοίων και σκαφών αναψυχής (κλάδος 12)! Ένας κλάδος που παρά την τεράστια σημασία του και την ναυτική ιστορία και τα μεγέθη της Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς και... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/07/2025 - 09:09
Η ολιστική προσέγγιση για την κάλυψη των αναγκών των πελατών λιανικής! Οι τέσσερις βασικοί τομείς κάλυψης ασφαλιστικών αναγκών των πελατών λιανικής! Τα πάντα ξεκινάνε από τη διαδικασία διερεύνησης και εντοπισμού αναγκών των... Κώστας Παπαϊωάννου, 18/07/2025 - 08:45