Nextdeal newsroom, 26/5/2025 - 09:38 facebook twitter linkedin Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk στις διαφημιστικές ενέργειες (Α΄ Μέρος) Nextdeal newsroom, 26/5/2025 facebook twitter linkedin Γράφει ο Στέργιος Κωστακόπουλος, Πιστοποιημένο Στέλεχος της Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης & Εταιρικής Διακυβέρνησης, ΕΘΝΙΚΗ Ασφαλιστική Στην περίμετρο της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων συμπεριλαμβάνονται και οι διαφημιστικές ενέργειες. Διαφήμιση είναι 1. σύμφωνα με τον Ν. 2251/1994 περί προστασίας των καταναλωτών, κάθε ανακοίνωση που γίνεται με κάθε μέσο στα πλαίσια εμπορικής, βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή επαγγελματικής δραστηριότητας με στόχο την προώθηση της διάθεσης αγαθών ή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων και των συναφών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. 2. σύμφωνα με τον Ελληνικό Κώδικα ∆ιαφήμισης & Επικοινωνίας (έκδοση 2023) κάθε μορφή διαφημιστικής επικοινωνίας που υλοποιείται από τα μέσα µαζικής ενημέρωσης, συνήθως έναντι αμοιβής ή άλλου ανταλλάγματος. Στην περίπτωση που α. οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την προώθηση των ασφαλιστικών προϊόντων σε μια συγκεκριμένη αγορά, β. το περιεχόμενό τους, δεν ακολουθούν αυστηρά επαγγελματικά πρότυπα, τότε εντοπίζονται πιθανές εστίες για αυξημένο Conduct Risk. Ενδεικτικά θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα από την Ασφαλιστική Επιχείρηση ή / και τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή για τις αντίστοιχες ενέργειες, ώστε να είναι νόµιµες, ευπρεπείς, έντιμες και να λένε την αλήθεια για να προστατεύεται η δίκαιη μεταχείριση του καταναλωτικού κοινού και η εμπιστοσύνη του στη Διαφήμιση, το Κύρος και η Φήμη της Ασφαλιστικής Επιχείρησης, του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή , της Ιδιωτικής Ασφάλισης , καθώς και να αποφεύγεται ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων. Σημειώνεται σχετικά ότι σύμφωνα με τον Ν. 4583/2018 / άρθρο 27, παρ. 7 / « Με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 2251/1994 (Α΄ 191), οι πληροφορίες που σχετίζονται με το αντικείμενο του παρόντος, περιλαμβανομένων των διαφημιστικών ανακοινώσεων, που απευθύνονται από διανομέα ασφαλιστικών προϊόντων σε πελάτη ή δυνητικό πελάτη, είναι αμερόληπτες, σαφείς και μη παραπλανητικές. Οι διαφημιστικές ανακοινώσεις πρέπει πάντοτε να αναγνωρίζονται σαφώς ως τέτοιες οι πληροφορίες των διαφημιστικών ανακοινώσεων, που απευθύνονται από διανομέα ασφαλιστικών προϊόντων σε πελάτη ή δυνητικό πελάτη, πρέπει να είναι αμερόληπτες, σαφείς και μη παραπλανητικές. Οι διαφημιστικές ανακοινώσεις πρέπει πάντοτε να αναγνωρίζονται σαφώς ως τέτοιες.» Περαιτέρω πρέπει να διασφαλίζεται ότι οι διαφημιστικές ενέργειες 1. δημιουργούνται µε πνεύμα κοινωνικής και επαγγελματικής ευθύνης, 2. είναι σύμφωνες µε τις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού, όπως είναι γενικά παραδεκτός στις συναλλαγές, 3. σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δεν υποκινούν, επιδοκιμάζουν ή παρουσιάζουν ως ανεκτή οποιαδήποτε μορφή διάκρισης, 4. δεν εκμεταλλεύονται αναιτιολόγητα τους φόβους, τη δυστυχία ή τον πόνο των ανθρώπων ή τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες τους, 5. δεν δίνουν την εντύπωση ότι επιδοκιμάζουν, ανέχονται ή υποκινούν οποιαδήποτε βίαιη, παράνομη ή αντικοινωνική συμπεριφορά, 6. δεν περιέχουν δηλώσεις ή οπτικές / ακουστικές παραστάσεις που προσβάλλουν σοβαρά τα ήθη, τις επικρατούσες αντιλήψεις ευπρέπειας, δείχνουν αδιαφορία για την ασφάλεια και την υγεία του ατόμου. Παραδείγματα από διαφημιστικές ενέργειες ασφαλιστικών προϊόντων που εξετάστηκαν από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας 1. « εδώ θα έχεις μέση εξοικονόμηση ( ποσό σε €) » Η δήλωση θα πρέπει να τεκμηριώνεται από τρίτες, ανεξάρτητες πηγές . Τεχνικές δηλώσεις πελατών της εταιρείας δεν θεωρούνται στοιχεία αξιόπιστα για την επαρκή τεκμηρίωση διαφημιστικών ισχυρισμών. 2. « γιατί μαζί μας έχεις τις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς » Κάθε συγκριτικός ισχυρισμός που υποδηλώνει υπεροχή έναντι του ανταγωνισμού πρέπει να τεκμηριώνεται. 3. « μείωσε τo κόστος σου έως ( ποσοστό %) » Για να μην θεωρείται μια δήλωση αόριστη και υπερβολική θα πρέπει να διέπεται από σαφήνεια και ακρίβεια. Σε διαφορετική περίπτωση είναι πιθανό να προκαλέσει την εσφαλμένη εντύπωση ότι αναφέρεται σε σύγκριση και ως εκ τούτου να οδηγήσει σε παραπλάνηση. 4. « οι ( αριθμός) στους ( αριθμός ) πελάτες μας δεν μας αλλάζουν » / « ( ποσοστό % ) ικανοποίησης πελατών στην ταχύτητα και ευκολία » Για την πλήρη και ορθή ενημέρωση των καταναλωτών θα πρέπει να παρατίθεται η Πηγή από όπου προκύπτουν τα σχετικά αποτελέσματα. 5. Χρησιμοποίηση slogan Slogan που μάλιστα συνοδεύει και αποτελεί ενιαίο σύνολο με το λογότυπο της…. ( όνομα Εταιρείας)… , έχει οδηγήσει στην άμεση σύνδεση του με την… ( όνομα άλλης Εταιρείας)…. και έχει δημιουργήσει θετικούς συνειρμούς, από τους οποίους είναι δυνατό να ωφεληθεί άλλη Εταιρεία χρησιμοποιώντας - με παρεμφερή επικοινωνιακό τρόπο - παραπλήσια διατύπωση. Λαμβάνοντας υπόψη ότι και οι επωνυμίες των δύο - ιδίου αντικειμένου - Εταιρειών είναι ηχητικά τουλάχιστον ιδιαίτερα συγγενείς, αποφασίστηκε ότι ο νεότερος ισχυρισμός χρησιμοποιούμενος ως slogan από την … ( όνομα Εταιρείας)… είναι πιθανό να δημιουργήσει σύγχυση στον καταναλωτή και κρίθηκε απαραίτητη η τροποποίησή της. Στο πλαίσιο της επιμελούς προετοιμασίας μιας διαφημιστικής ενέργειας απαιτείται να στρέψουμε την προσοχή μας ακόμη και …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. στην επιλογή του ονόματος του πρωταγωνιστή ή /και στη μουσική της διαφημιστικής καμπάνιας. Παράδειγμα Σε διαφημιστική ενέργεια Εταιρείας με πρωταγωνιστή τον Μπάμπη σε συνδυασμό με τη χρήση γνωστού μουσικού θέματος εμφανίστηκε σύμπτωση με αντίστοιχη ενέργεια άλλης Εταιρείας και για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πρόκλησης σύγχυσης στους καταναλωτές, έστω και ως φευγαλέα εντύπωση, ως προς την αναγνώριση του διαφημιζόμενου προϊόντος, ειδικά όταν προβάλλονται την ίδια χρονική περίοδο από τα μέσα, κρίθηκε ότι η επικοινωνία που βγήκε στον αέρα αργότερα, θα πρέπει να τροποποιηθεί ως προς το όνομα και το μουσικό θέμα. Δεν ξεχνάμε ότι Ο βαθμός ενσωμάτωσης των νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων στην εξυπηρέτηση του Πελάτη είναι η προστιθέμενη αξία: στο έργο του ίδιου του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και στον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης, καθώς ο κατάλληλα καταρτισμένος και διαρκώς ενημερωμένος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω την ασφαλιστική συνείδηση των συμπολιτών μας. ΥΓ: Στο παρόν άρθρο εκφράζονται προσωπικές απόψεις του γράφοντος και δεν καταγράφονται θέσεις εκ μέρους ή εξ ονόματος της Εταιρείας ή / και του Ομίλου της ΑΕΕΓΑ « Η ΕΘΝΙΚΗ». Ποιος είναι ο Στέργιος Κωστακόπουλος Είναι Πιστοποιημένο Στέλεχος της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ στην Εθνική Ασφαλιστική. Υπήρξε στέλεχος στην Εθνική Τράπεζα Ελλάδος στη Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης Τράπεζας & Ομίλου και στη Διεύθυνση Διεθνών Αγορών (Treasury Sales ). Μέλος σε Ομάδες Εργασίας α. της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών β. Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για ενσωμάτωση Κανονισμών (ΕΕ). Έχει καταρτίσει εκπαιδευτικό υλικό για την προσήκουσα ασφαλιστική διαμεσολάβηση στην ΑΕΕΓΑ "Η ΕΘΝΙΚΗ" και στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Είναι πιστοποιημένος a. DPO b. πωλητής παραγώγων ΧΠΑ c. για να προωθεί IBIP, πτυχιούχος του ΕΚΠΑ με MSc στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Δίκαιο και Πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με MSc στα Χρηματοοικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς με διατριβή "ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ (2002-2005)" -lib.unipi.gr/ipac20/ipac.jsp?session=138624WC48014.477064 Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια/προγράμματα εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, επανεκπαίδευσης σε ΕΙΑΣ , Νομική Βιβλιοθήκη, Forex Hellas, Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο, Χρηματιστήριο Αθηνών, Hellenic Association of Certified Fraud Examiners κ.ά. Ομιλεί Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Γερμανικά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 16/10/2025 Η Marsh McLennan μετονομάζεται σε Marsh και δημιουργεί νέα μονάδα Business and Client Services
Προς μείωση εισφορών στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων Κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Επικουρικού Κεφαλαίου (ΕΚ), που πραγματοποιήθηκε στις 15/10/2025, δύο νέα μέλη εξελέγησαν στη... Nextdeal newsroom, 16/10/2025 - 14:53 16/10/2025
ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: «Italy as never before» για περισσότερους από 80 συνεργάτες της Εταιρίας - Ένα απολαυστικό ταξίδι επιβράβευσης στην Βόρεια Ιταλία Το ταξίδι επιβράβευσης του 2025, το οποίο διοργάνωσε η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική για τους συνεργάτες της, με slogan «Italy as never... Nextdeal newsroom, 16/10/2025 - 14:38 16/10/2025