Nextdeal newsroom, 16/9/2020 - 09:30 facebook twitter linkedin Μείωση απαιτήσεων καταγράφουν οι ναυτασφαλιστές! Nextdeal newsroom, 16/9/2020 facebook twitter linkedin Η πτώση της δραστηριότητας και του παγκοσμίου εμπορίου έχει μειώσει τις ζημιές στη ναυτιλία και τις απαιτήσεις από τους ναυτασφαλιστές σύμφωνα με σχετικές εκτιμήσεις της International Union of Marine Insurance (IUMI), όπως αυτές διατυπώνονται στη διάρκεια του διεθνούς συνεδρίου της ένωσης που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στη Στοκχόλμη. Μια συνέπεια της πανδημίας είναι ότι οι άνθρωποι ταξιδεύουν λιγότερο και αγοράζουν λιγότερα. Αυτό έχει μεταφραστεί σε χαμηλότερη χρήση ορισμένων κατηγοριών πλοίων , όπως τα containerships, τα κρουαζιερόπλοια και τα σκάφη αναψυχής. Ένα άμεσο αποτέλεσμα είναι το ασυνήθιστα χαμηλό επίπεδο των περιστατικών απαιτήσεων που καταγράφηκαν τους τελευταίους μήνες, δήλωσε ο Philip Graham, πρόεδρος της Επιτροπής Στατιστικών Στοιχείων της IUMI οποίος δημοσιοποίησε και τα αποτελέσματα παραγωγής ασφαλίστρων για τον ναυτασφαλιστικό κλάδο του 2019. Σύμφωνα με αυτά η παγκόσμια παραγωγή ασφαλίστρων στις ναυτασφαλίσεις μειώθηκε το 2019 κατά 0,9% και ανήλθε στα 28,7 δισ. δολ από 28,9 δισ. δολ. ένα χρόνο πριν. Η παραγωγή ασφαλίστρων προέρχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος από την ευρωπαϊκή αγορά (46,3%) και ακολουθούν οι αγορές της Ασίας/Ειρηνικού (31,8%) Λατινικής Αμερικής (10,3%), Βορείου Αμερικής (5,3%) και άλλες αγορές (6,3%).Στη διάρκεια του 2019 σημειώθηκε μια ελαφρά διολίσθηση του μεριδίου της Ευρωπαϊκής αγοράς (46,4% ήταν το 2018) και μία αύξηση του μεριδίου της Ασιατικής αγοράς από το 30,7% στο 31,8%. Με βάση τους κλάδους ασφάλισης η ασφάλιση φορτίων εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (57,5% ) και ακολουθεί η ασφάλιση hull & machinery (24,1%) ο κλάδος των offshore και ενέργειας (11,7%) και η αστική ευθύνη (εξαιρουμένης αυτής που καλύπτουν τα P&I Clubs) με 6,8%. Τα στοιχεία του 2019 έδειχναν μια μέτριας ανάκαμψης στην ασφάλισης κύτους (hull) και μια συνεχιζόμενη εύθραυστη ισορροπία στον κλάδο ενέργειας, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να δούμε πως η πανδημία τελικά επηρέασε την ναυτασφαλιστική αγορά, τόνισε ο κ. Graham. Επίσης κατά την άποψή του Philip Graham, η πανδημία του κορονοϊού, σε λίγους μήνες, κατάφερε να μετακινήσει εμπρός την ψηφιακή προσαρμογή του ασφαλιστικού κλάδου τουλάχιστον κατά μία γενιά. Αυτό είναι θετικό αλλά όπως τόνισε πρέπει «να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα και να διαχειριστούμε το μεταβατικό κόστος της ασφάλισης, οδηγώντας σε ένα πιο ευέλικτο, αποδοτικό και χωρίς αποκλεισμούς περιβάλλον». Τέλος ο εκπρόσωπος του IUMΙ έκανε μία αναφορά στους ναυτικούς που με θυσίες κατάφεραν να διατηρήσουν ανοικτό το θαλάσσιο εμπόριο. Αναφορικά με την παραγωγή του 2019 σημειώνεται ότι ο κλάδος «Offshore energy» κατέγραψε μία μέτρια πτώση κατά 1,4%, ενώ στις ασφαλίσεις cargo η παραγωγή μειώθηκε κατά 1,5% στα 15,6 δισ. δολ. Στις ασφαλίσεις hull η παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε ελάχιστα (0,2%) στα 6,9 δισ. δολ σε σύγκριση με το 2018. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι ο παγκόσμιος στόλος συνέχισε να αυξάνεται και το 2019, ενώ από την άλλη πλευρά η άνοδος της μέσης ηλικίας του στόλου μειώνει τις αξίες των πλοίων και επηρεάζει αρνητικά τα ασφάλιστρα. Η μακροπρόθεσμη πτωτική τάση στον αριθμό των total losses πλοίων συνεχίζεται και το 2020 φαίνεται να έχει φτάσει σε χαμηλό όλων των εποχών. Ωστόσο, όπως και στον τομέα των φορτίων, οι πυρκαγιές στα μεγάλα πλοία προκαλούν ένα προβληματισμό, καθώς λόγω του γιγαντισμού των πλοίων και φορτίων μία μεγάλη πυρκαγιά μπορεί να προκαλέσει πρωτοφανές κόστος αποζημίωσης για τον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία πάντως έχει μειώσει την απασχόληση του στόλου και αυτό με την σειρά ελαχιστοποίησε τις απαιτήσεις. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 16/6/2020 Διαδικτυακά, από τις 14 έως τις 25 Σεπτεμβρίου η ετήσια Γενική Συνέλευση της I.U.M.I.
Οι προκλήσεις του ναυτασφαλιστικού κλάδου παγκοσμίως! "Αντιμετωπίζοντας το χάος για ένα βιώσιμο μέλλον" (Confronting the chaos for a sustainable future) ήταν το βασικό θέμα του φετινού συνεδρίου... Nextdeal newsroom, 18/09/2019 - 12:15 18/9/2019
Ανησυχία ασφαλιστών για την ποιότητα των νέων καυσίμων! Ζημιές στα μηχανήματα μπορεί να αυξήσουν τα θαλάσσια ατυχήματα, επισημαίνει η IUMI Έντονη ανησυχία εκφράζουν οι ασφαλιστές για το ενδεχόμενο ντόμινου... Nextdeal newsroom, 13/02/2019 - 15:11 13/2/2019