close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Τι αλλάζει στην ασφάλιση σκαφών αναψυχής-νέο σχέδιο νόμου
Λάμπρος Καραγεώργος
Λάμπρος Καραγεώργος,
13/1/2022 - 10:00
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι αλλάζει στην ασφάλιση σκαφών αναψυχής-νέο σχέδιο νόμου

Λάμπρος Καραγεώργος, 13/1/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Νέο πλαίσιο υποχρεωτικής ασφάλισης των σκαφών αναψυχής διαμορφώνεται με το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Με το προτεινόμενο άρθρο 17  του σχεδίου νόμου, διαμορφώνεται, όπως τονίζει το Υπουργείο, ένα συνεκτικό και εξειδικευμένο πλαίσιο για την υποχρεωτική ασφάλιση του συνόλου των κατηγοριών πλοίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α΄, με κριτήριο όχι μόνο τη χωρητικότητα του πλοίου αλλά και το είδος της δραστηριοποίησης. Ειδικότερα, ορίζονται δύο διαφορετικά πλαίσια υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gt για την, κατ’ ελάχιστον, κάλυψη της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο, υλικές ζημιές και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, από οποιαδήποτε αιτία, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες ανάγκες και τη διαφορετική φύση των χαρακτηριστικών δραστηριοποίησης των επαγγελματικών τουριστικών ημεροπλοίων σε σχέση με τα πλοία αναψυχής, όπως το, σαφώς, μεγαλύτερο πλήθος διακινούμενων επιβατών. Η αύξηση των ελάχιστων ορίων προτείνεται αναγνωρίζοντας ότι τα σημερινά ελάχιστα όρια (ιδίως το όριο των 50.000 € ανά θύμα, για σωματικές βλάβες/θάνατο) είναι ανεπαρκή και δεν προσφέρουν ουσιαστική κάλυψη στους ιδιοκτήτες 24 των εν λόγω κατηγοριών σκαφών, αλλά κυρίως δεν προσφέρουν αποτελεσματική κάλυψη στα θύματα θαλάσσιων ατυχημάτων. Η αξιολογούμενη αύξηση, ανά θύμα, ανά συμβάν αλλά και συνολικά για την όλη την περίοδο ασφάλισης, αν και αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση ασφάλιστρων, εντούτοις εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές διακυμάνσεις από εταιρία σε εταιρία (από 5 – 30 %) και επομένως ο ασφαλισμένος θα έχει δυνατότητα επιλογών. Παρ’ όλα αυτά κρίνεται ότι η αύξηση αυτή θα είναι ανεκτή από τους ενδιαφερόμενους, δεδομένης και της επιπλέον ωφέλειας που θα προκύψει.

Τι λέει το άρθρο 17 του σχεδίου νόμου

Άρθρο 17 Ασφάλιση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
1.α. Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου, υποχρεούται να διαθέτει ασφάλιση σε ισχύ, σύμφωνα με τις παρ.2 και 3, για την κάλυψη των αναφερόμενων κινδύνων και απαιτήσεων που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση πλόων, τον ελλιμενισμό και την αγκυροβολία. Η ύπαρξη της απαιτούμενης ασφάλισηςαποδεικνύεται από ένα ή περισσότερα πιστοποιητικά, στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα, τα οποία κατέχονται επί του πλοίου.
β. Σε περίπτωση διαπίστωσης από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, μη τήρησης των υποχρεώσεων της περ. (α), επιβάλλεται το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου ή του σκάφους, μέχρι προσκομίσεως του πιστοποιητικού στην Λιμενική Αρχή, ανεξαρτήτως των κυρώσεων της περ. (η) της παρ. 2 του άρθρου 19.
2.Τα πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοιαολικής χωρητικότητας ίσης ή μεγαλύτερης των 300 «Ο.Χ.» (grosstonnage/gt), υπάγονται στο καθεστώς ασφάλισης του π.δ. 6/2012 (Α΄ 7).
3. Ορίζεται πλαίσιο υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gt για την, κατ’ ελάχιστον, κάλυψη της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο, υλικές ζημιές και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία συνιστά ναυτικό ατύχημα, ως εξής:
α. Για τα πλοία αναψυχής, ισχύουν τα κάτωθι, ελάχιστα, όρια κάλυψης, ανά αναλαμβανόμενο κίνδυνο:
αα. αστική ευθύνη για θάνατο ή σωματικές βλάβες επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά πρόσωπο και επτακόσιες χιλιάδες (700.000) ευρώ, ανά συμβάν,
αβ. αστική ευθύνη για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά συμβάν,
αγ.αστική ευθύνη για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000 ) ευρώ, ανά συμβάν.
β. Για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ισχύουν τα κάτωθι, ελάχιστα, όρια κάλυψης, ανά αναλαμβανόμενο κίνδυνο:
βα. αστική ευθύνη για θάνατο ή σωματικές βλάβες επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά πρόσωπο και ενάμιση εκατομμύριο (1.500.000) ευρώ, ανά συμβάν,
ββ. αστική ευθύνη για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά συμβάν,
βγ. αστική ευθύνη για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000 ) ευρώ, ανά συμβάν.
4. Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια επιτρεπόμενης μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα (12) επιβατών, τα οποία εκτελούν διεθνή μεταφορά ή εντάσσονται στην «Κατηγορία Α» ή στην «Κατηγορία Β» και εκτελούν ενδομεταφορές, σύμφωνα με το άρθρο 4 της Οδηγίας 2009/45/ΕΚτου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 6ης Μαΐου 2009 (L 163), για τους κανόνες και τα πρότυπα ασφαλείας για τα επιβατηγά πλοία, υπάγονται στο καθεστώς ευθύνης, ασφάλισης και αποζημιώσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 392/2009του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου 2009, σχετικά με την ευθύνη των μεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών, σε περίπτωση ατυχήματος(L 131) και τον ν. 4195/2013 (Α΄ 211).

 

Εδώ όλο το σχέδιο νόμου

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφάλιση σκαφών

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
    Λάμπρος Καραγεώργος, 17/09/2025 - 14:50

    Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

  • Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς
    Λάμπρος Καραγεώργος, 04/09/2025 - 15:48

    Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς

  • Νέες εξαγορές -  Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο
    Λάμπρος Καραγεώργος, 03/09/2025 - 11:05

    Νέες εξαγορές - Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο

  • Τι κινδύνους εντοπίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον καθορισμό ενός δείκτη υγείας για τα ασφαλιστικά προγράμματα
    Λάμπρος Καραγεώργος, 11/08/2025 - 16:23

    Τι κινδύνους εντοπίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον καθορισμό ενός δείκτη υγείας για τα ασφαλιστικά προγράμματα

  • Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία

    Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 564) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Οι πρώτες μεγάλες φωτιές μετά την 1η Ιουνίου, που...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 07/08/2025 - 10:26
  • Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali

    Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 564) που κυκλοφορεί - Πρώτο θέμα Του Λάμπρου Καραγεώργου Οι καταλύτες των αλλαγών στις σχέσεις ασφαλιστικών...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 06/08/2025 - 09:48
  • Τροχαία ατυχήματα: Πάνω από 185 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες έδωσαν οι ασφαλιστικές (κλάδος αυτοκινήτων)

    Τροχαία ατυχήματα: Πάνω από 185 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες έδωσαν οι ασφαλιστικές (κλάδος αυτοκινήτων)

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό Health Next Generation (Τεύχος 27) που κυκλοφορεί Του Λάμπρου Καραγεώργου Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές του ρόλου...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 01/08/2025 - 15:50
  • Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Νέες συνεργασίες και νέα προϊόντα με τον ασφαλιστικό κλάδο

    Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Νέες συνεργασίες και νέα προϊόντα με τον ασφαλιστικό κλάδο

    Στο ποσό των €269.845 χιλ., έναντι ποσού €258.363 χιλ. το 2023, ανήλθε το 2024 σε ενοποιημένη βάση, ο κύκλος εργασιών...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 28/07/2025 - 10:12
  • Υγεία: Οι συμβάσεις με ασφαλιστικές εταιρείες εξασφαλίζουν μια «υγιή» ρευστότητα

    Υγεία: Οι συμβάσεις με ασφαλιστικές εταιρείες εξασφαλίζουν μια «υγιή» ρευστότητα

    Θετικό πρόσημο στον κύκλο εργασιών αλλά μείωση καθαρών κερδών για το 2024 κατέγραψε η  «Διαγνωστικόν και Θεραπευτικόν Κέντρον Αθηνών “ΥΓΕΙΑ” Μονοπρόσωπη...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 25/07/2025 - 09:19
  • Θετικά αποτελέσματα το 2024 για το Metropolitan Hospital και τα οφέλη από τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Θετικά αποτελέσματα το 2024 για το Metropolitan Hospital και τα οφέλη από τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Θετικά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε για τη χρήση του 2024 η ΠΕΡΣΕΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ Μ.Α.Ε., που ελέγχει το νοσοκομείο Metropolitan Hospital. Σύμφωνα με τα...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 24/07/2025 - 15:35

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Α. Γεωργιάδης στο 24th HealthWorld Conference: «Δεν είμαι ευχαριστημένος με το 70% που δηλώνει ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του ΕΣΥ»
15:00 Α. Γεωργιάδης στο 24th HealthWorld Conference: «Δεν είμαι ευχαριστημένος με το 70% που δηλώνει ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του ΕΣΥ»
  • 14:33 Κ. Πιερρακάκης: «Φέρνουμε τρεις σημαντικές αλλαγές με στόχο να ανοίξουν και άλλα κλειστά ακίνητα»
  • 13:13 H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents
  • 13:06 Το Audi Q3 Best-seller και σημείο αναφοράς στην Ελλάδα
  • 12:48 Σε αχαρτογράφητα νερά οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, εθνικό μέτωπο απέναντι στις προκλήσεις Ερντογάν
  • 11:38 Στις 7 Δεκεμβρίου η δράση REBRAIN GREECE στη Νέα Υόρκη - Προπαρασκευαστική συνάντηση ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως με εκπροσώπους εταιρειών
  • 11:09 Η KPMG στηρίζει για 5η χρονιά το Συμβολικό Αγώνα Δρόμου και Περιπάτου Greece Race for the Cure®
  • 10:55 Η Carglass® Ελλάδος συμμετείχε στο Spirit of Belron® Challenge 2025, στηρίζοντας το έργο του Afrika Tikkun
  • 10:50 Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων - Νέος Πρόεδρος ο Δημήτρης Μουντάκης
  • 10:42 Περίπτωση Μπισμπίκη: Το ασφαλιστικό σκέλος και τι προβλέπει ο ΚΟΚ και ο νόμος για εγκατάλειψη τόπου ατυχήματος
  • 10:25 Interasco: Εξαγορές και ανάπτυξη με στόχο τα 80 εκατ. ευρώ παραγωγή με την στήριξη του Ομίλου Harel (video)
  • 09:44 INTERLIFE: «Γύρισμα» σε κερδοφορία και αύξηση παραγωγής στο εξάμηνο»
  • 09:31 Γιάννης Στουρνάρας στο ΣΒΕ: «Η Βόρεια Ελλάδα ως μοχλός ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία»
  • 09:18 Νέα κοινή δράση της ΕΕ για τη βελτίωση των ολοκληρωμένων και βιώσιμων στρατηγικών αποθεμάτων ιατρικών αντιμέτρων που χρησιμοποιούνται σε περιόδους κρίσης
  • 09:09 Τα ηφαίστεια της Σαντορίνης, μια ωρολογιακή βόμβα στην καρδιά του Αιγαίου!
  • 09:06 Μιγκέλ ντε Θερβάντες: Η γέννηση ενός παγκόσμιου συγγραφέα
  • 09:03 Έχουν οι Έλληνες οικονομική δυνατότητα ν΄ ασφαλιστούν; Τι δείχνουν τα νούμερα
  • 09:00 Ραντεβού Μητσοτάκη με…10 τρισ. δολ. και το ραντεβού με το εβραϊκό λόμπι, προς ιστορικό ρεκόρ τα μερίσματα στο Χ.Α και οι υψηλές επιδόσεις της CrediaBank
  • 08:47 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 29 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου
  • 08:44 Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/9 Όμιλος ΑΣΠΙΣ: Οι ασφαλιστές χρωστάνε ακόμα 80 εκ. - Τα ακίνητα εκποιούνται…
  2. 29/9 Περίπτωση Μπισμπίκη: Το ασφαλιστικό σκέλος και τι προβλέπει ο ΚΟΚ και ο νόμος για εγκατάλειψη τόπου ατυχήματος
  3. 26/9 Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα
  4. 25/9 INTERASCO: Στρατηγικό όραμα, επενδύσεις στην καινοτομία και έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα
  5. 26/9 5ο Ημερήσιο Ηπειρωτικό Πανηγύρι στο Πεδίον του Άρεως
  6. 24/9 Χρήστος Μεγάλου (Πειραιώς): Η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής θα συμπληρώσει το εύρος των προϊόντων μας
  7. 23/9 Στρατηγική συνεργασία για Howden Hellas και ΠΟΞ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube