Τι συμβαίνει με τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair; Ενημερωθείτε για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης!

Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη περιήγηση των επισκεπτών στις σελίδες μας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

RSS
Αθήνα, 25-11-2017

Καταναλωτικά νέα

Δημοσίευση: Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017 14:03

Τι συμβαίνει με τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair; Ενημερωθείτε για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης!

Nextdeal newsroom

Γράφει:

   

Με αφορμή τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair, η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. αναφέρει τα εξής:

"Πότε είναι η επόμενη πτήση σας με την Ryanair;

Αν είναι προγραμματισμένη στο διάστημα Νοεμβρίου 2017 – Μαρτίου 2018 μην είστε και τόσο βέβαιοι ότι θα πραγματοποιήσετε το ταξίδι σας όποτε εσείς θέλετε και με τους κανόνες που επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τέτοιες περιπτώσεις!

Κι ’αυτό, γιατί η Ryanair ανακοίνωσε μαζικές ακυρώσεις 18.000 πτήσεων που αφορούν και ταξίδια από-προς Ελλάδα, ενώ είχε προηγηθεί πρώτη ανακοίνωση για μαζικές ακυρώσεις πτήσεων στις 15 Σεπτεμβρίου 2017. Διαπιστώθηκε όμως ότι η εν λόγω εταιρεία δεν τηρούσε την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών της.

Τι ακριβώς έγινε;

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για κάθε ακύρωση πτήσης οι επιβάτες πρέπει να λαμβάνουν γραπτή ενημέρωση με τους κανόνες αποζημίωσης και παροχής βοήθειας, τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης. (Εξαιρούνται οι πτήσεις που πραγματοποιούνται από χώρα εκτός ΕΕ προς χώρα της ΕΕ με αερομεταφορέα χώρας εκτός ΕΕ)

Όμως, η Ryanair δεν είχε ενημερώσει πλήρως και σαφώς τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, αφού στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έλαβαν οι επιβάτες (του πρώτου κύματος ακυρώσεων) η εταιρεία αναφέρει μόνο δύο διαθέσιμες επιλογές για τους καταναλωτές: εναλλακτική πτήση (επαναδρομολόγησή τους) ή επιστροφή χρημάτων. Η δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης ήταν εύκολο να μην γίνει αντιληπτή, αφού έπρεπε να αναζητηθεί, στο κάτω μέρος του μηνύματος, ένας σύνδεσμο που θα οδηγούσε στα σχετικές πληροφορίες.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Στο πλαίσιο της υποχρέωσής της να προτείνει την πρώτη διαθέσιμη πτήση με οποιαδήποτε εταιρεία, η Ryanair πρότεινε μόνο δικές της πτήσεις. Ωστόσο, μετά από παρεμβάσεις ενώσεων καταναλωτών σε Πορτογαλία και άλλες χώρες, υποχρεώθηκε να διορθώσει αυτή την πρακτική στις 29 Σεπτεμβρίου, προτείνοντας πτήσεις και άλλων εταιρειών αλλά και αποζημίωση των επιπλέον εξόδων που είχαν οι επιβάτες της λόγω των ακυρώσεων.

Όμως, υπάρχει και συνέχεια. Σε νέα ανακοίνωσή της προς όσους επηρεάζονται τόσο από το πρώτο όσο και από το δεύτερο κύμα των ακυρώσεων, και πάλι η Ryanair δεν αναφέρει τη λέξη «αποζημίωση». Παρέχει μόνο έναν σύνδεσμο που οδηγεί σε ένα έντυπο καταγγελίας «για τον χειρισμό αξιώσεων σύμφωνα με το EU261» και παράλληλα, κουπόνια των € 40 ευρώ που δεν είναι σαφές τι μπορεί να σημαίνει το να δεχτεί κάποιος αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο που καθορίζεται από την Ryanair.

Από τα παραπάνω, φαίνεται ότι η Ryanair να προσπαθεί προκαταβολικά να αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την άσκηση αξιώσεων αποζημίωσης τους.

Τι πρέπει να γνωρίζετε και τι πρέπει να κάνετε εσείς;

1. Ενημερωθείτε για τα αεροπορικά σας δικαιώματα:

Άρνηση επιβίβασης σε πτήση

Εάν έχετε εισιτήριο και η εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή σας στην πτήση (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο), τότε δικαιούστε:

- αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση
- κάλυψη των εξόδων διατροφής
- κάλυψη των εξόδων διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος, σε περίπτωση που χρειάζεται διανυκτέρευση

Ακύρωση της πτήσης από την αεροπορική εταιρεία

Η εταιρεία οφείλει να σας ενημερώσει για την ακύρωση της πτήσης σας τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Σε περίπτωση που δεν το κάνει, δικαιούστε:

- αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση υπό παρόμοιες συνθήκες και όποια άλλη φροντίδα χρειάζεστε (τηλεφωνική επικοινωνία, διατροφή, διαμονή, μεταφορά)

Ακύρωση της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), δεν δικαιούστε αποζημίωση, αλλά η εταιρεία οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου (ολόκληρο ή του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε) ή
- να ταξιδέψετε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό και όποια άλλη βοήθεια χρειάζεστε, για την ώρα που περιμένετε μέχρι να επιβιβαστείτε στην άλλη πτήση ή
- να κάνετε εκ νέου κράτηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας

Καθυστέρηση αναχώρησης

2-4 ώρες
Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση από 2 έως 4 ώρες και ανάλογα την απόσταση της πτήσης σας, δικαιούστε, την κάλυψη της διατροφής, της διαμονής σε ξενοδοχείο (σε ανάγκη διανυκτέρευσης) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.

>5 ώρες
Σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι πάνω από 5 ώρες, δικαιούστε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας και τη μεταφορά σας στον τόπο από τον οποίο είχατε ξεκινήσει το ταξίδι σας.

Καταστροφή/Απώλεια αποσκευής

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας της αποσκευής σας, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη να σας αποζημιώσει, μέχρι τα 1.230€. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κάνετε έγγραφη διαμαρτυρία μέσα σε 7 ημέρες από την παραλαβή της κατεστραμμένης αποσκευής σας. Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το. Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.

Καθυστέρηση παραλαβής της αποσκευής

Εάν καθυστέρησουν να σας παραδώσουν την αποσκευή σας, δικαιούστε αποζημίωση εάν αποδεδειγμένα υποστείτε ζημία από αυτή την καθυστέρηση. Σε αυτή την περίπτωση έχετε περιθώριο να κάνετε εγγράφως την καταγγελία σας μέσα σε 21 ημέρες από την ημερομηνία που παραλάβατε την αποσκευή σας.

Άτομα με αναπηρία / μειωμένη κινητικότητα

Εάν είστε άτομο με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετήστε κατά προτεραιότητα. Επίσης, δικαιούστε παροχής βοήθειας (χορηγούνται δωρεάν αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση και άφιξη και κατά τη μεταφορά από και προς το αεροπλάνο.

Κατοικίδια

Εάν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με το κατοικίδιο σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να αναφέρει λεπτομέρειες για τον αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο του.

2. Σε περίπτωση αμφιβολίας απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Τηλ: 2108916000, E-mail: [email protected] αναφέροντας το πρόβλημά σας

3. Για καταγγελίες επικοινωνήστε με την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. στο Τηλ: 2103304444, Email: [email protected]

4. Σύντομα θα η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ θα έχει δωρεάν διαθέσιμη εφαρμογή για κινητά ώστε να ελέγχετε επί τόπου τα δικαιώματα σας, σε περίπτωση καθυστέρησης- ακύρωσης της πτήσης - απώλειας αποσκευής."

   
Σχολίασε το 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Σχετικά Άρθρα

Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου