Nextdeal newsroom, 16/9/2025 - 10:20 facebook twitter linkedin Νικόλαoς Κόκκινος («Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers»): Προχωράμε σε νέα στρατηγική συνεργασία Nextdeal newsroom, 16/9/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 566) που κυκλοφορεί Συνέντευξη με τον Νικόλαo Κόκκινο, πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της «Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers» Τη συνεργασία της «Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers» με μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προαναγγέλλει με συνέντευξή του στο «NextDeal» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Νικόλαoς Κόκκινος. «Εξασφαλίσαμε τους ευνοϊκότερους όρους χρηματοδότησης και διαχείρισης στόλων οχημάτων για τους πελάτες μας, που θα αποφασίσουν να αντικαταστήσουν τον στόλο τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Κόκκινος. «Το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας μας είναι ότι έχουμε τα εργαλεία, την εξειδίκευση και την κατάρτιση να βοηθήσουμε μια επιχείρηση να βελτιώσει τη θέση της, να αυξήσει την αξία της και να πετύχει καλύτερους όρους στην ασφαλιστική κάλυψη», σημειώνει ο κ. Κόκκινος. Ερωτηθείς σχετικά, τονίζει ότι ο Έλληνας μεσίτης ασφαλίσεων έχει ταλέντο, τεχνογνωσία και σε αρκετές περιπτώσεις εξειδίκευση, που ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο ακόμα και των ειδικών. Νικόλαoς Κόκκινος 1. Πώς «βλέπει» την ασφαλιστική αγορά σήμερα ένας μεσίτης ασφαλίσεων; Έχουμε την τύχη να διανύουμε μια εποχή έντονων διεργασιών στην ελληνική και τη διεθνή ασφαλιστική αγορά. Είναι αλήθεια ότι η τοπική αγορά είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις δυνατότητες ασφαλιστικής κάλυψης. Υπάρχει σημαντικό «απόθεμα» ασφαλιστικής ύλης εκτός αγοράς για πολλούς λόγους και απόδειξη προς τούτο είναι η ανάγκη νομοθέτησης της υποχρεωτικής ασφάλισης των επιχειρήσεων, που έδωσε μεν μια ισχυρή εκκίνηση, μένει όμως να ενισχυθεί και να εδραιωθεί από την κατανόηση της σημαντικότητας της προστασίας της περιουσίας ως ανάγκης και όχι ως υποχρέωσης ή άλλου είδους επιβολής. Όσο απουσιάζουν τα κίνητρα της Πολιτείας, τα οποία είναι κυρίως φορολογικά, η ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς θα έρχεται από τον συνδυασμό οικονομικού αποθέματος και συναισθηματικής ευεξίας των πελατών- καταναλωτών. Πρακτικά, όσο η ασφαλιστική αγορά αντλεί από το περίσσευμα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων τόσο το αποτέλεσμα θα εξαρτάται από τις εναλλακτικές δυνατότητες αξιοποίησής του. Η δομική αλλαγή που χρειάζεται για την ασφάλιση είναι στο ισοζύγιο του οικογενειακού και επιχειρηματικού προϋπολογισμού, να αλλάξει θέση από τα γενικά και ενδεχομένως έκτακτα έξοδα και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις και να μετατοπιστεί στα πάγια και σταθερά έξοδα και τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις, ως ανάγκη διασφάλισης του βιοτικού επιπέδου της οικογένειας, της βιωσιμότητας και της συνέχειας της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτήν την προσέγγιση και με τον τρόπο που θα συντελέσουν στη μεταβολή οι μεσίτες ασφαλίσεων υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης και διεύρυνσης σε προϊόντα που μπορούν να καλύψουν το σύνολο των αναγκών των πελατών/καταναλωτών. 2. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και ειδικότερα η Τεχνική Νοημοσύνη εκτιμάτε ότι θα επηρεάσει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και σε ποιον βαθμό; Η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως πολλοί έχουν επισημάνει νωρίτερα και με μεγαλύτερη επιστημονική κατάρτιση, είναι ένα εργαλείο, την παρομοιάζουν με ένα μικρό παιδί. Μαθαίνει να συμπεριφέρεται όπως τροφοδοτείται από εμάς τους χρήστες. Προφανώς και δεν πρόκειται για παιχνίδι. Είναι όμως μια σημαντική συνιστώσα της καθημερινής ασφαλιστικής πρακτικής. Συνηθίζαμε να χρησιμοποιούμε κλισέ ότι «το μαχαίρι στα χέρια του χειρουργού σώζει ζωές, ενώ στα χέρια του κακούργου τις αφαιρεί». Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί πράγματι να είναι ο σημαντικότερος σύμμαχος στην καθημερινότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Μπορεί να τον βοηθήσει, να κατανοήσει βαθύτερα τον ασφαλιστικό κίνδυνο, να εξετάσει όλα τα σενάρια επέλευσης ζημιογόνου γεγονότος, να αξιολογήσει τις διαθέσιμες εναλλακτικές προτάσεις της ασφαλιστικής αγοράς και εν τέλει να δημιουργήσει σε συνεργασία με την ασφαλιστική αγορά το βέλτιστο πλαίσιο κάλυψης που θα παρουσιάσει στον πελάτη του. 3. Πώς βλέπετε διαχρονικά τον ρόλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και ειδικότερα του μεσίτη; Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση αποτελούσε και πάντοτε θα αποτελεί μια σταθερά στην ασφαλιστική διαδικασία. Ειδικότερα ο μεσίτης ασφαλίσεων, που εκ του νόμου εκπροσωπεί τον πελάτη στην ασφαλιστική αγορά, έχει αυξημένο ρόλο και ευθύνη στην κάλυψη των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών. Έχει την ευθύνη να «εκπαιδεύσει» ασφαλιστικά το κοινό ώστε να κατανοήσει την ανάγκη προστασίας της περιουσίας, της υγείας και του εισοδήματός του. Έχει την υποχρέωση να συμβουλεύει σωστά τον πελάτη του και να τον καθοδηγεί καθ’ όλη τη διάρκεια της σχέσης του με την ασφαλιστική εταιρεία και να επιδιώκει πάντοτε τη δίκαιη μεταχείριση των αιτημάτων του, είτε πρόκειται για αποζημιώσεις ή οποιαδήποτε άλλη ρουτίνα εργασιών. Και επειδή αναφερόμαστε σε ανθρώπινες σχέσεις, η ενσυναίσθηση, η δημιουργικότητα και η προσαρμοστικότητα είναι βασικά χαρακτηριστικά που δεν έχουν οι «μηχανές» και διαχωρίζουν ευκρινώς τον ρόλο του μεσίτη ασφαλίσεων, καθιστώντας τον πολύτιμο συνεργάτη στη διαχείριση του κινδύνου και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της εμφάνισής του. 4. Καταγράφεται μία τάση συγκέντρωσης στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Ποια είναι η άποψη σας; Κάθε εποχή χαρακτηρίζεται από τάσεις. Κυρίαρχη τάση στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον είναι η συγκέντρωση δυνάμεων. Ικανοποιούνται ανάγκες μείωσης των εξόδων, ανταλλαγής τεχνογνωσίας σε κλάδους που απαιτούν υψηλή εξειδίκευση, όπως η ασφάλιση Πιστώσεων, καλύτερης διαχείρισης και ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου. Όταν στο κέντρο των διεργασιών συγκέντρωσης είναι ο πελάτης και η ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνει, δεν μπορούν παρά να γίνουν ευρύτερα αποδεκτές και αναγκαίες από την αγορά στο σύνολό της. Το ερωτηματικό της σκοπιμότητας και της επιτυχίας τίθεται όταν οικονομικοί λόγοι αύξησης του εισοδήματος μέσω πολλαπλασιαστών προκαλούν αυτές τις διεργασίες με πρόσκαιρο και ενδεχομένως καταστροφικό αποτέλεσμα για τους εμπλεκομένους. 5. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Έλληνα μεσίτη. Θεωρείτε ότι ανταποκρίνεται επαρκώς στις αυξημένες απαιτήσεις του κλάδου; Ο Έλληνας μεσίτης ασφαλίσεων δεν έχει να φοβηθεί ή να ζηλέψει οτιδήποτε από τον διεθνή συνάδελφό του. Στη χώρα μας βρίσκονται σε εξέλιξη εμβληματικά έργα όπως το Ελληνικό, τα Data Centers, έργα υποδομών και δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις σε κάθε τομέα με σύνθετες ασφαλιστικές ανάγκες. Ο Έλληνας μεσίτης ασφαλίσεων διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που τον τοποθετούν στην αγορά. Έχει ταλέντο, τεχνογνωσία και σε αρκετές περιπτώσεις εξειδίκευση, που ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο ακόμα και των ειδικών. Έχει δοκιμαστεί η ανθεκτικότητά του μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια κρίσης και τρία χρόνια πανδημίας και μπορεί να προσφέρει υπερυψηλού επιπέδου υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς. Απομένει στο καταναλωτικό κοινό εν γένει να τον εμπιστευτεί. Γνωρίζουμε όλοι ότι η «Πολυεθνική Σφραγίδα» έχει ένα βάρος, αλλά η ασφαλιστική διαδικασία είναι σαν το ταγκό, χρειάζεται δύο, και εκεί είναι που η «Τέχνη» μετρά. Θα ήθελα να συναντώ περισσότερους Έλληνες μεσίτες στην αγορά σε κάθε είδος επιχειρηματικής δραστηριότητας και οικογενειακής ανάγκης για προστασία. Η πορεία είναι δύσκολη και απαιτητική, αλλά αξίζει να παραμείνουν αμιγώς ελληνικά σχήματα μεσιτών και να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί. Και αν στο τέλος της ημέρας το ζήτημα είναι τα χρήματα, ένα είναι σίγουρο, ότι ποτέ δεν είναι αρκετά! 6. Η εταιρεία «ΚΟΚΚΙΝΟΣ» δραστηριοποιείται εδώ και 31 χρόνια στην αγορά. Σε τι διαφοροποιείται έναντι του ανταγωνισμού; Η εταιρεία μας ιδρύθηκε το 1994 και είναι από τις παλαιότερες και σημαντικότερες εταιρείες μεσιτών ασφαλίσεων στη χώρα μας. Μάλιστα, έχει τον αριθμό 4 στο Ειδικό Μητρώο των Μεσιτών στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Από την πρώτη κιόλας ημέρα της ίδρυσής της από τον Λάμπρο Κόκκινο, πρώην πρόεδρο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και πρώην πρόεδρο του ΣΕΜΑ, έχει «βαπτιστεί» με τις αξίες της ηθικής, της δεοντολογίας και της εξυπηρέτησης του πελάτη. Ο ίδιος έχει εμφυσήσει στην εταιρεία μας τα ιδανικά της ακεραιότητας, της σταθερότητας και της αξιοπιστίας που βρίσκονται ριζωμένα στο DNA. Άλλωστε, η αγαπημένη του φράση με την οποία ταυτίζεται η πορεία μας είναι ότι «Η εμπιστοσύνη χτίζεται σε χίλια χρόνια και γκρεμίζεται σε μια στιγμή». Ο δάσκαλος, που έχουμε την τύχη να εμπνέει, να καθοδηγεί και να υποστηρίζει τις εργασίες μας, μας έμαθε ότι ο πελάτης είναι το κέντρο βάρους της δραστηριότητας μας. Πρώτιστο μέλημα είναι η εξασφάλιση της υγείας, της περιουσίας και του εισοδήματός του. Αναζητούμε λύσεις από κάθε πηγή, ελληνική και διεθνή. Αναλαμβάνουμε πλήρως τη διαχείριση κινδύνου των πελατών μας και την τοποθέτησή του στην αγορά, με σκοπό την απελευθέρωση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού των πελατών για την παραγωγική απασχόληση σε θέματα της επιχείρησης. Αυτό το πετυχαίνουμε σε συνεργασία με εξειδικευμένα γραφεία πραγματογνωμόνων, δικηγόρους και οικονομολόγους, με σκοπό την πλήρη καθετοποίηση των υπηρεσιών που αφορούν στην εκτίμηση του ασφαλιστικού κινδύνου με μια καινοτόμα μέθοδο που προσδιορίζει την πιθανότητα εμφάνισης και την έκταση των επιπτώσεων της εμφάνισης ζημιογόνου γεγονότος. Ο συνδυασμός επιστημονικών γνώσεων, επαγγελματικών πιστοποιητικών και εργασιακής εμπειρίας συνθέτουν ένα ισχυρό προφίλ που δίνει σημαντικό προβάδισμα έναντι άλλων ανταγωνιστών με χαρακτηριστικά όπως: Καινοτομία στη μέθοδο αποτύπωσης και ανάλυσης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών των πελατών. Πολύπλευρη αντιμετώπιση με έμφαση στην ευρύτερη έννοια της επικινδυνότητας, παρά στον κίνδυνο, και ειδικότερα στα δύο συστατικά της, που είναι η πιθανότητα και η σοβαρότητα εμφάνισης του κινδύνου. Πλήρης καθετοποίηση Συμβουλευτικών Υπηρεσιών μιας Στάσης –One stop shop–, με την οποία υπάρχει απόλυτη ομογενοποίηση των προτάσεων αντιμετώπισης κινδύνου (Risk Management) και των μεθόδων υλοποίησής τους εντός του Οργανισμού, με tailor made προδιαγραφές. Ανταγωνιστικό κόστος αυστηρά προσαρμοσμένο στις δυνατότητες του πελάτη. Παρακολουθούμε τις διεθνείς εξελίξεις και ενσωματώνουμε κάθε δυνατή παράμετρο στη μεθοδολογία αξιολόγησης των κινδύνων και την παρουσίασή τους στην ασφαλιστική αγορά. Για παράδειγμα, τρία κριτήρια επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο την «αξία» μιας επιχείρησης: οι ενέργειές της προς το περιβάλλον, η στάση της προς την κοινωνία και η Εταιρική Διακυβέρνηση που εφαρμόζει. Αυτό είναι το τρίπτυχο του ESG (Environmental, Social and Governance). Καθορίζει τους όρους χρηματοδότησης από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλά και την καθημερινή επιχειρηματική δραστηριότητα για κάθε τύπο επιχείρησης. Πιστεύουμε ότι ο underwriter τού όχι και πολύ μακρινού μέλλοντος θα συνυπολογίζει το ESG για την αξιολόγηση του κινδύνου μιας επιχείρησης. Και τούτο διότι μια επιχείρηση με υψηλή «βαθμολογία» ESG δείχνει στην ασφαλιστική αγορά ότι σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον, μειώνει στο ελάχιστο και κατά τον βέλτιστο τρόπο το κοινωνικό αποτύπωμα και διατηρεί υψηλό επίπεδο διαφάνειας στη λειτουργία της, αξίζει καλύτερα τεχνικά ασφάλιστρα, με ευνοϊκότερους όρους και μικρότερο κόστος σε σχέση με ομοειδείς επιχειρήσεις που δεν πληρούν κανένα κριτήριο. Με σκοπό να συνεισφέρουμε στη βελτίωση του Δείκτη ESG τολμήσαμε και καινοτομούμε. Τις αμέσως επόμενες ημέρες πρόκειται να ανακοινώσουμε στους πελάτες μας και το καταναλωτικό κοινό, εν γένει, τη συνεργασία μας με μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Εξασφαλίσαμε τους ευνοϊκότερους όρους χρηματοδότησης και διαχείρισης στόλων οχημάτων για τους πελάτες μας, που θα αποφασίσουν να αντικαταστήσουν τον στόλο τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αν και η νομοθεσία ήδη επιβάλλει την αναλογική συμμετοχή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τους στόλους των εταιρικών οχημάτων και υπάρχουν και φορολογικά κίνητρα, είναι σημαντικό να αναλογιστούμε αλλά και να υπολογίσουμε τη βελτίωση του Δείκτη ESG μιας επιχείρησης και του οικονομικού οφέλους που θα προκύψει, μεγαλύτερο και από το ίδιο το κόστος απόκτησης. Αν σε αυτό προστεθεί η μείωση του κόστους ασφάλισης τότε μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε ότι η συμμόρφωση με τα κριτήρια ESG και η διαρκής βελτίωση του Δείκτη λειτουργεί πολλαπλασιαστικά. Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι ότι έχουμε τα εργαλεία, την εξειδίκευση και την κατάρτιση να βοηθήσουμε μια επιχείρηση να βελτιώσει τη θέση της, να αυξήσει την αξία της και να πετύχει καλύτερους όρους στην ασφαλιστική κάλυψη. 7. Παραγωγικά, πώς βλέπετε να «κλείνει» το 2025; Είσαστε εντός των στόχων σας; Παραγωγικά, το 2025 είναι μια καλή χρονιά για την εταιρεία μας. Στόχοι μας είναι η παροχή υψηλού επιπέδου ασφαλιστικών υπηρεσιών στους πελάτες μας, η ανταπόκριση σε πραγματικό χρόνο σε κάθε αίτημα των πελατών μας, η αναβάθμιση του επαγγέλματός μας με την τήρηση κανόνων ηθικής δέσμευσης και δεοντολογίας, η κερδοφόρα συνεργασία με την ασφαλιστική αγορά με δίκαια τεχνικά ασφάλιστρα για τους πελάτες μας και η ολιστική προσέγγιση των αναγκών τους. Είμαστε προσηλωμένοι σε αυτούς και το παραγωγικό αποτέλεσμα των στόχων μας δικαιώνει τις επιλογές μας. Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 566) που κυκλοφορεί και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση) Ποιος είναι ο Νικόλαος Κόκκινος Μεσίτης ασφαλίσεων με επιχειρηματική δραστηριότητα και περισσότερα από 25 έτη εμπειρίας στον ασφαλιστικό κλάδο, συνεχίζοντας την οικογενειακή δράση στον κλάδο. Είναι πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της «Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers» από το 2004. Έχει σπουδάσει Μαθηματικά στο ΑΠΘ και είναι κάτοχος MSc στη Χρηματοοικονομική και Τραπεζική από το ΟΠΑ. Μιλάει αγγλικά και γαλλικά και είναι πιστοποιημένος στην Πώληση Ασφαλίσεων Ζωής που συνδέονται με επενδύσεις από την Τράπεζα της Ελλάδος (Τύπου Δ), στη Λήψη και Διαβίβαση Εντολών σε Κινητές Αξίες και Παράγωγα Προϊόντα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (Πιστοποιητικό Α2) και είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Είναι μέλος στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στο ΣΕΜΑ και στον Σύνδεσμο Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών. Είναι συνσυγγραφέας του βιβλίου «Εισαγωγή στην Ιδιωτική Ασφάλιση» (ΕΙΑΣ 2009), συγγραφέας εγχειριδίων («Το Χρήμα», «Μακροοικονομία», «Γενική Χρηματοοικονομική», «Επενδύσεις) για σεμινάρια κατάρτισης και πιστοποίησης στελεχών τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών και επενδυτικών συμβούλων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 16/10/2025 Η Marsh McLennan μετονομάζεται σε Marsh και δημιουργεί νέα μονάδα Business and Client Services
Προς μείωση εισφορών στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων Κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Επικουρικού Κεφαλαίου (ΕΚ), που πραγματοποιήθηκε στις 15/10/2025, δύο νέα μέλη εξελέγησαν στη... Nextdeal newsroom, 16/10/2025 - 14:53 16/10/2025
ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: «Italy as never before» για περισσότερους από 80 συνεργάτες της Εταιρίας - Ένα απολαυστικό ταξίδι επιβράβευσης στην Βόρεια Ιταλία Το ταξίδι επιβράβευσης του 2025, το οποίο διοργάνωσε η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική για τους συνεργάτες της, με slogan «Italy as never... Nextdeal newsroom, 16/10/2025 - 14:38 16/10/2025