close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Τι αλλάζει στην ασφάλιση σκαφών αναψυχής-νέο σχέδιο νόμου
Λάμπρος Καραγεώργος
Λάμπρος Καραγεώργος,
13/1/2022 - 10:00
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι αλλάζει στην ασφάλιση σκαφών αναψυχής-νέο σχέδιο νόμου

Λάμπρος Καραγεώργος, 13/1/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Νέο πλαίσιο υποχρεωτικής ασφάλισης των σκαφών αναψυχής διαμορφώνεται με το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Με το προτεινόμενο άρθρο 17  του σχεδίου νόμου, διαμορφώνεται, όπως τονίζει το Υπουργείο, ένα συνεκτικό και εξειδικευμένο πλαίσιο για την υποχρεωτική ασφάλιση του συνόλου των κατηγοριών πλοίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α΄, με κριτήριο όχι μόνο τη χωρητικότητα του πλοίου αλλά και το είδος της δραστηριοποίησης. Ειδικότερα, ορίζονται δύο διαφορετικά πλαίσια υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gt για την, κατ’ ελάχιστον, κάλυψη της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο, υλικές ζημιές και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, από οποιαδήποτε αιτία, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες ανάγκες και τη διαφορετική φύση των χαρακτηριστικών δραστηριοποίησης των επαγγελματικών τουριστικών ημεροπλοίων σε σχέση με τα πλοία αναψυχής, όπως το, σαφώς, μεγαλύτερο πλήθος διακινούμενων επιβατών. Η αύξηση των ελάχιστων ορίων προτείνεται αναγνωρίζοντας ότι τα σημερινά ελάχιστα όρια (ιδίως το όριο των 50.000 € ανά θύμα, για σωματικές βλάβες/θάνατο) είναι ανεπαρκή και δεν προσφέρουν ουσιαστική κάλυψη στους ιδιοκτήτες 24 των εν λόγω κατηγοριών σκαφών, αλλά κυρίως δεν προσφέρουν αποτελεσματική κάλυψη στα θύματα θαλάσσιων ατυχημάτων. Η αξιολογούμενη αύξηση, ανά θύμα, ανά συμβάν αλλά και συνολικά για την όλη την περίοδο ασφάλισης, αν και αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση ασφάλιστρων, εντούτοις εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές διακυμάνσεις από εταιρία σε εταιρία (από 5 – 30 %) και επομένως ο ασφαλισμένος θα έχει δυνατότητα επιλογών. Παρ’ όλα αυτά κρίνεται ότι η αύξηση αυτή θα είναι ανεκτή από τους ενδιαφερόμενους, δεδομένης και της επιπλέον ωφέλειας που θα προκύψει.

Τι λέει το άρθρο 17 του σχεδίου νόμου

Άρθρο 17 Ασφάλιση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
1.α. Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου, υποχρεούται να διαθέτει ασφάλιση σε ισχύ, σύμφωνα με τις παρ.2 και 3, για την κάλυψη των αναφερόμενων κινδύνων και απαιτήσεων που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση πλόων, τον ελλιμενισμό και την αγκυροβολία. Η ύπαρξη της απαιτούμενης ασφάλισηςαποδεικνύεται από ένα ή περισσότερα πιστοποιητικά, στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα, τα οποία κατέχονται επί του πλοίου.
β. Σε περίπτωση διαπίστωσης από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, μη τήρησης των υποχρεώσεων της περ. (α), επιβάλλεται το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου ή του σκάφους, μέχρι προσκομίσεως του πιστοποιητικού στην Λιμενική Αρχή, ανεξαρτήτως των κυρώσεων της περ. (η) της παρ. 2 του άρθρου 19.
2.Τα πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοιαολικής χωρητικότητας ίσης ή μεγαλύτερης των 300 «Ο.Χ.» (grosstonnage/gt), υπάγονται στο καθεστώς ασφάλισης του π.δ. 6/2012 (Α΄ 7).
3. Ορίζεται πλαίσιο υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gt για την, κατ’ ελάχιστον, κάλυψη της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο, υλικές ζημιές και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία συνιστά ναυτικό ατύχημα, ως εξής:
α. Για τα πλοία αναψυχής, ισχύουν τα κάτωθι, ελάχιστα, όρια κάλυψης, ανά αναλαμβανόμενο κίνδυνο:
αα. αστική ευθύνη για θάνατο ή σωματικές βλάβες επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά πρόσωπο και επτακόσιες χιλιάδες (700.000) ευρώ, ανά συμβάν,
αβ. αστική ευθύνη για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά συμβάν,
αγ.αστική ευθύνη για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000 ) ευρώ, ανά συμβάν.
β. Για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ισχύουν τα κάτωθι, ελάχιστα, όρια κάλυψης, ανά αναλαμβανόμενο κίνδυνο:
βα. αστική ευθύνη για θάνατο ή σωματικές βλάβες επιβαινόντων και τρίτων, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά πρόσωπο και ενάμιση εκατομμύριο (1.500.000) ευρώ, ανά συμβάν,
ββ. αστική ευθύνη για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, ανά συμβάν,
βγ. αστική ευθύνη για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000 ) ευρώ, ανά συμβάν.
4. Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια επιτρεπόμενης μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα (12) επιβατών, τα οποία εκτελούν διεθνή μεταφορά ή εντάσσονται στην «Κατηγορία Α» ή στην «Κατηγορία Β» και εκτελούν ενδομεταφορές, σύμφωνα με το άρθρο 4 της Οδηγίας 2009/45/ΕΚτου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 6ης Μαΐου 2009 (L 163), για τους κανόνες και τα πρότυπα ασφαλείας για τα επιβατηγά πλοία, υπάγονται στο καθεστώς ευθύνης, ασφάλισης και αποζημιώσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 392/2009του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου 2009, σχετικά με την ευθύνη των μεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών, σε περίπτωση ατυχήματος(L 131) και τον ν. 4195/2013 (Α΄ 211).

 

Εδώ όλο το σχέδιο νόμου

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφάλιση σκαφών

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα
    Λάμπρος Καραγεώργος, 27/05/2025 - 12:14

    Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα

  • Τους χαρίζουν γάιδαρο και τον κοιτούν στα δόντια
    Λάμπρος Καραγεώργος, 06/05/2025 - 10:12

    Τους χαρίζουν γάιδαρο και τον κοιτούν στα δόντια

  • Τι συζητά η ΕΑΕΕ με την κυβέρνηση: Ανασφάλιστα οχήματα, ασφάλιση επιχειρήσεων και Δείκτης Υγείας σε πρώτο πλάνο
    Λάμπρος Καραγεώργος, 05/05/2025 - 11:30

    Τι συζητά η ΕΑΕΕ με την κυβέρνηση: Ανασφάλιστα οχήματα, ασφάλιση επιχειρήσεων και Δείκτης Υγείας σε πρώτο πλάνο

  • Τα ασφαλιστικά «δένδρα» και η ασφαλιστική συνείδηση
    Λάμπρος Καραγεώργος, 29/04/2025 - 11:48

    Τα ασφαλιστικά «δένδρα» και η ασφαλιστική συνείδηση

  • Το ισπανικό παράδειγμα και η ελληνική ασφαλιστική αγορά

    Το ισπανικό παράδειγμα και η ελληνική ασφαλιστική αγορά

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 557) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Γράφει ο Λάμπρος Καραγεώργος Οι παρευρισκόμενοι πολιτικοί στην εκδήλωση της...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 03/04/2025 - 10:10
  • Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές

    Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 556) - Στήλη - "Θέσεις" σελ. 4 Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές, είναι η...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 17/03/2025 - 11:20
  • Τράπεζες, ασφαλιστικές και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

    Τράπεζες, ασφαλιστικές και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal - Στήλη, 'Θέσεις' Με αφορμή την πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής,...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 28/02/2025 - 10:24
  • Τα μισά χρήματα τα «μαζεύουν» οι τράπεζες τα άλλα μισά οι ασφαλιστές

    Τα μισά χρήματα τα «μαζεύουν» οι τράπεζες τα άλλα μισά οι ασφαλιστές

    Όσο και αν ορισμένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές υποστηρίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η ασφάλιση πουλιέται και δεν αγοράζεται και με...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 24/02/2025 - 11:00
  • Η μεγάλη χάρη του…Μεγάλου στον ασφαλιστικό κλάδο

    Η μεγάλη χάρη του…Μεγάλου στον ασφαλιστικό κλάδο

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal - Τεύχος 554 - Στήλη "Θέσεις" H πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς τάραξε τα νερά της ελληνικής...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 18/02/2025 - 10:50
  • Ασφαλίσεις υγείας: Ο καθοριστικός ρόλος του Γιάννη Στουρνάρα

    Ασφαλίσεις υγείας: Ο καθοριστικός ρόλος του Γιάννη Στουρνάρα

    Η συζήτηση για τις ασφαλίσεις υγείας έχει ανοίξει και δύσκολα μπορεί να εγκαταλειφθεί στις ελληνικές καλένδες, αφού πλέον δεν αφορά...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 31/01/2025 - 09:59

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
16:30 Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
  • 15:30 ERGO Ασφαλιστική: Ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα για την ασφάλιση οχημάτων με ενισχυμένες καλύψεις για φυσικές καταστροφές
  • 15:10 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα με 40% Έκπτωση σε όλα τα Πακέτα CheckUp healthUp MEN
  • 14:44 Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Πόσιμο Νερό - Το νέο «χρυσάφι» επί γης!
  • 14:12 Ενσωμάτωση του ΣΔΟΕ στην ΑΑΔΕ για ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων
  • 13:50 Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Ένα έργο ψηφιοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα από την COSMOTE TELEKOM για την Η.ΔΙ.ΚΑ (video)
  • 13:40 Το IDF παρουσιάζει τη στρατηγική του για το 2030 και την ανανεωμένη εταιρική του ταυτότητα στην επέτειο των 10 ετών
  • 13:15 Η Volante Global διορίζει νέο Μη Εκτελεστικό Διευθυντή
  • 12:50 Η παρέμβαση της ΕΔΙΠΤ στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο»
  • 11:55 Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: Πρωτοποριακή εκπαίδευση νέων Χειρουργών στο 17ο Σεμινάριο Χειρουργικής Χεριού & Άνω Άκρου
  • 11:45 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  • 11:14 Deloitte Scale-Ups Confidence Survey 2025: Οι προτεραιότητες, οι προκλήσεις και οι τάσεις για τις scale-ups σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή - Ισχυρή ανάπτυξη δείχνουν τα στοιχεία για την Ελλάδα
  • 10:56 ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου
  • 10:40 AEGEAN: Ακυρώνει τις πτήσεις της από και προς Τελ Αβίβ για σήμερα 13 Ιουνίου
  • 10:36 Ινστιτούτο Ophthalmica: Στη Θεσ/νίκη η μεγαλύτερη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας στα Βαλκάνια!
  • 10:28 Οι ραγδαίες εξελίξεις στο ισραηλινο-ιρανικό μέτωπο και οι παγκόσμιες αναταράξεις
  • 10:12 Έκθεση αγιογραφίας στο Μουσείο Τσιτσάνη
  • 10:08 Ο δρόμος της συνεργασίας για τα κοινοτικά έργα των προγόνων μας!
  • 10:05 Φορολογικές δηλώσεις: Γιατί πρέπει να βιαστείτε αν θέλετε έκπτωση φόρου 3%
  • 10:02 Το οχυρό Ρούπελ σε κόμικ - Η ένδοξη σελίδα του ελληνικού στρατού σε εικονογράφηση
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  4. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  5. 11/6 Απεβίωσε σε ηλικία 107 ετών ο καθηγητής Γεώργιος Δαΐκος
  6. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος
  7. 10/6 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube