Nextdeal newsroom, 5/2/2015 - 08:54 facebook twitter linkedin Επίτροπος προς μεσίτες: Διανομή και ανάγκες του πελάτη σε ενιαία αγορά και διαδικτυακή εποχή Nextdeal newsroom, 5/2/2015 facebook twitter linkedin Ο επίτροπος Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών και Ένωσης Κεφαλαιαγορών Jonathan Hill μίλησε στην ενδιάμεση συνάντηση της BIPAR, της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, που έλαβε χώρα στις 30 Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες. Ξεκινώντας ο J. Hill εξομολογήθηκε κάτι που, όπως είπε, δεν το έχει μοιραστεί με πολλούς. «Ο πατέρας μου ήταν ασφαλειομεσίτης. Αγόρασε μια πολύ μικρή ασφαλιστική επιχείρηση και ύστερα από 30 χρόνια περίπου φοβάμαι ότι παρέμενε μια πολύ μικρή ασφαλειομεσιτική επιχείρηση, όταν και την πούλησε. Δουλεύοντας όμως εκεί στις διακοπές μου από το σχολείο έμαθα κάποια πράγματα για τη φύση της φροντίδας των πελατών, του να φτιάχνεις καφέ στο αφεντικό, να αρχειοθετείς, να δακτυλογραφείς και να σηκώνεις τα τηλέφωνα. Δεν διαφέρει και πολύ απ’ ό,τι κάνω τώρα. Γνωρίζω λοιπόν κάποια πράγματα για τον ρόλο που επιτελούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στη βιομηχανία σας βρίσκοντας για τους πελάτες τα ασφαλιστικά προϊόντα που χρειάζονται». Στη συνέχεια ο J. Hill εξήρε τον ρόλο που παίζουν οι ασφαλιστές τόσο στην καθημερινότητα των πολιτών όσο και στην ευρωπαϊκή οικονομία. Tα τελευταία χρόνια, είπε, η Κομισιόν έπρεπε να εστιαστεί σε μεταρρυθμίσεις ώστε να σταθεροποιήσει το χρηματοοικονομικό σύστημα. Για τον ασφαλιστικό τομέα αυτό σήμαινε μέτρα για να γίνει το σύστημα πιο ασφαλές, μέσω της Solvency II. Σήμερα όμως υπάρχει μια άλλη απειλή για την οικονομική σταθερότητα: η έλλειψη θέσεων εργασίας και ανάπτυξης. Γι’ αυτό ο επίτροπος πιστεύει ότι, αν η πρόσφατη νομοθεσία δεν επιτυγχάνει ισορροπία μεταξύ μείωσης των κινδύνων και ενίσχυσης της ανάπτυξης, «θα πρέπει να μη διστάσουμε να κάνουμε αλλαγές», πρόσθεσε όμως ότι δεν προτίθεται να ξεκινήσει «μια χιονοστιβάδα νέων κανονισμών». Ο J. Hill τόνισε πως δεν θέλει ο χρηματοπιστωτικός τομέας να είναι απομονωμένος από την κοινωνία, αλλά να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις και να προωθεί την ανάπτυξη. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρόσθεσε, από την κρίση και μετά έχουν συμβεί αλλαγές, εν μέρει ως αντίδραση των εποπτικών αρχών. Χρειάζονται όμως και αλλαγές σε επίπεδο συμπεριφοράς και αξιών, επισήμανε, καλώντας όλους τους επιχειρηματίες να είναι υπεύθυνοι και να σέβονται τον πελάτη. «Πιστεύω πολύ» είπε ο επίτροπος «στον ρόλο που παίζει ο ανταγωνισμός ώστε να φτάσουν τα οφέλη της ενιαίας αγοράς στο ευρύ κοινό, και αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τη μειονότητα όσων ενεργά μετακινούνται σε άλλη χώρα ή αναζητούν προσφορές εκτός συνόρων, αλλά και όλους όσοι παραμένουν στην πατρίδα τους. Και αυτοί θα έπρεπε επίσης να έχουν περισσότερες επιλογές, χαμηλότερες τιμές και μεγάλο εύρος προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους. Ο ανταγωνισμός κάνει επίσης πιο εύκολη την είσοδο νέων παικτών στην αγορά, αναγκάζοντας τους παλιούς να “χοντρύνουν το παιχνίδι”, υπενθυμίζοντάς τους τη σημασία του να ακούν τους πελάτες και βοηθώντας την προώθηση της καινοτομίας». «Φυσικά» πρόσθεσε «οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μπορούν να προωθήσουν τον ανταγωνισμό παρέχοντας ένα κανάλι διανομής για νέους παίκτες, οι οποίοι έτσι γλιτώνουν το υψηλό κόστος του να οικοδομήσουν δικά τους συστήματα διανομής. Πράγματι, πιστεύω ότι οι πελάτες περιμένουν από σας να αναλάβετε αυτό τον ρόλο και να γίνετε η πύλη τους προς μια ευρεία γκάμα ασφαλιστικών προϊόντων». Για να πάρουν όμως σωστές αποφάσεις, οι καταναλωτές χρειάζονται διαφάνεια και σωστή ενημέρωση. «Και εδώ οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο» επισήμανε ο J. Hill. «Όσον αφορά τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων, οι κανόνες της ΕΕ ξεκινούν από τη δεκαετία του 1970, και τελευταία φορά αναθεωρήθηκαν το 2002. Δεν ήταν κατάλληλοι για έναν κόσμο ηλεκτρονικών πωλήσεων, πολλαπλών τρόπων διανομής και ασφαλιστικών προϊόντων που λειτουργούσαν σε μεγάλο βαθμό ως επενδύσεις. »Αυτό ήταν το υπόβαθρο της πρότασης της Κομισιόν περί μιας Οδηγίας για την Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων το 2012. Ο στόχος της ήταν να βελτιώσει τον ανταγωνισμό• να εξασφαλίσει ότι οι πελάτες λαμβάνουν καλύτερες συμβουλές και ξεκάθαρη πληροφόρηση για τους ανθρώπους που τους πουλάνε (προϊόντα) και το πώς πληρώνονται για αυτό• και να κάνει πιο εύκολη την παροχή υπηρεσιών εκτός συνόρων». Ο επίτροπος εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι τριμερείς διαπραγματεύσεις για την οδηγία, μεταξύ της Ευρωβουλής, του Συμβουλίου της ΕΕ και της Κομισιόν, μπορούν να ολοκληρωθούν υπό την προεδρία της Λετονίας, το πρώτο εξάμηνο του 2015. Αναγνώρισε, φυσικά, πως τα συστήματα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων των χωρών μελών της ΕΕ διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. «Επομένως το ζήτημα απαιτεί μια εξισορροπημένη και ευέλικτη προσέγγιση, που να λαμβάνει υπόψη αυτές τις διαφορετικές παραδόσεις και πρακτικές». NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Από τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας οδηγίας, εξήγησε, θα είναι η εφαρμογή των ίδιων βασικών κανόνων, ανεξάρτητα από το είδος της ασφάλισης και τον τρόπο πώλησης, προκειμένου να διασφαλίζονται οι ίδιες προδιαγραφές επιλογών και εξυπηρέτησης για τους πελάτες. Πρόσθεσε επίσης πως η οδηγία θα παράσχει τις κατάλληλες προδιαγραφές διαφάνειας, καθώς και συγκεκριμένους κανόνες για τα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα, ώστε να δοθούν στους καταναλωτές συγκρίσιμα επίπεδα προστασίας. «Εν ολίγοις, ελπίζουμε ότι αυτή η οδηγία θα βοηθήσει τους διαμεσολαβούντες να αγωνιστούν σε μια δίκαιη αγορά, να πωλήσουν υπηρεσίες πιο εύκολα πέρα από τα σύνορα και να οικοδομήσουν σχέσεις με τους πελάτες τους επί τη βάσει της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης». Από τις σημαντικές προτεραιότητες της Κομισιόν, πρόσθεσε ο J. Hill, είναι «μια νέα ώθηση σε ένα παλιό ζήτημα: πώς θα χτιστεί μια ισχυρή ενιαία αγορά», καθώς αυτό θα σήμαινε «περισσότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, μεγαλύτερο περιθώριο επιλογών για τους καταναλωτές, χαμηλότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες». Ο επίτροπος εξήγησε ότι έχουν δρομολογηθεί τρία μεγάλα εγχειρήματα που αφορούν την ενιαία αγορά: «στην ενιαία ψηφιακή αγορά, στην ενεργειακή ένωση και στο δικό μου χαρτοφυλάκιο, πώς να χτιστεί μια ενιαία αγορά στο κεφάλαιο». Ο ίδιος θεωρεί την Οδηγία για τη Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων βήμα προς ενίσχυση αυτής της ενιαίας αγοράς στον χώρο των ασφαλειών, βλέπει όμως κάποια ανοιχτά ζητήματα στη συνέχιση αυτής της προσπάθειας: τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα των ασφαλιστικών προϊόντων• τους γεωγραφικούς περιορισμούς όσον αφορά την κάλυψη, την ισχύ και τη διαθεσιμότητα της ασφάλισης• την περιορισμένη διασυνοριακή πρόσβαση σε ασφαλιστικά προϊόντα. «Είναι» διερωτήθηκε «αυτός ο κατακερματισμός των εθνικών αγορών ακόμα επιθυμητός στην ενιαία αγορά του 2015;». «Καθήκον της Κομισιόν» συνέχισε «είναι να δει τα πράγματα από την οπτική γωνία του πελάτη: γιατί μια υπηρεσία διατίθεται σε ένα κράτος μέλος αλλά όχι σε άλλο, γιατί οι τιμές ποικίλλουν; Θα έπρεπε πάντα να επιδιώκουμε απτά οφέλη για τους καταναλωτές από την ενιαία αγορά και κατά προτίμηση από κάτω προς τα πάνω και όχι από πάνω προς τα κάτω». Απόλυτη προτεραιότητα της Κομισιόν, σημείωσε ο επίτροπος, αποτελούν η δουλειά και η ανάπτυξη για τους πολίτες της Ευρώπης, ενώ το επενδυτικό σχέδιο Γιούνκερ ύψους 315 δισ. ευρώ θα βοηθήσει το ξεκλείδωμα επενδύσεων σε ευρωπαϊκές υποδομές και εταιρείες. «Για να βοηθήσουμε όμως τις επενδύσεις μακροπρόθεσμα, χρειάζεται να χτίσουμε μια ενιαία αγορά για το κεφάλαιο – μια ένωση κεφαλαιαγορών, που πρέπει να γίνει για όλα τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ». Ο επίτροπος εξέφρασε την ελπίδα ότι ο ασφαλιστικός τομέας θα παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτό το εγχείρημα και θα αρχίσει να επενδύει πιο άμεσα στην οικονομία – προανήγγειλε μάλιστα ότι στη νέα πράσινη βίβλο που ετοιμάζεται θα εξετάζονται τρόποι προκειμένου αυτό να γίνει αυτό πιο αποτελεσματικά. Ο J. Hill αναγνώρισε πως η αναζήτηση στο διαδίκτυο ενίοτε υποκαθιστά τους μεσίτες ασφαλίσεων. «Ξέρω λοιπόν ότι η πρόκληση όπου εστιάζεστε περισσότερο είναι το πώς εσείς και τα μέλη σας δείχνετε πώς προσθέτετε ακόμα αξία για τους πελάτες, αποδεικνύοντας πώς τα προϊόντα που τους προτείνετε ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και προσφέροντας υψηλά αποτελεσματικές υπηρεσίες όσον αφορά τη διαχείριση αξιώσεων». Όσο για τα μεγάλα σύνολα δεδομένων (big data), την ανάλυσή τους αλλά και τη μεταφορά ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, ο επίτροπος βλέπει μεγάλες αλλαγές, οι οποίες όμως δημιουργούν και ευκαιρίες για νέους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας και εξυπηρέτησης του πελάτη. «Ενόψει των εν λόγω προκλήσεων, η ανταλλαγή νέων τρόπων σκέψης είναι πιο σημαντική από ποτέ και είμαι σίγουρος ότι η BIPAR θα διαδραματίσει ανεκτίμητο ρόλο σε αυτό». «Η μεγάλη τεχνολογική αλλαγή όταν δούλευα στη μεσιτική εταιρεία του πατέρα μου ήταν η πρώτη εκδοχή του φαξ. […] Τόσα έχουν αλλάξει σήμερα. Μα οι βασικές αρχές της βιομηχανίας όπου εργάζεστε δεν έχουν αλλάξει καθόλου: υπολογισμός κινδύνων, διαχείριση επενδύσεων, φροντίδα πελατών, βοήθεια στους ανθρώπους ώστε να διαχειριστούν τη ζωή τους. »Εφόσον η (ασφαλιστική) βιομηχανία εμμένει σε αυτές τις αρχές, θα συνεχίσει να ανθεί – και μακάρι να ανθεί πολύ καιρό ακόμα». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 26/3/2024 Νέα συνεργασία της Apollo με την Munich Re Syndicate και την Tokio Marine HCC International!
Nextdeal newsroom, 26/3/2024 Το Κέντρο Προστασίας από Καταστροφές συντονιστής της Τεχνικής Συμβουλευτικής Ομάδας για την Παγκόσμια Ασπίδα κατά των Κλιματικών Κινδύνων!
Βαλτιμόρη: Κατέρρευσε γέφυρα μετά από πρόσκρουση πλοίου! (βίντεο) Η γέφυρα Francis Scott Key Bridge στη Βαλτιμόρη, στην πολιτεία Μέριλαντ των ΗΠΑ, κατέρρευσε αφού ένα φορτηγό πλοίο προσέκρουσε σ'... Nextdeal newsroom, 26/03/2024 - 10:58 26/3/2024
Τη μεγαλύτερη πρόκληση αποτελεί το «Health and Safety» για τους Διευθυντές παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνα! Η έκθεση της έρευνας Global Directors' & Officers' Survey Report δείχνει ότι η υγεία και η ασφάλεια ξεπερνούν τον κυβερνοχώρο,... Nextdeal newsroom, 20/03/2024 - 13:11 20/3/2024