close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστική Αγορά
  • Νομοθεσία

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Προτεραιότητα του εκ δεξιών στην άνευ σημάνσεως διασταύρωση - Δεν είναι απόλυτη
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
18/2/2019 - 10:52
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Προτεραιότητα του εκ δεξιών στην άνευ σημάνσεως διασταύρωση - Δεν είναι απόλυτη

Nextdeal newsroom, 18/2/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Προτεραιότητα του εκ Δεξιών στην άνευ σημάνσεως διασταύρωση
(άρθρ. 12 και 19 ΚΟΚ) Δεν είναι απόλυτη (1)

Στις άνευ σημάνσεως διασταυρώσεις όπου η κυκλοφορία δεν ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, η προτεραιότητα ανήκει μεν στον εκ δεξιών κινούμενο οδηγό, ο δε οδηγός που κινείται από αριστερά και πλησιάζει σε διασταύρωση υποχρεούται να καταβάλει ιδιαίτερη προσοχή και να μειώσει την ταχύτητα του οχήματός του για να μην προκαλέσει στη διασταύρωση κίνδυνο. Δεν αποκλείεται να κριθεί συνυπαίτιος και ο οδηγός, ο οποίος πλησιάζοντας σε ισόπεδο κόμβο, αν και είχε προτεραιότητα, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 12 και 19 ΚΟΚ, δεν οδηγούσε το όχημά του με σύνεση και τεταμένη την προσοχή του, ρυθμίζοντας την ταχύτητά του, ώστε να αποφύγει τυχόν ατύχημα επί του κόμβου.

Επομένως, η προτεραιότητα του εκ δεξιών δεν είναι απόλυτη, δηλαδή δεν του ανήκει σε οποιαδήποτε απόσταση από της διασταυρώσεως και αν ευρίσκεται την στιγμή της προβολής του εξερχόμενου εκ της δευτερεύουσας οδού αυτοκινήτου. Και τούτο γιατί είναι προφανές, ότι κάποτε δικαιούται να διέλθει από τη διασταύρωση και ο εξ αριστερών κινούμενος οδηγός, όταν δηλαδή μετά από έλεγχο θα διαπιστώσει ότι η διασταύρωση είναι ελεύθερη.

"Ελεύθερη" νοείται η διασταύρωση όταν τα εκ δεξιών κινούμενα οχήματα (δηλ. τα έχοντα προτεραιότητα) βρίσκονται σε τέτοια απόσταση απ’ αυτήν, που με το επιτρεπόμενο εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας να μην προλαβαίνουν να φτάσουν σ’ αυτήν, ενώ αντιθέτως ο εξ αριστερών κινούμενος οδηγός (και μη έχων προτεραιότητα) προλαβαίνει να διέλθει.

Σύγκρουση Καθέτως Κινουμένων σε άνευ σημάνσεως διασταύρωση
Αναιρετική Διαδικασία κατ΄άρθρ. 559 αρ.19 ΚΠολΔ

Εν προκειμένω το δευτεροβάθμιο δικαστήριο δέχθηκε την υπαιτιότητα του ενάγοντος, διότι δεν είχε ρυθμίσει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας του, σύμφωνα με το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητος και παραβιάζοντας την προτεραιότητα του 2ου εναγομένου, ο οποίος αν και κινούμενος από αριστερά σε σχέση με τον ενάγοντα οδηγό, είχε εισέλθει πρώτος στην διασταύρωση και μάλιστα είχε διανύσει το μεγαλύτερο μέρος αυτής (άρθρ. 12, 19 και 20 του ΚΟΚ).

Όμως με την κατωτέρω δημοσιευόμενη απόφαση αναιρείται η απόφαση του δευτεροβαθμίου δικαστηρίου για ελλιπείς και αντιφατικές αιτιολογίες που καθιστούν ανέφικτο τον αναιρετικό έλεγχο, εάν ο οδηγός του ζημιογόνου ΙΧΦ αυτοκινήτου, ήδη 2ος αναιρεσίβλητος είχε αντικειμενική αδυναμία να αντιληφθεί τη μοτοσυκλέτα ή δεν την αντιλήφθηκε, διότι δεν επέδειξε την προσοχή και επιμέλεια συνετού οδηγού, που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο χωρίς σήμανση και υποχρεούται να καταβάλει "ιδιαίτερη" προσοχή, για να μην προκαλέσει κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας στους λοιπούς χρήστες της οδού και κυρίως στους κινούμενους από δεξιά του, όπως ο αναιρεσείων, στους οποίους οφείλει να παραχωρήσει προτεραιότητα, ανεξάρτητα από την τυχόν συνυπαιτιότητα του αναιρεσείοντα, που κατά την ανέλεγκτη παραδοχή του Εφετείου είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας της κατοικημένης περιοχής. Επομένως, το Εφετείο παραβίασε εκ πλαγίου τις ουσιαστικές διατάξεις των άρθρων 297, 298, 300, 330, 914 ΑΚ, 10 Ν. ΓΠΝ/1911, 12 παρ. 1, 19 παρ. 1-3 και κυρίως το άρθρο 26 παρ. 1 και 5 του Ν. 2696/1999-ΚΟΚ, δεκτού γενομένου του εκ του άρθρ. 559 αρ.19 ΚΠολΔ λόγου αναιρέσεως.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Σχόλια – Παρατηρήσεις

1. Προτεραιότητα του εκ δεξιών σε ισόπεδο οδικό κόμβο άνευ σημάνσεως

Για την προτεραιότητα σε ισόπεδο οδικό κόμβο, (ο οποίος δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 26 παρ. 5 στοιχ. α - δ), δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι μία εκ των οδών είναι περισσότερο κεντρική, εφόσον αυτή δεν έχει χαρακτηρισθεί ως οδός προτεραιότητας κατά τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 52 του ΚΟΚ. Μον.Πρ.Χαλκ. 18/2012, ΕΣυγκΔ 2012/401.

Το γεγονός ότι η οδός που κινείτο ΙΧΦ όχημα είναι επαρχιακή ή έστω κεντρικότερη σε σχέση με τη δημοτική οδό που κινείτο ο γεωργικός ελκυστήρας, δεν ασκεί καμία επιρροή στο ζήτημα της προτεραιότητας, αφού δεν πρόκειται για "αυτοκινητόδρομο ή εθνική οδό ή οδό ταχείας κυκλοφορίας", οι οποίες έχουν κατ' εξαίρεση του ανωτέρω κανόνα πάντοτε προτεραιότητα (άρθρο 26 παρ. 5 εδ. α΄ Κ.Ο.Κ). Εφ.Λαρ. 179/2008, ΕΣυγκΔ 2009/109

Contra Νομολογία

Συνυπαίτιος μπορεί να κριθεί και ο έχων την προτεραιότητα οδηγός, εισερχόμενος σε ισόπεδο οδικό κόμβο, εάν δεν οδηγούσε το όχημά του με σύνεσηκαι διαρκώς τεταμένη την προσοχή του, ρυθμίζοντας την ταχύτητά του ώστε να αποφύγει τυχόν ατύχημα επί του κόμβου. ΑΠ 39/2013, ΕΣυγκΔ 2013/308, ΑΠ 1658/2002, ΣΕΣυγκΔ 2005/240.

Εάν και ο εκ δεξιών κινούμενος (έχων προτεραιότητα) έχει υπερβολική ταχύτητα, τότε ενδεχομένως να είναι συνυπαίτιος κατ' άρθ. 300 Α.Κ. Υπαιτιότης 60% του εξ αριστερών κινουμένου και 40% του εκ δεξιών γιατί οδηγώντας με μεγάλη ταχύτητα δεν την ανέκοψε ενόψει ισόπεδου κόμβου. Εφ.Αθ.4955/2001, ΣΕΣυγκΔ 2004/267.

 

Διαβάστε εδώ το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ατύχημα με κλεμμένο αυτοκίνητο: Τι ισχύει για την ασφαλιστική κάλυψη;
    Nextdeal newsroom, 6/2/2019

    Ατύχημα με κλεμμένο αυτοκίνητο: Τι ισχύει για την ασφαλιστική κάλυψη;

  • Η τύχη των Εκκρεμών Δικών επί των Ασφαλιστικών Εκκαθαρίσεων που επέρχονται μετά την 1/1/2016
    Nextdeal newsroom, 17/1/2019

    Η τύχη των Εκκρεμών Δικών επί των Ασφαλιστικών Εκκαθαρίσεων που επέρχονται μετά την 1/1/2016

  • Αναγωγή Ασφαλιστικής Εταιρίας κατά υπό εκκαθάριση ασφαλιστικής εταιρίας

    Αναγωγή Ασφαλιστικής Εταιρίας κατά υπό εκκαθάριση ασφαλιστικής εταιρίας

    Πτώχευση – Ανάκληση Άδειας Ασφαλιστικής Εταιρίας Εκκαθάριση μετά την 1η/01/2016 Αναγωγή Ασφαλιστικής Εταιρίας κατά την ειδική διαδικασία των αυτοκινήτων και όχι των...
    Nextdeal newsroom, 03/01/2019 - 09:37 3/1/2019
  • Παράλειψη ενημέρωσης ασθενή για σοβαρότητα νευροχειρουργικής επέμβασης - Ποια η ευθύνη του Δημοσίου;

    Παράλειψη ενημέρωσης ασθενή για σοβαρότητα νευροχειρουργικής επέμβασης - Ποια η ευθύνη του Δημοσίου;

    Παράλειψη Ιατρού ενημέρωσης ασθενή σχετικά με τη σοβαρότητα και τις πιθανές μετεγχειρητικές  επιπλοκές νευροχειρουργικής επέμβασης σε Στρατιωτικό Νοσοκομείο - Ευθύνη...
    Nextdeal newsroom, 03/01/2019 - 08:42 3/1/2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Φωτιά τώρα στο Metropolitan General! (φωτογραφίες)
16:46 Φωτιά τώρα στο Metropolitan General! (φωτογραφίες)
  • 16:22 Η Εθνική Ασφαλιστική Χρυσός Χορηγός στα «Δρόμεια 2025» - Ένα αθλητικό γεγονός με ισχυρό μήνυμα κοινωνικής συμπερίληψης
  • 16:10 ΤτΕ: Πλεόνασμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών τον Μάιο, για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια
  • 16:00 Δημόσιο χρέος: Στα 366,329 δισ. ευρώ το α' τρίμηνο εφέτος σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
  • 15:47 Έκθεση Bain & Company: Η Πρόκληση των Δασμών και οι Νέες Ευκαιρίες στην Αγορά του Private Equity
  • 14:31 Επανεκλογή Κρίστιαν Χατζημηνά στην Ε.ΕΝ.Ε - Επίτιμος Πρόεδρος & Μέλος Δ.Σ. o Βασίλης Αποστολόπουλος
  • 14:24 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Ανακοίνωση για την απώλεια του Γιώργου Παπαδόπουλου
  • 14:19 Ριζικές αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις με παρέμβαση Πιερρακάκη: Τι θα ισχύει
  • 14:14 Attica Bank: Δωρεάν συναλλαγές από 1η Αυγούστου σε περισσότερα από 2.400 ΑΤΜ σε όλη την Ελλάδα
  • 13:20 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Προς Φιλιππησίους Επιστολή Αποστόλου Παύλου»
  • 12:25 Η Allianz πιστοποιείται ως Great Place Τo Work® - Certified
  • 12:09 Δυναμική είσοδος της Anytime στην αγορά της Ρουμανίας
  • 11:20 Δύο διακρίσεις απέσπασε η KPMG στην Ελλάδα στα Diversity, Equity & Inclusion Awards 2025 για την πρωτοβουλία Κοινωνικής Υπευθυνότητας AdvantAge
  • 10:30 Ασφάλεια οχημάτων: Δεδομένα από την πραγματική κυκλοφορία θα χρησιμοποιεί η Mercedes-Benz
  • 10:23 Πόσο κοστίζει πραγματικά ένα περιστατικό ransomware σε μια μικρομεσαία εταιρεία;
  • 10:06 Βασίλης Καρύδας-Υφαντής στο Εuropanext: Η Γερμανία έχει ήδη βηματοποιήσει τη νέα της πορεία
  • 10:00 Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;
  • 09:09 Αστική ευθύνη πλοίων και σκαφών αναψυχής (κλάδος 12)!
  • 09:06 «Αργυρό» μετάλλιο για το Χ.Α, το πακέτο της ΔΕΘ, η έλευση της Γκίλφοϊλ, ρεκόρ 18 ετών στα δάνεια επιχειρήσεων και ο «αναρχοκαπιταλιστής»
  • 08:58 Καύσωνας: Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 17/7 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  2. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  3. 18/7 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του Agora Insurance Brokers η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
  4. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  5. 18/7 Ασφάλεια και χρηματοδότηση από τη Hellas Direct: Νέα εργαλεία για τον σύγχρονο οδηγό
  6. 17/7 Η Τράπεζα της Ελλάδος, ο Αποστολόπουλος και οι ασφαλιστικές
  7. 16/7 Η Εθνική Ασφαλιστική, ως ηγέτιδα, αναδιαμορφώνει και πάλι την αγορά

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • diogenis o dikaios

    Για τους μισθους ; Για τις παραλογες βαρδιες ; Για την "ανεξελιξη" των εργαζομενων ; Ουτε κουβεντα βλεπω..που να ερθουν και τα μαντατα των Αμερικανικων δασμων. Η Ελβαλχαλκορ ακουει ;

    Γαλλικό μνημόνιο αλά… Ελληνικά, σχέδιο για βάσεις των ΗΠΑ σε ελληνικά νησιά, πόσο εκτεθειμένη είναι η Ελλάδα στου δασμούς, σε υψηλά 24 ετών το επενδυτικό ρίσκο και το ισχυρό αποτύπωμα ... · 5 days ago

  • Georgios Serafimides

    Αγαπητέ Κώστα, Εύστοχη η παραίνεσή σου καθώς όντως υπάρχει σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων που είναι ανασφάλιστες, ΑΛΛΑ επέτρεψε μου τις κάτωθι παρατηρήσεις. 1. Αν μία επιχείρηση με τζίρο άνω των...

    Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές και οι ασφαλιστικοί πράκτορες που ακόμα δεν εκμεταλλεύονται την ευκαιρία!  · 1 week ago

  • Στάθης Καμαρινόπουλος

    πολυ ενδιαφερον αρθρο

    Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε ο κ. Χ. Χρυσολόγου της Εθνικής Ασφαλιστικής  · 1 week ago

  • Michael

    Είναι πόλεμος φθοράς, δυστυχώς.

    Η σκληρή «γραμμή» της Ρωσίας και η μεγάλη δοκιμασία για τους Ουκρανούς πολίτες  · 2 weeks ago

  • anastasia

    Οπιοι και αι είναι αυτοί οι 15 φορείς που επιμένουν στην ανάγκη της μείωσης του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν απόλυτο δίκιο. Αν οι τιμές στο ρεύμα δέν...

    SOS από 15 επιχειρηματικούς φορείς για κατεπείγουσα ανάγκη μείωσης του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας  · 2 weeks ago

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: info@nextdeal.gr

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube

loading