Κώστας Παπαϊωάννου, 9/8/2018 - 14:14 facebook twitter linkedin Εσείς είσαστε σίγουροι ότι έχετε ασφαλίσει σωστά και πλήρως τους πελάτες σας; Κώστας Παπαϊωάννου, 9/8/2018 facebook twitter linkedin Μετά από τις πρόσφατες ζημιές που έγιναν από την πυρκαγιά στο Μάτι της Αττικής, πολλοί από τους διαμεσολαβούντες (ιδιαίτερα τους νέους στο επάγγελμα), αλλά και τους πελάτες, αναρωτιούνται αν έχουν καλύψει πλήρως και ορθολογικά τις περιουσίες τους, από ζημιές που μπορεί να προκύψουν. Ο ιδιαίτερος προβληματισμός που αφορά στην συγκεκριμένη ζημιά στο Μάτι, είναι σχετικός με την πρόσθετη κάλυψη που κατά περίπτωση και αναλόγως της εταιρίας, ονομάζεται Πυρκαγιά από δάσος, δέντρα δάσους, συστάδες δένδρων, θάμνους κ.α. Σύμφωνα με τους γενικούς και τους ειδικούς όρους των συμβολαίων του κλάδου πυρός, η πυρκαγιά από δάσος δεν καλύπτεται, εκτός και αν έχει περιληφθεί στο συμβόλαιο η συγκεκριμένη πρόσθετη κάλυψη. Το βασικό συμβόλαιο του κλάδου πυρός, όπως ορίζεται σαφώς και από το ν.4364/2016, (άρθρο 4, παρ.1, η. Κλάδος 8, Πυρκαϊά και στοιχεία της φύσεως) καλύπτει μόνο ζημιές που προξενούνται από πυρκαγιά, έκρηξη, θύελλα, στοιχεία της φύσεως άλλα εκτός θυέλλης, πυρηνική ενέργεια και καθίζηση εδάφους. Όπως βλέπετε η πυρκαγιά καλύπτεται, αρκεί σύμφωνα με τους όρους των συμβολαίων, να προξενήθηκε από αιτία που προκλήθηκε εντός του εσωτερικού χώρου του σπιτιού (βραχυκύκλωμα, απλή αμέλεια κ.λπ.). Βλέπετε, στον ασφαλιστικό κλάδο και ιδιαίτερα στον κλάδο πυρός, μας ενδιαφέρει πάντοτε η γενεσιουργός αιτία (εγγυτέρα αιτία ή causa proxima), που προκάλεσε τη ζημιά. Εφόσον η αιτία που προκάλεσε τη ζημιά βρίσκεται εκτός του χώρου που καλύπτεται από το συμβόλαιο (σπιτιού, επί παραδείγματι), τότε για να αποζημιώσει η ασφαλιστική επιχείρηση, θα πρέπει ή να μπορεί να επανεισπράξει την αποζημίωση από αυτόν που προκάλεσε τη ζημιά (π.χ. γείτονα) ή να καλύπτεται αυτή η ζημιά από άλλη πρόσθετη κάλυψη του συμβολαίου, που υπάγεται στον κλάδο 9, Λοιπές ζημιές αγαθών. Εκεί ανήκει και η κάλυψη Πυρκαγιάς από δάσος, η οποία εξαιρείται από το βασικό συμβόλαιο Πυρός. Βεβαίως στον κλάδο 9 υπάγονται και άλλες σημαντικές κατηγορίες κινδύνων, όπως ο σεισμός και η κλοπή και διάρρηξη. Ο λόγος που λειτουργούν έτσι οι ασφαλιστικές εταιρίες, δεν είναι βεβαίως, κερδοσκοπικός. Λειτουργούν έτσι επειδή υποχρεώνονται από τις αντασφαλιστικές συμβάσεις που έχουν με τους αντασφαλιστές τους. Με την ευκαιρία, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι υπάρχουν ακόμα πολλοί επιπλέον κίνδυνοι που υπάγονται στον κλάδο πυρός (με την ευρεία έννοια), οι οποίοι δεν καλύπτονται από τα βασικά ασφαλιστήρια και δεν περιλαμβάνονται στα ελάχιστα παραδείγματα αυτού του άρθρου, όπως επί παραδείγματι οι κακόβουλες βλάβες και η ρήξη σωληνώσεων, για τα οποία θα επανέλθουμε όταν δοθεί ευκαιρία. Εσείς, αγαπητοί συνάδελφοι, πότε εκπαιδευτήκατε τον τελευταίο καιρό γι’ αυτά τα ζητήματα; Στις ερωτήσεις των πιστοποιήσεων και επαναπιστοποιήσεων σας, περιλαμβάνονται τέτοιου είδους θέματα; Είσαστε απολύτως σίγουροι ότι έχετε ασφαλίσει σωστά και πλήρως τους πελάτες σας; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 30/05/2025 - 09:16 Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής;
Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35 Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία!
Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53 Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του!
Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40 Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;
Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024! Ο κλάδος Εγγυήσεων (15) είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, που πολλές φορές εξαρτούν τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24
Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη! Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30
Ποιες επιχειρήσεις νοούνται ως μητρικές και ποιες ως θυγατρικές σύμφωνα με όσα ορίζονται νομοθετικά! Επειδή όλο και περισσότερο εμπλεκόμαστε με θέματα που αφορούν τις μητρικές ή της θυγατρικές επιχειρήσεις των ασφαλιστικών εταιριών με τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/05/2025 - 09:26
Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα! Το Solvency II, η IDD και η GDPR έχουν θέσει πολύ σοβαρές προδιαγραφές στα θέματα της επικοινωνίας του ασφαλιστικού πράκτορα... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/05/2025 - 09:23
Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τεχνικά αποθέματα είναι οι... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/05/2025 - 09:19
Η αντασφάλιση και η κρισιμότητά της για τους ασφαλιστές και τους ασφαλισμένους! Χωρίς την υποστήριξη της αντασφάλισης καμία ασφαλιστική εταιρία δεν θα μπορούσε να αναλάβει και να καλύψει τους κινδύνους της εποχής... Κώστας Παπαϊωάννου, 07/05/2025 - 09:00