close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ξενοφών Λιαπάκης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Insurance Changer - «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει την ασφάλιση»
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/5/2025 - 16:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ξενοφών Λιαπάκης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Insurance Changer - «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει την ασφάλιση»

Nextdeal newsroom, 26/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αναδημοσίευση από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560)

Του Ξενοφώντα Λιαπάκη, Chief Technology & Information Officer, Διεύθυνση Πληροφορικής του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ


Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο του μετασχηματισμού όλων των κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας, με το επίπεδο ωριμότητας και εφαρμογής της να διαφέρει ανά χώρα και κλάδο, αλλά την ασφάλιση να αποτελεί έναν από τους κλάδους που επενδύουν, παγκοσμίως, τεράστια ποσά στον χώρο αυτόν.

Ο κ. Ξενοφών Λιαπάκης

Οι προκλήσεις

Ο ασφαλιστικός κλάδος, και όχι μόνο, στην προσπάθειά του να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει η ραγδαίως τα τελευταία χρόνια εξελισσόμενη Τεχνητή Νοημοσύνη, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από σημαντικές προκλήσεις. Προκλήσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με την κουλτούρα, τη διαχείριση του φόβου και της αντίστασης, την εξεύρεση ταλέντων, την ασφάλεια και την προσαρμογή του κατάλληλου μοντέλου διακυβέρνησης.

Culture & Resistance: Για να είναι επιτυχής η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (Τ.Ν). σε έναν οργανισμό απαιτείται συχνά μια σημαντική αλλαγή κουλτούρας. Η Τ.Ν. δεν είναι απλώς θέμα υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αλλά αφορά την αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου λειτουργίας σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Απαιτεί ο οργανισμός να διαχειριστεί τον φόβο και την αντίσταση που θα έρθει από τον ανθρώπινο παράγοντα, να ενθαρρύνει την περιέργεια, τον πειραματισμό και την καινοτομία, την εκμάθηση μέσα από τα λάθη και τις αποτυχίες και την προσαρμοστικότητα του οργανισμού σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς.

Tech shortage: Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες εξεύρεσης προσωπικού με γνώσεις σε Τεχνητή Νοημοσύνη, prompting engineering, data algorithms, machine learning κ.ά., σε ένα περιβάλλον που η έλλειψη εξειδίκευσης και γνώσεων σε αυτούς τους τομείς και οι ανάγκες που δημιουργούνται αυξάνονται εκθετικά.

Explainable AI: Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, η ικανότητα να εξηγεί τα «γιατί», στο πώς δηλαδή λαμβάνει αποφάσεις, είναι κρίσιμη, γιατί, παρέχοντας την απαραίτητη διαφάνεια, βοηθά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τους ρυθμιστικούς φορείς.

Shadow AI: Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η Τ.Ν. ξεπερνά τα παραδοσιακά μοντέλα διακυβέρνησης που εφαρμόζονται στον χώρο της Πληροφορικής, αυξάνοντας το ρίσκο τού να οδηγήσει σε αυτό που όλοι γνωρίζουμε με τον όρο Shadow IT. Οι οργανισμοί αναγκάζονται να αναβαθμίσουν όσο ταχύτερα γίνεται το μοντέλο διακυβέρνησής τους, αναπτύσσοντας νέες στρατηγικές και διαδικασίες προκειμένου να προσαρμοστούν, διασφαλίζοντας παράλληλα και την ασφάλεια των δεδομένων που επεξεργάζονται με τη χρήση της Τ.Ν.

Τάσεις & επιτεύγματα

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει αξιοποιήσει και παρουσιάσει, τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από ψηφιακά έργα και υπηρεσίες που επηρεάζουν σημαντικούς τομείς της

καθημερινής του λειτουργίας, πολλά από τα οποία διαθέτει και στους συνεργάτες του, επιτρέποντάς τους να είναι πιο παραγωγικοί και να ενισχύσουν ικανοποίηση και εμπειρία των πελατών τους, όπως:

Process Automations: Συνδυάζοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη με τη Ρομποτική (RPAs), αυτοματοποιούνται οι επαναλαμβανόμενες εργασίες, απελευθερώνοντας χρόνο από τους υπαλλήλους ώστε να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετες εργασίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα πολλαπλά αιτήματα που έρχονται καθημερινά μέσω e-mailσ και όχι μόνο, με διάφορα επισυναπτόμενα και τα οποία, σε αντίθεση με το παρελθόν, ανοίγουν αυτόματα, κατηγοριοποιούνται, μετατρέπονται σε κείμενο, με ταυτόχρονη ανάλυση συναισθημάτων, και ολοκληρώνονται με τη μικρότερη δυνατή ανθρώπινη παρέμβαση.

Cyber Security: Οι επενδύσεις σε συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούν Τ.Ν. αυξάνονται σημαντικά, προστατεύοντας τους οργανισμούς από τις ολοένα και πιο συχνές και εξελιγμένες επιθέσεις που δέχονται, εντοπίζοντας και αποτρέποντάς τες σε πραγματικό χρόνο.

Fraud Detection: Η Τ.Ν. διαθέτει την ικανότητα, αναλύοντας μεγάλους όγκους δεδομένων με μεγάλη ταχύτητα, να εντοπίζει ανωμαλίες και μοτίβα που μπορεί να υποδηλώνουν απάτη, κάτι που είναι δύσκολο για τον άνθρωπο να κάνει σε τόσο μεγάλη κλίμακα, βοηθώντας τις ασφαλιστικές εταιρείες να μειώσουν τις τυχόν απώλειές τους.

Customer Experience: Αναπτύσσοντας και διαθέτοντας εφαρμογές Τ.Ν., όπως οι εικονικοί βοηθοί, παρέχοντας στους πελάτες και τους συνεργάτες τους 24x7 άμεση και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, αυξάνοντας την ικανοποίησή τους και μειώνοντας παράλληλα την πίεση στα τηλεφωνικά κέντρα. Οι εικονικοί βοηθοί αναβαθμίζονται αποκτώντας μορφή και φωνή (Avatar & NLP τεχνολογίες), όπου ακούν τις ερωτήσεις και απαντούν στον πελάτη/συνεργάτη, ενσωματώνοντας προσωποποιημένες speech2text, text2speech και avatar προσωποποιημένες τεχνολογίες, με δυνατότητες ανάλυσης συναισθημάτων. οδηγώντας σε μια αποτελεσματικότερη, με μεγαλύτερη εν συναίσθηση, εξυπηρέτηση των τυχόν δυσαρεστημένων πελατών/συνεργατών.

Scoring Process: Στον χώρο του HR, συγκρίνοντας τα βιογραφικά σε σχέση με το profile των resources που αναζητούν στο χώρο του procurement, συγκρίνοντας τις προσφορές σε σχέση με το αντίστοιχο RFP στον χώρο της κανονιστικής συμμόρφωσης, κάνοντας ένα gap analysis της κατάστασης που βρίσκονται σε σχέση με το αντίστοιχο κανονιστικό πλαίσιο κ.λπ., ορίζοντας τα κριτήρια αξιολόγησης και δημιουργώντας ένα συγκριτικό scoring table για όλα τα παραπάνω.

Personalized Services: Με την ανάλυση δεδομένων μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και big data analytics, οι ασφαλιστικές εταιρείες προσανατολίζονται σε εξατομικευμένες πολιτικές και προγράμματα. Πλέον, οι ασφαλιστικές καλύψεις προσαρμόζονται στις ανάγκες, στη συμπεριφορά και το προφίλ κινδύνου κάθε πελάτη.

Training: Πλατφόρμες εκπαίδευσης που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και βοηθούν τους διαμεσολαβητές, με τη χρήση εικονικών βοηθών, να παραμείνουν ενημερωμένοι για ασφαλιστικά θέματα, νέα προϊόντα, τις ρυθμιστικές αλλαγές και τις βέλτιστες πρακτικές.

Product Development: Τα προγράμματα ασφάλισης βάσει χρήσης Usage-Based Insurance (UBI), ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων, είναι μια από τις πιο εμφανείς αλλαγές. Οι πελάτες πληρώνουν με βάση τον τρόπο που οδηγούν, χάρη στη χρήση συσκευών IoT που παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους.

Claims Management: Σήμερα πολλοί ασφαλιστικοί οργανισμοί κάνουν απομακρυσμένη πραγματογνωμοσύνη, Φροντίδα ατυχήματος και προασφαλιστικό έλεγχο μέσω videoκλήσης, ενώ με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης η εκτίμηση κόστους ζημιάς είναι άμεση με την επεξεργασία των φωτογραφιών του ατυχήματος.

Underwriting: Με τη δυνατότητα που έχει η Τ.Ν. να αναλύει τεράστιους όγκους δεδομένων από διάφορες πηγές [π.χ., ιστορικό πελατών, δημόσια δεδομένα, ακόμη και δεδομένα από αισθητήρες (IoT), η αξιολόγηση του κινδύνου γίνεται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα].

Software Development: Οι developers χρησιμοποιούν την Τ.Ν., η οποία έχει τη δυνατότητα ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού, εντοπίζει και διορθώνει σφάλματα, προτείνει βελτιστοποιήσεις, δημιουργεί τεστ σενάρια κ.ά. Ωστόσο, η ανθρώπινη επίβλεψη και η τελική έγκριση ενός senior architect παραμένουν απαραίτητες, ειδικά σε περιπτώσεις που απαιτούνται σύνθετες αποφάσεις σχεδιασμού ή βαθιά κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων.

Το μέλλον

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί αναμφίβολα τον Game Changer στον ασφαλιστικό κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνεχιζόμενη, ραγδαίως, εξέλιξή της υπόσχεται να φέρει ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες, τους συνεργάτες και τους πελάτες τους.

Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι χρησιμοποιείται με ηθικό και υπεύθυνο τρόπο, με σεβασμό στην ιδιωτικότητα των πελατών και αποφυγή των διακρίσεων. Για τον λόγο αυτόν βλέπουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση να δίνει έμφαση στην κανονιστική συμμόρφωση, στους κανονισμούς και την ενίσχυση της διαφάνειας, ώστε να αποφύγουμε κακές πρακτικές ανάλογες με αυτές που ζήσαμε, σχετικά με τη χρήση των προσωπικών μας δεδομένων, μέχρι τη νομοθέτηση του GDPR.

Διαβάστε παρακάτω το άρθρο από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) σελ. 36 και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ
  • Ξενοφών Λιαπάκης
  • τεχνητή νοημοσύνη
  • ασφάλιση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Συνέδριο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 2025 - Σταθερά Μαζί!
    Nextdeal newsroom, 14/5/2025

    Συνέδριο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 2025 - Σταθερά Μαζί!

  • Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές
    Nextdeal newsroom, 6/5/2025

    Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές

  • Πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Το Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ανακοινώνει τη διοργάνωση νέου εξ αποστάσεως προγράμματος προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα....
    Nextdeal newsroom, 05/05/2025 - 14:34 5/5/2025
  • Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαναπιστοποίησης) από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαναπιστοποίησης) από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Με τη συμμετοχή περισσότερων από 500 επαγγελματιών της ασφαλιστικής αγοράς, πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Απριλίου το νέο Υβριδικό Σεμινάριο...
    Nextdeal newsroom, 29/04/2025 - 10:05 29/4/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει το “Meet Our People” - Μια πρωτοβουλία που αναδεικνύει την ανθρώπινη πλευρά της εταιρείας
12:23 Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει το “Meet Our People” - Μια πρωτοβουλία που αναδεικνύει την ανθρώπινη πλευρά της εταιρείας
  • 12:07 Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, με πόρους RRF
  • 12:00 Έφοδος της ΕΛΑΣ στα κεντρικά γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Αθήνα
  • 11:55 Υποχρεωτική παύση εργασιών και σήμερα σε δραστηριότητες από 11.00 - 17.00, λόγω υψηλών θερμοκρασιών - Οι περιοχές που αφορά
  • 11:47 Ιστορικό υψηλό ρυθμίσεων στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό τον Ιούνιο
  • 11:39 Τι απαντά η Θεανώ Καρποδίνη στο σύλλογο εργαζομένων ΕΟΠΥΥ για τις καταγγελίες σχετικά με δυσλειτουργίες του Οργανισμού
  • 11:20 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Το στοίχημα στις πωλήσεις - Δώρο Θεού;»
  • 09:43 Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk στις διαφημιστικές ενέργειες (Β΄ Μέρος)
  • 09:34 Με τη ρήτρα διαφυγής ανοίγει δρόμος και για άλλες εξοπλιστικές δαπάνες - Όχι όμως για Υγεία και Ασφάλιση
  • 09:23 Ετήσια καλοκαιρινή συνάντηση ΣΕΣΑΕ
  • 09:19 Τι καλύπτει ο κλάδος 18 Βοήθεια;
  • 09:15 Η Lehman Brothers και…ο Τσίπρας, «τρέχει» προς τις 2.000 το Χ.Α, η στρατηγική νίκη της Ελλάδος, το ιστορικό μέρισμα του ΟΛΠ και το παράδειγμα της DoValue
  • 09:09 Πώς η άνοδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων και e-scooters επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της ασφάλισης;
  • 09:05 Δεν είναι ακριβό το Ασφάλιστρο, ακριβή είναι η ζημιά!
  • 09:00 Ο Άγιος Μιχαήλ Μπακνανάς ο Κηπουρός
  • 16:04 KPMG - Global Economic Outlook 2025: Το ΑΕΠ αναμένεται να επιβραδυνθεί, καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα και η τάση αποπαγκοσμιοποίησης ωθούν τα στελέχη να «παγώσουν» και να «προετοιμαστούν»
  • 15:45 Η Νέα Εποχή του ΥΓΕΙΑ - ΜΗΤΕΡΑ: Η μετεξέλιξη του μεγαλύτερου νοσηλευτικού συγκροτήματος της χώρας
  • 15:40 Ακραίος Κίνδυνος Πυρκαγιάς: Κατάσταση Συναγερμού αύριο για Αττική, Βοιωτία, Φθιώτιδα, Κορινθία και Μαγνησία - Οδηγίες από τις Αρχές
  • 15:05 Πιερρακάκης: Υποστηρίζουμε το ψηφιακό ευρώ και πρέπει να κινηθούμε γρήγορα
  • 14:55 Sales Awards 2024: Η μεγάλη γιορτή για τους καλύτερους πρεσβευτές των αξιών της Interamerican!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 7/7 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
  2. 3/7 Η «βόμβα» των 645 δισ. και η…σιωπή του Γ. Παπανδρέου, ο γερμανικός φόβος και το γαλλικό «όχι», το χαμηλό 17 ετών της ανεργίας, το ιστορικό δημιουργίας θέσεων εργασίας και η πρώτη δημοσκόπηση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. 4/7 Τρεις άνθρωποι σημαντικοί με καλές ελπίδες στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών με ιδιωτικά νοσοκομεία
  4. 2/7 Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
  5. 2/7 Nέος διευθύνων σύμβουλος στην Ημιθέα o Νίκος Παπαδημητρίου
  6. 3/7 Προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Εθνική Τράπεζα για την Εθνική Ασφαλιστική
  7. 8/7 ΕΑΕΕ: Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube