Nextdeal newsroom, 24/8/2016 - 08:37 facebook twitter linkedin Άρθρο: Πώς κατανέμονται οι ευθύνες για το δυστύχημα στην Αίγινα; Nextdeal newsroom, 24/8/2016 facebook twitter linkedin Το σκάφος αναψυχής Duende είναι νέο σκάφος κατασκευής περί το 2008 με δύο ισχυρές μηχανές (300hp οι οποίες είναι τοποθετημένες εκ κατασκευής, καλοδιατηρημένο και η μέγιστη εν δυνάμει ταχύτητά του είναι περί τους 40 κόμβους/ώρα. Πρόκειται για ελαφρά κατασκευή από πλαστικό. Κατά το χρόνο του ατυχήματος, όπως φέρεται να δήλωσε ο κυβερνήτης αυτού, κινείτο με ταχύτητα 21 κόμβων/ώρα, ωστόσο μετά το πέρας της συλλογής των στοιχείων και της αξιολόγησης αυτών, πιθανολογείται ότι τελικώς η ταχύτητα μπορεί να ήταν μεγαλύτερη και δη άνω των 25 κόμβων ανά ώρα. Η ακριβής πορεία του δεν είναι απολύτως γνωστή (ο κυβερνήτης φέρεται να δήλωσε ότι ερχόταν από το λιμάνι της Αίγινας), ωστόσο από το σημείο πρόσκρουσης των δύο σκαφών, είναι δυνατό να πιθανολογηθούν ορισμένα γεγονότα. - Το στενό μεταξύ Πέρδικας και νήσου Μονής έχει απόσταση περίπου 480 μέτρα. - Η πρόσκρουση φέρεται να έγινε περίπου σε απόσταση 80 μέτρα από την βραχώδη πλευρά της νήσου Μονής, όπως προκύπτει από το σημείο που έχει θέσει το λιμεναρχείο Αιγίνης ως σημείο πρόσκρουσης. - Όπως είναι γνωστό, στο συγκεκριμένο στενό υπάρχει συνεχής κίνηση σκαφών και πλοιαρίων, συνεπώς ο κυβερνήτης διερχόμενου σκάφους πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός κατά την διάπλευση του στενού και να λαμβάνει όλα τα μέτρα πρόνοιας, όπως μεταξύ άλλων την μείωση της ταχύτητάς του και άμεση εποπτεία και έλεγχο για τυχόν διερχόμενα σκάφη. Φέρεται ότι κατά το χρόνο της σύγκρουσης δεν υπήρχαν άλλα σκάφη στο σημείο, με βάση τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι σήμερα. - Όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες του σκάφους Duende τα ύφαλα και η γάστρα είναι καθαρά γεγονός που ενισχύει το γεγονός ότι το ταχύπλοο σκάφος είχε την δυνατότητα να αναπτύξει με ευκολία υψηλές ταχύτητες. - Από τις ληφθείσες φωτογραφίες του σκάφους, η ορατότητα από την θέση του κυβερνήτη του ταχυπλόου φέρεται περιορισμένη και όχι ανεμπόδιστη (360 μοίρες), λόγω των πρόσθετων παραπέτων, με πλαστικά διάφανα παράθυρα τα οποία υπάρχουν γύρω από την θέση διακυβέρνησης του σκάφους. - Το ταχύπλοο σκάφος όχι μόνο προσέκρουσε στην λάντζα αλλά πέρασε πάνω από την λάντζα, καθόσον εμφανίζονται εκδορές στο σύνολο των υφάλων του και στην γάστρα του. Με βάση αυτά εκτιμάται ότι το σκάφος Duende πρέπει να κινείτο με υπερβολική για τις συνθήκες ταχύτητα, η οποία ξεπερνούσε το πλαίσιο ασφαλούς ταχύτητας, όπως καθορίζεται στους Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα, (Ν.Δ. 93 της 4/7.10.1974 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εν Λονδίνω Συμβάσεως "περί Διεθνών Κανονισμών πρός Αποφυγήν Συγκρούσεων εν Θαλάσση 1972". (Α' 293)» όπως συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 94/1977 (Α' 30) καθώς και περαιτέρω τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα. - Τέλος θα πρέπει να τονισθεί ότι σύμφωνα με το Διεθνή Κανονισμό προς Αποφυγή Συγκρούσεων, υφίστανται πέντε στάδια συνάντησης πλοίων τα οποία εν τάχει έχουν ως ακολούθως: πρώτο στάδιο - της αναγνώρισης, δεύτερο - της εκτίμησης του κινδύνου, τρίτο – του χειρισμού του υποχρέου τέταρτο – του χειρισμού του φυλασσόμενου πλοίου πέμπτο – χειρισμού της τελευταίας στιγμής Όπως προκύπτει από τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με την περιγραφή του ατυχήματος από τον κυβερνήτη του ταχυπλόου, στο απολογητικό του υπόμνημα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός της εκ δεξιών προτεραιότητας του. Ωστόσο με βάση τους προαναφερθέντες κανόνες, στο τέταρτο στάδιο, ο ίδιος ο χειριστής του φυλασσόμενου πλοίου (δηλαδή αυτού που έχει την προτεραιότητα) οφείλει να προβεί σε ενέργειες για την αποφυγή του ατυχήματος, ενώ στο τελευταίο στάδιο πρέπει να λάβουν χώρα οι χειρισμοί της τελευταίας στιγμής. Με την υπερπολλάπλάσια ταχύτητα που κινείτο το ταχύπλοο έναντι της λάντζας, ο κυβερνήτης του ταχύπλοου θα έπρεπε να είχε δει την πορεία της λάντζας, η οποία κινείτο ιδιαίτερα αργά, και ως εκ τούτου είχε δυνατότητα να προβεί στο τέταρτο στάδιο σε ενέργειες προς αποφυγή της σύγκρουσης διερχόμενος ήτοι πίσω από την λάντζα στο σχηματιζόμενο διάκενο των 400 μέτρων περίπου μέχρι την βραχώδη της Πέρδικας είτε στο διάκενο των 80 μέτρων από μπροστά, μεταξύ της λάντζας και της βραχώδης πλευράς της νήσου Μονής), ενέργειες που θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη και στο πέμπτο στάδιο του χειρισμού της τελευταίας στιγμής. Φωτογραφία 1: το σημείο πρόσκρουσης, όπως έχει καθορισθεί με σημαδούρα από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές Φωτογραφία 2: το ταχύπλοο σκάφος Φωτογραφία 3,4,5,6: Εμφανή σημάδια από την πρόσκρουσης και συρσίματος, καθώς και της καθαρότητας του συνόλου των υφάλων του σκάφους Φωτογραφία 7: Φωτογραφία από την αναπτυγμένη τέντα στο χειριστήριο του σκάφους Φωτογραφία 8: Κόκκινο: Πιθανολογούμενη πορεία δύο σκαφών, μέχρι το σημείο πρόσκρουσης Στρογγυλά λευκά στην κόκκινη γραμμή: Σημεία που μπορούσε να αντιληφθεί την πορεία του κάθε σκάφους το άλλο σκάφος Διακεκομμένες γραμμές: Η πορεία που θα συνέχιζαν τα δύο σκάφηΚίτρινη γραμμή: Η πιθανολογούμενη πορεία σκάφους αναψυχής, σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών όπως δημοσιεύθηκαν σε διάφορα ΜΜΕ. Φωτογραφία 9: Το σκάφος «Αντωνία» (λάντζα) Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Βασίλης Σπανάκης: «Καμία έκπτωση στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας»!
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Πλάνο Υγείας Hospital: Ένας κόσμος πλεονεκτημάτων για την ασφάλιση της υγείας σας από την Υδρόγειο Ασφαλιστική!
Generali: Nέα οργανωτική δομή Ενοποιημένου Ομίλου Ασφάλισης και Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων! Βελτιωμένη γεωγραφική δομή για τον Ασφαλιστικό Τομέα Ο Woody Bradford θα οριστεί CEO της Generali Investments Holding και ο Philippe Donnet,... Nextdeal newsroom, 19/04/2024 - 12:21 19/4/2024
Το ΠΑΡΟΝ ταξίδεψε στην μαγική Βαρκελώνη, εκεί που η Δύση συναντά την Ανατολή! Οι συνεργάτες του ΠΑΡΟΝ ταξίδεψαν στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη, μία πόλη που παντρεύει αρμονικά τα δυτικά στοιχεία με τις αραβικές επιρροές.... Nextdeal newsroom, 19/04/2024 - 11:47 19/4/2024