Nextdeal newsroom, 16/1/2017 - 11:05 facebook twitter linkedin Βελτιώνονται οι υπηρεσίες της Επιτροπής Ασφάλισης Μεταφορών! Nextdeal newsroom, 16/1/2017 facebook twitter linkedin Η Υποεπιτροπή Ασφαλίσεων Μεταφορών της Επιτροπής Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών & Σκαφών της ΕΑΕΕ έχει εντάξει στις δράσεις της την εκπόνηση τεχνικών σημειωμάτων που στόχο έχουν την παρουσίαση και αποσαφήνιση με απλό και κατανοητό τρόπο των βασικών εννοιών, όρων και διαδικασιών που απαντώνται στις ασφαλίσεις του κλάδου μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό η Υποεπιτροπή, έκρινε αναγκαία τη σύνταξη τεχνικού σημειώματος για τη διαδικασία παράδοσης παραλαβής εμπορευμάτων. Όπως διευκρινίζει η ΕΑΕΕ, τα τεχνικά σημειώματα της Υποεπιτροπής Μεταφορών έχουν αποκλειστικά και μόνον ενημερωτικό και μη δεσμευτικό χαρακτήρα, ενώ στόχος τους είναι η προαγωγή του επιστημονικού διαλόγου και η κατά το δυνατόν καλύτερη και συνεχής ενημέρωση ασφαλιστικών εταιριών και ασφαλισμένων. Διαβάστε στη συνέχεια, το ενημερωτικό σημείωμα «Διαδικασία παράδοσης και παραλαβής εμπορευμάτων»: Α. Διεθνείς Οδικές Μεταφορές με σύμβαση CMR Η παράδοση των εμπορευμάτων και η ανεπιφύλακτη παραλαβή τους από τον παραλήπτη επηρεάζει τον καταλογισμό ευθύνης στον μεταφορέα σύμφωνα με τη CMR. Εάν δεν διατυπωθούν από τον παραλήπτη γραπτές παρατηρήσεις για ζημιωθέντα / απολεσθέντα εμπορεύματα ή επιφυλάξεις πάνω στη CMR κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, τεκμαίρεται ότι τα εμπορεύματα παραλήφθηκαν σε καλή κατάσταση. Ο παραλήπτης έχει την δυνατότητα να καταθέσει διαμαρτυρία έως και επτά ημέρες μετά την παραλαβή, αλλά σε αυτή την περίπτωση αντιστρέφεται η υποχρέωση απόδειξης της ζημιάς ή απώλειας και θα πρέπει ο παραλήπτης πλέον να μπορεί να αποδείξει ότι προκλήθηκε ζημιά κατά την μεταφορά για να μπορεί να στοιχειοθετήσει αξίωση αποζημίωσης κατά του Μεταφορέα και κατά της ασφαλιστικής εταιρείας του, αποστέλλοντας οπωσδήποτε εγγράφως τις επιφυλάξεις του στον Μεταφορέα. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν είναι 100% σίγουρος ότι τα εμπορεύματα που παραλαμβάνει είναι σε καλή κατάσταση, θα πρέπει πάντα να διατυπώνει επιφύλαξη πάνω στην φορτωτική CMR, η οποία να προσυπογράφεται και από τον οδηγό του φορτηγού. Παρόλα αυτά, πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η διατύπωση αόριστης επιφύλαξης δεν πληροί τις προϋποθέσεις μιας κανονικής απαίτησης ή καταγραφής κάποιας ζημιάς ή απώλειας, οπότε δεν τεκμαίρεται αυτομάτως ότι υπήρχε ζημιά κατά την μεταφορά. Σε κάθε περίπτωση, η πιο ασφαλής διαδικασία είναι η ακριβής καταγραφή και καταμέτρηση των εμπορευμάτων κατά την παραλαβή τους και σε περίπτωση υλικής ζημιάς ή απώλειας, η ακριβής αποτύπωση αυτής επί της φορτωτικής CMR, την οποία πρέπει να συνυπογράφει και ο οδηγός του φορτηγού. Τα έγγραφα που είναι σε πρώτη φάση απαραίτητα για την αξίωση αποζημίωσης είναι: - Τιμολόγιο ή Προτιμολόγιο από τα οποία να προκύπτουν και οι όροι αγοραπωλησίας (Incoterms)- CMR- Packing List- Έγγραφα εκτελωνισμού – αν προβλέπονται - συνήθως στις εισαγωγές από Τρίτες χώρες Β. Α/Π - Αεροπορικές – Σιδ/κές Μεταφορές προς Ελλάδα NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Όπως ισχύει και στην περίπτωση των οδικών μεταφορών, προκειμένου να διασφαλιστεί κατά το δυνατόν η αξίωση αποζημίωσης κατά του μεταφορέα, όταν ο παραλήπτης δεν είναι 100% σίγουρος ότι τα εμπορεύματα που παραλαμβάνει είναι σε καλή κατάσταση ή δεν μπορεί να κάνει καταμέτρηση επί τόπου, προτείνεται να διατυπώνει επιφύλαξη πάνω στη Φορτωτική και να στείλει διαμαρτυρία εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όσο πιο γρήγορα γίνεται και μέσα στην προθεσμία που ορίζει κατά μεταφορικό μέσο ή νομοθεσία. Επισημαίνουμε εκ νέου ότι η διατύπωση αόριστης επιφύλαξης δεν πληροί τις προϋποθέσεις μιας κανονικής απαίτησης ή καταγραφής κάποιας ζημιάς ή απώλειας, οπότε δεν τεκμαίρεται αυτομάτως ότι υπήρχε ζημιά κατά την μεταφορά. Η πιο ασφαλής διαδικασία είναι η ακριβής καταγραφή και καταμέτρηση των εμπορευμάτων κατά την παραλαβή τους και σε περίπτωση υλικής ζημιάς ή απώλειας, η ακριβής αποτύπωση αυτής επί της φορτωτικής. Τα έγγραφα που είναι σε πρώτη φάση απαραίτητα για την αξίωση αποζημίωσης είναι: - Τιμολόγιο ή Προτιμολόγιο από τα οποία να προκύπτουν και οι όροι αγοραπωλησίας (Incoterms)- CMR ή Bill of Lading για Α/Π μεταφορές ή Airway Bill για Αεροπορικές μεταφορές ή CIM-COTIF για Σιδ/κές μεταφορές- Packing List- Έγγραφα εκτελωνισμού στις εισαγωγές από Τρίτες χώρες Γ. Οδικές Μεταφορές εντός Ελλάδος(από επιχείρηση με μεταφορική εταιρία ή με ίδια μέσα) Από 01/01/2015 με την αντικατάσταση του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών από το ν.4308/2014, για τις μεταφορές αγαθών που διενεργούνται από μεταφορέα, διαμεταφορέα ή από την επιχείρηση με ίδια μέσα, δεν απαιτείται να εκδίδεται φορτωτική και τα μόνα παραστατικά για τα οποία υπάρχει υποχρέωση έκδοσης είναι: - είτε Τιμολόγιο αν ο παραλήπτης είναι Επιχείρηση, το Δημόσιο, Ιδιώτης κ.λπ.- είτε Απόδειξη Συναλλαγών αν ο παραλήπτης είναι Ιδιώτης (εφόσον έχει γίνει επιλογή για συνέχιση χρήσης αποδείξεων) Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε παρατήρηση του παραλήπτη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων θα πρέπει να γράφεται πάνω στο Τιμολόγιο / Απόδειξη Συναλλαγών ή σε απλό χαρτί Α4 που θα έχει για αυτό το λόγο ο μεταφορέας ή ο παραλήπτης. Να σημειωθεί ότι όταν η μεταφορά γίνεται με ίδια μέσα του πωλητή δεν είναι υποχρεωτικό να συνοδεύονται τα εμπορεύματα από το Τιμολόγιο, διότι τούτο επιτρέπεται να έχει σταλεί και ηλεκτρονικά πριν ή ακόμα και μετά τη μεταφορά τους. Σημειώνεται ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρίες συνιστούν τη συνέχιση της χρήσης φορτωτικών εγγράφων, παρότι δεν είναι υποχρεωτικό από τον νόμο. Επιπλέον πολλές μεταφορικές ή/και διαμεταφορικές εταιρίες συνεχίζουν τη χρήση των φορτωτικών εγγράφων, προκειμένου οι ίδιες να ελέγχουν καλύτερα τις διαδικασίες τους και να παρακολουθούν καλύτερα τη ροή των εργασιών τους. Δ. Α/Π –Αεροπορικές – Σιδ/κές Μεταφορές Εντός Ελλάδος Όπως ισχύει και στις προηγούμενες περιπτώσεις, σε κάθε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν είναι 100% σίγουρος ότι τα εμπορεύματα που παραλαμβάνει είναι σε καλή κατάσταση, πρέπει πάντα να διατυπώνει επιφύλαξη πάνω στη Φορτωτική. Επισημαίνουμε ωστόσο ότι και στην περίπτωση αυτή, η διατύπωση αόριστης επιφύλαξης δεν πληροί τις προϋποθέσεις μιας κανονικής απαίτησης ή καταγραφής κάποιας ζημιάς ή απώλειας, οπότε δεν τεκμαίρεται αυτομάτως ότι υπήρχε ζημιά κατά την μεταφορά. Η πιο ασφαλής διαδικασία είναι η ακριβής καταγραφή και καταμέτρηση των εμπορευμάτων κατά την παραλαβή τους και σε περίπτωση υλικής ζημιάς ή απώλειας, η ακριβής αποτύπωση αυτής επί της φορτωτικής. Σημείωση:Περισσότερες λεπτομέρειες για τη διαδικασία επανείσπραξης του κλάδου μεταφορών, καθώς και για την ευθύνη του μεταφορέα στις οδικές μεταφορές μπορείτε να βρείτε στα ειδικά για τα θέματα αυτά σημειώματα που είναι ήδη αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΕΑΕΕ (εδώ). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 23/4/2024 Δημήτρης Τσεσμετζόγλου, Howden Hellas: «Η ασφαλιστική βιομηχανία δεν κοιτάει πια το παρελθόν για να σχεδιάσει το μέλλον»!
Nextdeal newsroom, 23/4/2024 Δυναμική παρουσία της ERGO Ασφαλιστικής στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών!
Η Howden Ελλάδας συνεχίζει να ενισχύει το δυναμικό της με έμπειρους επαγγελματίες! Η Howden Ελλάδας, ενισχύει για άλλη μία φορά την ομάδα της με αναγνωρισμένους και έμπειρους επαγγελματίες. Ο Σταύρος Χατζηδήμας, αναλαμβάνει καθήκοντα... Nextdeal newsroom, 23/04/2024 - 08:59 23/4/2024
Ηλεκτροκίνητο όχημα: Η Υδρόγειος Ασφαλιστική συμβουλεύει πώς να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας! Η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος σημαίνει πολλά περισσότερα από την απόκτηση ενός νέου μέσου μεταφοράς. Ουσιαστικά πρόκειται για την ενσωμάτωση... Nextdeal newsroom, 22/04/2024 - 14:37 22/4/2024