Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους: Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας

Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη περιήγηση των επισκεπτών στις σελίδες μας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

RSS
Αθήνα, 21-10-2017

Οδική ασφάλεια

Δημοσίευση: Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017 08:50

Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους: Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας

Nextdeal newsroom

Γράφει:

   

Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους από το Ι.Ο.ΑΣ. και το ypodomes.com:

- Δεν έχει σημασία αν ξεκινάμε για μεγάλο ταξίδι ή για μια σύντομη καθημερινή μετακίνηση. Εμείς και το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή σωστά προετοιμασμένοι όταν εισερχόμαστε σε αυτοκινητόδρομο.

- Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Η μέτρηση της πίεσης των ελαστικών γίνεται όταν αυτά είναι κρύα, δηλαδή πριν διανύσουμε απόσταση μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου ή μετά από πολύωρη στάση.

- Ελέγχουμε όλα τα φώτα μας συμπεριλαμβανομένων των φώτων στοπ. Τα φώτα δεν ενισχύουν μόνο τη δική μας ορατότητα, αλλά μας κάνουν ευκολότερα και αμεσότερα ορατούς στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.

- Σιγουρευόμαστε πως έχουμε ικανή ποσότητα καυσίμου για την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε στον αυτοκινητόδρομο.

- Εναρμονιζόμαστε με τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας (σταθερά ή ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενα) τα οποία αποτελούν τα μέγιστα επιτρεπόμενα και όχι το στόχο. Παράλληλά προσαρμόζουμε την ταχύτητα μας στις καιρικές συνθήκες (ισχυροί άνεμοι, βροχή, ομίχλη κ.α.), την κατάσταση του οχήματος καθώς και του οδηγού.

- Αποφεύγουμε τη στάση στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) παρά μόνο εάν μεσολαβήσει ξαφνική μηχανική βλάβη του οχήματός μας ή αδιαθεσία του οδηγού. Στην περίπτωση αυτή ενεργοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης, εξερχόμαστε από τη δεξιά πόρτα του οχήματος φορώντας ανακλαστικό γιλέκο, τοποθετούμε προειδοποιητικό τρίγωνο και απομακρυνόμαστε από αυτό.

- Συγκρατούμε τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112) η και τον αριθμό έκτακτης ανάγκης του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου και καλούμε για βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε οι ίδιοι ή αντιληφθούμε κάποιον που το έχει ανάγκη. Σε περίπτωση ατυχήματος, τεχνικής βλάβης ή ακινητοποίησης του οχήματος καλούμε από το κινητό μας τηλέφωνο. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, συνδεόμαστε με το κέντρο διαχείρισης αυτοκινητοδρόμου μέσω των τηλέφωνων έκτακτης ανάγκης τα οποία είναι τοποθετημένα ανά περίπου 2 χιλιόμετρα.

- Κινούμαστε στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου για σύντομα χρονικά διαστήματα και μόνο κατά τη διάρκεια διαδικασίας προσπέρασης προπορευόμενου οχήματος, ενώ μόλις αυτή ολοκληρωθεί επανερχόμαστε στην δεξιότερη λωρίδα. Σε καμία περίπτωση δεν επιλέγουμε να προσπεράσουμε από δεξιά διότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και θέτουμε άμεσα σε κίνδυνο τη ζωή μας και των υπολοίπων χρηστών του αυτοκινητόδρομου.

- Διατηρούμε την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα η οποία σαφώς και καθορίζεται από την ταχύτητα κίνησης. Για το λόγο αυτό ακολουθούμε τον κανόνα των δυο δευτερολέπτων απόστασης για στεγνό οδόστρωμα ενώ σε περίπτωση βροχής ή χιονιού/παγετού ο χρόνος αυξάνεται στα τέσσερα και δέκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

- Παρατηρούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τόσο τον εσωτερικό όσο και τους εξωτερικούς καθρέπτες του οχήματός μας ώστε να γνωρίζουμε την περιμετρική θέση των υπόλοιπων οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό είμαστε προετοιμασμένοι ώστε να εκτελέσουμε ελιγμό σε περίπτωση απότομης ακινητοποίησης του προπορευόμενου οχήματος. Ελέγχουμε συχνά τους καθρέφτες για επερχόμενα δίκυκλα.

- Εισερχόμαστε σε αυτοκινητόδρομο με προσοχή, αρχικά κινούμενοι στην λωρίδα επιτάχυνσης και μέχρι το όχημά μας να υπερκαλύψει την ταχύτητα κίνησης των οχημάτων που βρίσκονται στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας. Αντιστοίχως κατά την έξοδο κινούμαστε στην λωρίδα επιβράδυνσης όπου και μειώνουμε σταδιακά την ταχύτητα μας.

- Προσεγγίζουμε τους σταθμούς διοδίων μειώνοντας σταδιακά την ταχύτητα μας σύμφωνα με τα καθοριζόμενη ταχύτητα. Μετά το πέρασμα μας από το σταθμό διοδίων δεν σταματάμε ποτέ αμέσως δεξιά καθώς η τελευταία δεξιά λωρίδα προορίζεται μόνο για οχήματα της Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής.

- Κάνουμε δεκάλεπτο διάλειμμα κάθε δύο ώρες οδήγησης σταματώντας είτε σε προβλεπόμενους χώρους στάθμευσης που βρίσκονται ανά τακτά χιλιομετρικά διαστήματα είτε σε κάποιο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Εάν η υπνηλία είναι έντονη τότε κρίνεται υποχρεωτική η στάση για δεκαπεντάλεπτο ύπνο σε μια από τις δυο παραπάνω επιλογές.

- Απαγορεύονται ρητά οι επικίνδυνοι ελιγμοί καθώς, εξαιτίας των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται, ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος. Επίσης, απαγορεύεται η οπισθοπορεία για τον οποιοδήποτε λόγο (ακόμα και στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), καθώς και η επί τόπου αναστροφή.

- Κατά τη διάρκεια κίνησης εντός σηράγγων έχουμε τα φώτα του οχήματός μας αναμμένα, ακολουθούμε τις ενδείξεις στους φωτεινούς σηματοδότες λειτουργίας ή μη της λωρίδας που είναι τοποθετημένοι στην είσοδο και στο εσωτερικό της σήραγγας. Σε περίπτωση πρόκλησης φωτιάς εντός σήραγγας εγκαταλείπουμε το όχημά μας και κατευθυνόμαστε πεζοί προς την πλησιέστερη έξοδο.

- Σεβόμαστε απαρέγκλιτα τις ηλεκτρονικές σημάνσεις που είναι τοποθετημένες κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου και οι οποίες υποδεικνύουν πιθανές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τυχόν εργασίες συντήρησης ή ακραία καιρικά φαινόμενα και οι οποίες καλούν τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητά τους.

- Σε περίπτωση έργων μειώνουμε ταχύτητα με μεγάλη προσοχή και σεβασμό για το προσωπικό που εργάζεται πάνω στο δρόμο.

- Έχουμε πάντα μαζί μας τρίγωνο, φαρμακείο και αλυσίδες (εάν είναι χειμώνας).

   
Σχολίασε το 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Σχετικά Άρθρα

Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου