Πάνω από 500.000 οχήματα αναμένεται να ενταχθούν στον Φιλικό Διακανονισμό - Τι δείχνουν τα στοιχεία για την μέση ζημιά! (πίνακας)

Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη περιήγηση των επισκεπτών στις σελίδες μας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

RSS
Αθήνα, 21-02-2018

Ιδιωτική Ασφάλιση

Δημοσίευση: Παρασκευή, 09 Φεβρουαρίου 2018 14:26

Πάνω από 500.000 οχήματα αναμένεται να ενταχθούν στον Φιλικό Διακανονισμό - Τι δείχνουν τα στοιχεία για την μέση ζημιά! (πίνακας)

Λάμπρος Καραγεώργος
   

Η πρόσκληση που απηύθυνε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στις ασφαλιστικές εταιρείες που λειτουργούν με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) να ενταχθούν στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (ΣΑΠ-Φιλικός Διακανονισμός), βρήκε ευήκοα ώτα καθώς οι περισσότερες εξ αυτών ετοιμάζονται ήδη να εισέρθουν.

Υπολογίζεται ότι όσες έχουν πει το «ΝΑΙ», εκπροσωπούν περίπου ένα χαρτοφυλάκιο με 500.000 ασφαλισμένα ΙΧ σε ένα σύνολο 700.000 οχημάτων που είναι ασφαλισμένα σε εταιρείες καθεστώτος ΕΠΥ. Συνεπώς η συντριπτική πλειοψηφία αναμένεται να εισέλθει στο σύστημα προς όφελος και των πελατών των εταιρειών αυτών καθώς θα βελτιωθούν πολύ οι χρόνοι αποζημίωσης. Οι υπόλοιπες περιμένουν και τις αποφάσεις από την έδρα.

Από ορισμένες πλευρές πάντως «ακούστηκε» και το επιχείρημα ότι η επιλογή για την ένταξη ή όχι στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού έχει να κάνει και με το εάν μέσα στο σύστημα μειώνεται η μέση ζημιά που πληρώνει η ασφαλιστική εταιρεία.

Το nextdeal.gr παρουσιάζει στη συνέχεια ένα πίνακα όπου προκύπτει ότι η μέση ζημιά εμφανίζει μείωση τα τελευταία χρόνια. Θα πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι η μείωση ή αύξηση της μέσης ζημίας είναι και αποτέλεσμα της γενικότερης οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης. Όταν η οικονομική ανάπτυξη τρέχει με υψηλούς ρυθμούς είναι λογικό η μέση ζημιά να εμφανίζει μία άνοδο. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι έτσι όπως είναι δομημένο το σύστημα Φιλικού Διακανονισμού, η εταιρεία που ελέγχει καλύτερα τα κόστη και το ύψος των αποζημιώσεων «τραβάει» προς τα κάτω το μέσο κόστος ζημιάς. Επίσης η ίδια εταιρεία εάν καταφέρνει και δίνει «μικρότερες» αποζημιώσεις στους πελάτες της από τον μέσο όρο της αγοράς βγαίνει κερδισμένη οικονομικά. Συνεπώς δεν μπορεί να είναι «κριτήριο» εισόδου το μέσο κόστος ζημιάς..

Αντιθέτως η είσοδος όλων των εταιρειών στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο το επίπεδο εξυπηρέτησης του καταναλωτή, που θα πρέπει να είναι και το πρώτο ζητούμενο για ασφαλιστικές εταιρείες υγιείς, φερέγγυες και αξιόπιστες. Η ένταξη όλων των ασφαλιστικών εταιρειών στον Φιλικό Διακανονισμό, θα έχει σαν αποτέλεσμα να εκλείψουν, τα φαινόμενα με εταιρείες που «εξαφανίζονται» όταν είναι να αποζημιώσουν!

Συνεπώς όσες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) μείνουν εκτός του Φιλικού Διακανονισμού θα «κληθούν» εκ των πραγμάτων να «εξηγήσουν» την απόφαση τους αυτή, στους πελάτες τους.

Εξέλιξη μέσου κόστους καταβολών

   
Σχολίασε το 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Σχετικά Άρθρα

Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου