Ενστάσεις στο σχέδιο νόμου Κοντονή για την διαμεσολάβηση από την ασφαλιστική αγορά

Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη περιήγηση των επισκεπτών στις σελίδες μας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

RSS
Αθήνα, 17-01-2018

Ιδιωτική Ασφάλιση

Δημοσίευση: Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 09:19

Ενστάσεις στο σχέδιο νόμου Κοντονή για την διαμεσολάβηση από την ασφαλιστική αγορά

Λάμπρος Καραγεώργος
   

Ενστάσεις διατυπώνουν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς για ορισμένες διατάξεις του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Μεταρρύθμιση του θεσμού της διαμεσολάβησης» που μάλλον προβλήματα θα δημιουργήσουν αντί να λύσουν.

Ειδικότερα στο άρθρο 5 παρ. 1 εδ. β) του νομοσχεδίου προβλέπεται η υπαγωγή υποχρεωτικά στη διαδικασία της διαμεσολάβησης, δηλ. πριν από κάθε προσφυγή στο δικαστήριο και επί ποινή απαραδέκτου της συζήτησης του ενδίκου βοηθήματος, οι διαφορές που αφορούν απαιτήσεις αποζημίωσης οποιασδήποτε μορφής για ζημίες από αυτοκίνητο, ανάμεσα στους δικαιούχους ή τους διαδόχους τους και εκείνους που έχουν υποχρέωση για αποζημίωση ή τους διαδόχους τους, όπως και απαιτήσεις από σύμβαση ασφάλισης αυτοκινήτου, ανάμεσα στις ασφαλιστικές εταιρείες και τους ασφαλισμένους ή τους διαδόχους τους, εκτός αν από το ζημιογόνο συμβάν επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει προκαλέσει ένα αναβρασμό στην ασφαλιστική αγορά καθώς πολλούς δεν τους βρίσκει σύμφωνους αν και οι ίδιοι έχουν ταχθεί υπέρ της πρωτοβουλίας του Διοικητικού συμβουλίου της ΕΑΕΕ για ένταξη του ασφαλιστικού κλάδου στη διαδικασία της διαμεσολάβησης.

Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς μιλώντας στο nextdeal.gr θέτουν προς προβληματισμό ορισμένα θέματα τα οποία πρέπει τροποποιηθούν αναλόγως:

1. Μήπως η υποχρεωτική υπαγωγή των διαφορών για υλικές ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου στην διαμεσολάβηση, ουσιαστικά αυτό που επιτυγχάνει είναι αύξηση του κόστους και της γραφειοκρατίας χωρίς ουσιαστικό όφελος για την ασφαλιστική εταιρεία ή το θύμα. Επισημαίνεται ότι η αμοιβή του διαμεσολαβητή είναι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου 100 ευρώ την ώρα και σε κάθε περίπτωση όχι χαμηλότερη των 250 ευρώ (για εργασία δυο ωρών)

2. Γιατί εξαιρούνται από την υποχρεωτική προσφυγή στη διαμεσολάβηση οι σωματικές βλάβες του κλάδου αυτοκινήτου, για τις οποίες ο ασφαλιστικός κλάδος πιστεύει ότι έχει περισσότερη ουσία η προσφυγή στη διαμεσολάβηση και για τα δυο μέρη;

To nextdeal.gr επισημαίνει για μία ακόμη φορά ότι οι ενστάσεις αυτές προέρχονται από θιασώτες του θεσμού της διαμεσολάβησης οι οποίοι ωστόσο θεωρούν ότι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο πώς αυτός θα εφαρμοσθεί στην πράξη.

   
Σχολίασε το 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Σχετικά Άρθρα

Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου