Nextdeal newsroom, 18/8/2014 - 10:23 facebook twitter linkedin Καθαρή η ορατότητα για την ασφάλιση σκαφών αναψυχής Nextdeal newsroom, 18/8/2014 facebook twitter linkedin Ξεπεράσθηκαν με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου οι συγχύσεις γύρω από την ασφάλιση τουριστικών πλοίων και σκαφών που είχε δημιουργήσει ο νόμος 4256/2014 (ΦΕΚ Α΄ 92 /14.4.2014) με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις». Όπως επισημαίνεται σε εγκύκλιο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τον προηγούμενο νόμο, προχώρησε εν τέλει στην νομοθετική αποσαφήνιση/τροποποίηση των επίμαχων ρυθμίσεων του Ν. 4256/2014, με διατάξεις που συμπεριλήφθησαν στο άρθρο 55 παρ. 2 και 3 του νεώτερου Ν. 4276/2014 (ΦΕΚ Α΄ 155/30.07.2014).Παράλληλα ξεκαθαρίζεται ότι το ελάχιστο όριο ανά συμβάν στην ασφάλιση αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο είναι τουλάχιστον 500.000 ευρώ. Ειδικότερα στη εγκύκλιο της ΕΑΕΕ αναφέρεται ότι με τα άρθρα άρθρο 14 παρ. 4 και άρθρο 39 του Ν. 4256/2014, επήλθαν, σημαντικές αλλαγές και στην υποχρέωση ασφάλισης των επαγγελματικών αλλά και των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής. Ορισμένες ωστόσο από τις ρυθμίσεις αποδείχθηκαν στην πράξη ιδιαίτερα προβληματικές, καθώς άφηναν περιθώρια διαφορετικών ερμηνειών στα κατά τόπους Λιμεναρχεία με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση για μείζονος σπουδαιότητας ζητήματα, όπως είναι ιδίως : α) το προβλεπόμενο από το νέο νόμο ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο ανά συμβάν, για τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 gt και β) η ύπαρξη ή μη υποχρέωσης ασφάλισης για τα μικρά σκάφη (έως και 7 μέτρα) που δεν είναι ταχύπλοα (ήτοι άρθρο 14 παρ. 4α του Ν. 4256/2014). Το Υπουργείο με το άρθρο 55 παρ. 2 και 3 του νεώτερου Ν. 4276/2014 (ΦΕΚ Α΄ 155/30.07.2014). αποσαφήνισε μεταξύ άλλων, και τα ακόλουθα: - Mε τη διάταξη του άρθρου 55 παρ. 2 περ. στ' του Ν. 4276/2014 διευκρινίζεται ότι τα μικρά σκάφη, έως και επτά μέτρων, τα οποία δεν είναι ταχύπλοα, δεν έχουν υποχρέωση ασφάλισης. Αντίθετα, υποχρέωση ασφάλισης σύμφωνα με το Ν. 4256/2014 έχουν όλα τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ανεξαρτήτως μεγέθους. - Με τη ρύθμιση του άρθρου 55 παρ. 2 περ. ζ' του Ν. 4276/2014 αποσαφηνίζεται επιπλέον ότι εις ό,τι αφορά τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 gt, ο Ν. 4256/2014 προβλέπει υποχρέωση των πλοιοκτητών να συνάπτουν ασφάλιση αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο με ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης ανά συμβάν ποσό, το οποίο καθορίζεται σε τουλάχιστον 500.000 ευρώ. Ειδικότερα, όπως μας επιβεβαιώθηκε και προφορικά από αρμόδιο στέλεχος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με τη νεώτερη ρύθμιση, στις περιπτώσεις των εν λόγω σκαφών αναψυχής, το ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης ανά συμβάν αποσυνδέεται πλέον σαφώς από το πρωτόκολλο των επιβαινόντων και τη μεταφορική ικανότητα του εκάστοτε πλοίου, ο δε πλοιοκτήτης θεωρείται σύννομος όταν διαθέτει ως ελάχιστο όριο κάλυψης ανά συμβάν το ποσό τουλάχιστον των 500.000 ευρώ. Εννοείται ωστόσο ότι ο εκάστοτε πλοιοκτήτης μπορεί εφόσον το επιθυμεί να ζητήσει προαιρετικά από την ασφαλιστική εταιρία του μεγαλύτερα ασφαλιστικά όρια (π.χ. 1 ή 2 ή 3 εκατ. ευρώ). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 28/3/2024 H Allianz Trade στην Ελλάδα στην 1η θέση στη Λίστα Best WorkplacesTM for Women Hellas 2024!
Αστρονομικά κέρδη για τους Lloyd's το 2023! Οι Lloyd's του Λονδίνου κατέγραψαν κέρδη προ φόρων ύψους 10,7 δισεκατομμυρίων λιρών (13,51 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το 2023, ανακοίνωςαν σήμερα Πέμπτη.... Nextdeal newsroom, 28/03/2024 - 11:36 28/3/2024
Απάτη: Τι μέτρα παίρνουν οι ασφαλιστικές! Ποια είναι τα αποτελέσματα του Πρωτοκόλλου για την πρόληψη και καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης ένα χρόνο μετά τη δημιουργία του. Στο πλαίσιο του... Nextdeal newsroom, 28/03/2024 - 10:41 28/3/2024